Animatsuri

Seili Ülper: Et kõik ausalt ära rääkida, peab alustama sellest, et juba mitu aastat on mulle tehtud vihjeid sellise toreda ürituse kohta, mille nimi on Animatsuri - Jaapani animatsiooni- ja koomiksikunsti ja üleüldse Jaapani pop-kultuuri fännidele suunatud üritus. Sel aastal võtsin ennast lõpuks kokku. Kahetseda mul ei tulnud.

Pean tunnistama, et ettekujutust, mismoodi asi välja näeb, mul tegelikult ei olnud. Teadsin vaid, et kindlasti võib kohata vahvat cosplay'd, mängida mõningaid laua- ning arvutimänge, laulda karaoket ja lihtsalt samade huvidega inimestega juttu ajada.

Animatsuri 2012 leidis aset Tartus Dorpati konverentsikeskuses 22. ja 23. septembril.
Uksed avati 11.30 ning tegevust jätkus 20.00-ni välja. Lisaks olla ka olnud järelpidu, kuhu ma seekord ise ei sattunud.

Esimesel päeval püüdsin kõigepealt lihtsalt ülevaadet saada, kus mida toimub. Õnneks oli infoletis kenasti olemas nii kava kui ka ruumiplaan, mille järgi sai orienteeruda.

Oma huvidest lähtuvalt otsisin peale avamist kohe üles karaoketoa ning jõudsin silmata ka kus mängitakse Mahjongi. Esimese seepärast, et see oli lihtsalt väljakutse, mida ei saanud lihtsalt vastu võtmata jätta, ning teise seepärast, et ma juba aastaid oman mängukomplekti, kuid mänginud pole, sest ei oksa.
Saigi proovitud. Mõlemad meeldisid ja soovitaks teistele ka. Go jäi ka proovimata, sest tundus, et minu ettemõtlemisvõime pole just kõige parem. Lisaks sai mängida mängutoas tantsumatil ning klaviatuuril Stepmaniat ja Guilty Geari, mida ma küll ise ei proovinud, aga põnev oli ka vaadata.

Mitmed tegevused käisid samal ajal ning töötubadesse tuli registreeruda. Ise proovisin kalligraafiat ning natuke tantsimist. Proovida sai ka ehete valmistamist, sushi tegemist, joonistamist, kassikõrvade meisterdamist ja isegi karaoke töötuba oli. Jututoad ning mitmed ettekanded veel lisaks. Suur tähelepanu oli amv (anime-music-video) võistlusel ning cosplay võistlusel. Ja minu meelest olid need ka väga vahvad. Mind hämmastas, kui palju viitsivad inimesed vaeva näha ning milliseid suurepäraseid kostüüme meisterdada! Vaata ja imesta.

Kokkuvõtteks pean ütlema, et seltskond oli kirju, lõbus ja sõbralik. Külalisi oli tulnud ka välisriikidest ja nad paistsid sama rõõmsad kui kohalikud. Paljud olid tuttavad ka varasematest kordadest, kuid ka esmakülastajal ei olnud igav, kui ta ise aktiivne oli.
Kaks toredat päeva natuke nagu muinasjutumaailmas. Soovitan soojalt järgmisel aastal külastada, kui teil vähegi sedalaadi ürituse või tegevuse vastu huvi on.

Rohkem infot ja ka pildimaterjali leiab Animatsuri facebooki fännilehelt või nende kodulehelt. Informatsiooni pakub ka Eesti animeklubi „Baka“ leht.

Tööd alustas Eesti ulme bibliograafia 2.0
biblio

Jüri Kallas kirjutab selle kohta nii: Eesti ulme bibliograafia on koht, kus ulmehuviline peaks leidma kogu info eesti keeles ilmunud ulme kohta. Rõhk sõnal «peaks», sest bibliograafia ei saa üldiselt kunagi valmis. Jah, ma oleks võinud mõned kuud veel pusida ja kindlasti oleks kõik see siin sisukam ja infoküllasem, aga valmis poleks see ikka saanud...

ulmebiblio.blogspot.com

Kirjandusõhtu "Kirjutamise teooriad ja praktikad"
383524 414073465312355 1778908614 n

Tartu Linnaraamatukogu (Kompanii 3/5) IV korruse saalis on 31. oktoobril kell 18 kirjandusõhtu "Kirjutamise teooriad ja praktikad".
James N. Frey raamatust "Kuidas kirjutada neetult head romaani" räägivad kirjandusteadlane Krista Ojasaar ja kirjanik Maniakkide Tänav, ulmejutukirjutamise õpitubadest ja raamatust "Saladuslik tsaar" autorid Maniakkide Tänav, J. J. Metsavana ja Jaagup Mahkra ning kirjastaja Eva Luts.

Sama päeval on Tartu Linnaraamatukogu I korruse fuajees kell 12-18 kirjastuse Fantaasia raamatute müük.

November - romaanikirjutamiskuu

Ka sellel aastal toimub Rahvusvaheline romaanikirjutamiskuu ehk NaNoWriMo (National Novel Writing Month). Eestlasi osaleb seekord, kui NaNo foorumi järgi otsustada, üpriski palju. Kes soovib asjast lähemalt lugeda, siis SIIN on sellest üritusest üks varasem Reaktori artikkel, SIIN kahe osavõtja päevaraamat ja kes soovib kirjutamiskuuga ühineda, siis palun - NaNo koduleht.

BAASi kuu arvustus

Septembrikuu Ulmekirjastuse Baasi arvustuse austav nimetus läks Aasa Tammele, arvustuse eest Charles de Linti raamatule "Kusagil lennata".

Kuu teine reede ja ulmepresidendi vastuvõtt

Reedel, 12. okt, istusime ja ajasime juttu Club80 eesruumis (meie tavapärases tagaruumis on reserveeritud mingi üritus). Üritus toimus kella seitsmest õhtul kuni meid lahkuma sunniti. Kirjastuselt Fantaasia said soodsalt osta hiljutisi väljaandeid (midagi uut seekord kahjuks küllpolnud) ja tõstsime toosti oktoobrikuu sünnipäevalaste terviseks - Kaarel Jõgi, Raul Sulbi, jne.
20121012 001
20121012 004

Laupäeval, 13. okt, kogunesid Tartu ulmikud õhtul kella kuue ajal rollimängukeskusse Nurg, kus vaadati üle Estconi filmiprogrammim, söödi Zurguti küpsetatud pitsat ja oldi niisama sotsiaalsed. Nurg asub Kastani 38, endises trükikoja Greif hoones, kus praegu on trükimuuseum ja palju muud.

Kokkuvõtteks võib seda nädalat nimetada lausa miniatuurseks Estconiks - kaks ööd ulmikutega jauramist, võimalusega Elva lähistel väikesel larbil kaasa lüüa :)
20121013 002
20121013 006
20121013 007
20121013 008
20121014 001

Aktiivselt jätkusid ka Tartu ulmekirjutamise töötoad, milles valminud üht lugu saab ka selles Reaktoris lugeda.
20121024 010
20121024 007
20121024 005
20121017 004


Tallinna ulmehuviliste kogunemine 19.10.2012

Margus Makke: Seekordne üritus toimus Schnitzelhausis. Järgmine kord leiame ilmselt uue paiga, sest too koht oli siiski liiga kallis, süüa küll sai, aga õlle valik ja hind polnud mitte vastuvõetav; lisaks üks suur saal kus niiöelda oma juttu ei pruugi igakord kuuldagi. Igatahes tuli kohale üllatavalt palju inimesi. Põhiline läbi jooksev küsimus oli loomulikult, et milline koht oleks parim ja kuna mina enam seda enda peale ei võta, tekkis mõte koostada nimekiri ja lasta kõigil hääletada poolt- ja vastuargumentide äramärkimisega. Nimekiri jäi paraku Spiriti kätte, kes lubas selle ulmefoorumisse üles panna. Jäägem siis lootma, et ta seda teeb ka. Järgmisel kuul üritan siiski kinni panna Lost Continendis aknaaluse laua. Üritus lõppes vähemalt Schnizelhausis mingi kaheksa-üheksa ajal, aga kuna enamus läks edasi "Kohta mis on avatud, siis kui pole suletud", siis võiks ütelda, et kogunemine jätkus seal.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0685)