Kent Raju inteka juurdeKes sa oled Kent Raju?
Küsimus, millele ma püüan ka igapäevaselt vastuseid leida ning need on sageli väga põnevalt erinevad, sest tegelen uskumatult paljude erinevate asjadega. Praegu on kõige suurem ja huvitavam vastus küsimusele kes ma olen -- isa. Ning püüan oma uue rolliga harjuda ning endast parima anda, et see kõige olulisem neist kõigist hästi välja kantud saaks.

Kent Raju seos ulmega ja sealhulgas eesti ulmega?
Ulme on žanr mida naudin kõige enam ning olen kogu rahvusvahelise ulmeklassika ning mõned oma leitud huvitavad teosed palju kordi läbi lugenud. Niisamuti sarjad ja filmid. On raske leida sellist, mida ma näinud ei oleks. Samas on minu nõrgim koht ausalt öeldes eesti ulme, sellega olen kõige vähem kursis. Loen küll temaatilisi blogisid jms, aga teoste endini jõuan harva, sest maailmas toimuv kipub tähelepanu endale haarama.

Tean, et "Kadunud Maa" pole su esimene ilmunud raamat, aga on see esimene kirjutatud ilukirjanduslik tekst... või on midagi varem n-ö sahtlis ilmunud?
Ilukirjanduslikke tekste olen ma kirjutanud küll üksjagu, nii oma töises elus (loovjuhina) kui eraelus – olgu luuletuste või laulutekstidena, samuti lühijuttudena sahtlis. Nagu ma aga juba raamatu kodulehel ütlesin, tundub mulle sõna "ilukirjandus" selle raamatu kohta liiga pühalik. Ma ei mõelnud seda nõnda, et kirjutan mingi Suure Teose. Pigem on see lõbus jant, või ütleme unenägu, mille kirja panin ja mis minu jaoks elama hakkas. Ma ei taha, et seda loetaks eeldustega, et tegemist on suure kunstiga. Võib-olla kirjutan kunagi sellise ka.

Kui kaua romaani kirjutamine üldse aega võttis... pean silmas just reaalset kirjutamist, mitte mõtete mõlgutamist... et alustamisest kuni lõpuni..?
Reaalset kirjutamist oli umbes nelja kuu kestel, aga mõte koos esimeste ridadega tekstist, oli peas juba paar aastat. Kogu aeg on nii kiire, et ei jõua kuidagi nii ajamahukate asjadeni nagu on raamatu kirjutamine. Mõtteid on palju, aga aega vähe.

Oled ilmunuga rahul, või tahaksid juba midagi teistmoodi teha?
Olen rahul. Mõni üksik koht on selline, mida võiks muuta, aga samas oli see tunne mul juba teksti trükki andes ja mulle ei tundunud need siiski nii olulised, et tingimata muutma peaks tormama. Usun, et igaüks saab aru, et tegemist on ikkagi naljandiga, mitte mingi süvateosega ning annab andeks need paar loogikaviga, mis seal leida võivad. Ma nautisin selle teksti kirjutamist ja sellest mulle piisas. Sain loo endast välja ning kui see veel kellegi meelt peaks lahutama, siis olen selle teosega saavutanud kõik, mida võiksin soovida.

"Kadunud Maa" näikse olevat sarja "Tuntud Universum" osa? On's midagi veel sellest sarjast valmis, või on alles pooleli/plaanides?
Ainult plaanides. Mõtteid sellest, mis edasi võiks saada, on peas palju, aga eks ma vaatan ilmselt ka selle järgi, kuidas esimene vastu võetakse. Kui tekib huvilisi, kes tahaks teada, kuidas lugu edasi läheb, siis kirjutan. Kui ei teki, siis tegelen muude projektidega. Ma olen klassikalise kirjaniku kuvandi vastand. Ma ei näri öösiti pliiatsit, suitsukoni hambus ja ei püüa kunsti luua ega maadle vääritimõistmisega. Ma võin endale lubada seda, et kui tuleb huvitav mõte, panen selle kirja, kui olen rahul, näitan kirjastajale, kui talle meeldib, läheb trükki. Valuline protsess puudub, sest ma ei sõltu oma raamatutest, vaid võin kirjutamist lihtsalt hobina harrastada.
Ma teadsin, et Eestis on ulmehuviliste seltskond väga väike ja olin mõneti üllatunudki, et kirjastus seda avaldada soovis. Kui näen poes Douglas Adamsi raamatuid soodusletis võileivahinnaga, et ladu jamast puhastada, murdub mu süda iga kord.

Oled sa kirjutanud ulmejutte või tekste, mis poleks "Tuntud Universumi" sarjas?
Ulmet olen kirjutanud kõigist tekstidest kõige vähem. Esimese küll juba u 10-aastasena ning ilmus see toonases ajalehes Meie Meel...

Raamat on ilmunud, reklaami on tehtud – oled sa vastukaja hulga ja hinnangutega rahul?
Ma ei ole eriti vastukaja saanud (väljaspool sõpruskonda), aga ausalt öeldes pole mul olnud selle kogumisega ka piisavalt aega tegeleda, sest sain päev enne raamatu ilmumist lapse ning see on kogu minu tähelepanu hetkel endale võitnud.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0522)