Kirjastus Gururaamat


kaas läbi valu ja vaeva-REAKTOR


Läbi valu ja vaeva
Koostanud: Jüri Kallas

Antoloogia «Läbi valu ja vaeva» on kirjastuse Gururaamat ulmesarja esimene köide.

Pehmekaaneline raamat sisaldab 12 lühemat ja pikemat juttu.
Kaks ameeriklast, kaks venelast, Belgia juuretga prantslane, tšehh ja kuus kohalikku autorit.

Tulnukad, eksperimendid, veidrad olendid, kataklüsmid, tehnoloogia, võõrad maailmad – need oleks mõned teemad, kui tahta kuidagigi iseloomustada antoloogia jutte.

Esindatud on ulme erinevad suunad: on teaduslikke lugusid, aga on ka õudust ja fantasy't; on süngeid ja tõsiseid tekste, on lõbusaid; on seiklust, on mõtlikumaid lugusid, on paroodiat ja satiiri.

J. H. Rosny-vanem, Kir Bulõtšov, Maniakkide Tänav, J. J. Metsavana ja (:)kivisildnik on antoloogia autorid, kel on eesti keeles ilmunud vähemasti üks ulmeraamat. Veel peaks mainima esmakordselt maakeeles ilmuvat Robert Reedi, oma eelmise eesti tõlkega Stalkeri võitnud Ondřej Neffi ja pärast pikemat pausi taas ulmesse naasnud Mart Raudsaart.

Kirjastus Helios


tumeaine esikas 3V


Tumeaine
Blake Crouch
Tõlkinud Andreas Ardus
Ilmub oktoobris 2016

Tutvustus: Kujutle, et sinult küsitakse: „Kas oled oma eluga rahul?“, ja hetk hiljem kaotad juba teadvuse. Ärgates ei ole sinu elu enam sinu elu ja kõik sulle varasemalt tuttav on kuhugi kadunud.

Jason Dessen on ülikooli füüsikaprofessor, kes elab oma naise ja pojaga täiesti tavalist elu. Ühel õhtul ilmub Jasoni ette maskis mees, kes ta endaga kaasa viib ja talle salapärast ainet süstib. Kui Jason ärkab, ei ole maailm tema ümber enam samasugune. Tema naine ei ole tema naine, tema poega pole kunagi eksisteerinudki. Jason on tunnustatud teadlane, geenius, kes on saavutanud midagi enneolematut. Midagi ilmvõimatut.
Teekond tagasi endise elu juurde kujuneb ohtlikumaks ja hirmsamaks, kui Jason oleks eales osanud arvata. Ta peab silmitsi seisma iseenda varjatuimate külgedega ning võitu saama hirmuäratavast, näiliselt alistamatust vaenlasest. 

„Tumeaine“ on ulmemaailmast tuttavate kõrgtehnoloogiliste teadmistega rikastatud tempokas triller, mis räägib valikutest, käimata jäänud radadest ja sellest, kui kaugele on keegi nõus oma unistuste elu nimel minema.

Autorist: Blake Crouch saavutas ülemaailmse tuntuse tänu triloogiale „Wayward Pines“, mis levis raamatusõprade seas kulutulena. Samanimeline telesari jooksis FOX kanalil ja
püstitas vaatajarekordeid kümnetes riikides.
Ulmetrilleri „Tumeaine“ filmiõigused osteti juba 2014. aastal, kui üks produtsentidest sattus lugema raamatu käsikirja esimest mustandit. Filmi linastumine on planeeritud 2018 aastasse. 

Kirjastus Varrak


Viimased tuhat aastat
Andris Feldmanis
Toimetanud Jan Kaus
Keeleliselt toimetanud Kirsti Sinissaar
Kujundanud Eiko Ojala
200 lk, pehme köide

See juhtub mitme sajandi pärast. Siis, kui viimase inimese viimase hingetõmbeni on jäänud tuhat aastat.
Niko elab Berliinis. Tal on korter ja mõned sõbrad. Ta veedab oma päevi mängides, süües ja magades. Ta on täiesti normaalne inimene. Samasugune kui kõik teised selles tulevikus, kus masinad hoolitsevad inimeste nagu oma vanadekodus elavate vanemate eest.
Selles vaikelus, kus inimestel pole enam funktsiooni, on midagi väljakannatamatut. Paljud löövad käega, ent Niko ootab, teadmata täpselt mida. Kõik muutub, kui ta näeb sajanditevanust filmi „Terminaator 2”, mille painajalik nägemus inimkonna tulevikust ei lase tal enam oodata. Niko sukeldub Vanasse Kultuuri, et kogeda eluiha nagu möödunud lugude kangelased. Ent uued läbielamised viivad ta vaimse kokkukukkumise äärele. Kui Niko kohtab Verat, näib talle, et on viimaks leidnud tähenduse ja õnne. Aga see on kõigest lõpu algus. Meie kõigi jaoks.

„Viimased tuhat aastat” on stsenarist Andris Feldmanise debüütromaan.

Imelike uute asjade raamat
Michel Faber
Originaal: The Book of Strange New Things
Inglise keelest tõlkinud Aet Varik
Toimetanud Kärt Salumets
Kujundanud Villu Koskaru
Sari „Moodne aeg“, 564 lk, kõva köide

Pühendunud usumees Peter sõidab elu põnevaimale missioonile: ta peab levitama ristiusku teises galaktikas planeedil Oaas. Abikaasa Bea jääb Maale meest tagasi ootama. Oaasil tuleb Peteril sisse elada uude keskkonda, planeedi põliselanikud paistavad olevat sõbralikud ja üllataval kombel ka innukad kristlased. Bea ja Peter hoiavad sõnumite abil teineteist oma eludega kursis, ent üsna pea on naise kirjad tulvil meeleheidet. Maad tabab üks looduskatastroof teise järel ja igapäevaelus võtab maad kaos. Bea usk Jumalasse lööb vankuma. Peter tajub küll abikaasast kaugenemist, ent on niivõrd hõivatud Oaasil toimuvast, et ei suuda naisele kaasa elada. Peategelaste katsumustest kasvab välja sügav mõtisklus inimsuhete, ennekõike armastuse, aga ka usu ja vastutuse olemuse üle.

Michel Faber (snd 1960) on sündinud Hollandis ja üles kasvanud ning koolis käinud Austraalias. 1990. aastatel kolis ta Šotimaale, kus elab tänaseni. Faber on õppinud medõeks ja sel alal ka töötanud. 1990. aastatel hakkas ta abikaasa Eva julgustusel põhjalikumalt kirjutamisega tegelema, ta on avaldanud viis novellikogu ja kuus romaani ning võitnud mitmeid kirjandusauhindu. Eesti keeles on temalt ilmud novellikogu „Fahrenheiti kaksikud” (LR 2016).

kuldne poeg


Kuldne poeg
Pierce Brown
Originaal: Golden Son
Inglise keelest tõlkinud Marju Randlane
Toimetanud Kristina Rüütelmaa
456 lk, pehme köide

Pierce Browni romaanis „Kuldse poeg“ jätkab Darrow oma teekonda, et õiglus jalule seada ja oma rahvas orjusest vabastada. Päritolult kõige madalamasse, punaste kihti kuuluv Darrow, kellest on tragöödia sunnil saanud mässaja, on imbunud inimkonda valitsevasse kuldsete ülemklassi, et seda seestpoolt hävitama hakata. Oma tõelist palet varjatest kogeb Darrow kuldsete julmas maailmas nii sõprust, lugupidamist kui ka armastust, ent ka vägevate viha ja raevu. Darrow teab, et vabadusse viib ainult üks tee – revolutsioon. Ent ta ei tohi unustada ka, et ta ei võitle mitte kättemaksu, vaid lootusrikka uuestisünni nimel.
Pierce Brown on New York Timesi menukite „Punane tõus“ ja „Kuldse poeg“ autor. Enne kirjanikuna läbilöömist töötas ta sotsiaalmeedia juhina ühes tehnoloogiaettevõttes, tegi orjatööd Disney võtteplatsil ja osales assistendina USA Senati valimiskampaanias. Praegu elab Pierce Brown Los Angeleses ja töötab seal oma järgmise romaani kallal. Goodreads.com lugejad valisid „Kuldse poja“ 2015. aasta parimaks ulmeromaaniks.

Vaata ka:
pierce-brown.com
Facebook.com/PierceBrownAuthor
Instagram: PierceBrownOfficial

Kirjastus Ersen


Vaikiv maa


Vaikiv maa
Graham Joyce

Tontlik lugu armastusest… ja surmast
„Ta mõtles, et võiks seal surra ja seda õnnelikult.”
Zoe ja Jake jäävad suusareisil Prantsuse Püreneedes laviini alla. Neil õnnestub tagasi külasse pääseda, kuid avastavad siis, et see on maha jäetud. Päevade möödudes ootavad nad päästmist, seejärel püüavad nad lahkuda. Kuid iga kord, kui nad lahkuvad, jõuavad nad samasse külla tagasi, terve kuurortlinn vaid nende päralt.
Seejärel tulevad nägemused ja unenäod ning vilksamisi lumel nähtud tuttavad kujud.
Ja mõistmine, et ehk ei jäänud keegi laviini all ellu…
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0609)