Järgnev lugu pärineb selle suve Estconi pühapäevasel päeval toimunud kirjutamistoast, kus teemaks oli "Trellid sauna akende ees". Selleks, et anda edasi paremini seda, mida 20 minutiga suudab tekitada inimese mõistus, on need tekstid võimalikult originaalilähedased ja minimaalselt parendatud.

Magnus pistis pea leiliruumi uksest välja ja uuris arupidavalt ettenägelikult valmis seatud külma vee toobrit. Külm vesi on tõeliselt hea, mõtles ta uimaselt. Ühtäkki sauna ette siginenud järv tundus palju ahvatlevam. Järve vesi oli pruun, sogane ja suviselt poolsoe.
Magnus lipsas leiliruumist esikusse ja sumas vette. Majake järve teisel kaldal näis lähenevat niipea, kui mees vette astus. Kahe sammuga oli mees munadeni vees, ja maja soojärve keskel.

Magnus ümahtas imekspanevalt, kahtlustavalt. Majake näis triivivat otse tema suunas. Magnus otsustas, et midagi liiga hirmsat selles ei ole, ja astus kaelani vette. Kõike võib ette tulla. Ükskord, pärast õuka ja šampanja koosmõju proovimist üritas pagan teab kust ilmunud jõuluvana talle suust-suhu hingamist teha. Hiljem selgus, et tegu oli vabatahtliku vetelpäästjaga.

Pärast mõningast vees summimist eristas Magnus majakese palgistruktuuri. Nägi, et saunal oli trellid ees. Täpselt samasugused kui sellel saunal, millest ta oli just väljunud. Majake triivis usalduslikult Magnuse juurde. Nagu aru pidades avanes uks väikese kriiksatusega ning jäi kutsuvalt edasi-tagasi kõlkuma.

Kuna Magnuse otsustusvõime oli juba paar tundi tagasi asjad pakkinud ning läinud maale, kus õlut ei laenata, hiivas mees end majakese trepile, upitas püsti ja astus avatud uksest... sauna.

Kümne minuti pärast pistis Magnus pea leiliruumi uksest välja ja uuris arupidavalt seatud külma vee toobrit. Külm vesi on tõeliselt hea, mõtles ta, isegi kui selles hulbivad veidrad asjad. Sauna ette ühtäkki siginenud uduloori mähkunud järv tundus palju ahvatlevam. Järv lebas mustjaspruunina ja kutsus Magnust.

Magnus lipsas leiliruumist esikusse ja sumas vette. Majake järve teisel poolel triivis lähemale. Kahe sammuga oli mees munadeni vees, ja maja soojärve keskel.

Hallika varjundi omandanud majake näis triivivat otse tema suunas. Magnus otsustas, et midagi liiga hirmsat selles ei ole, ja astus kaelani vette.

Pärast mõningast vees summimist nägi Magnus, et saunal oli trellid ja nende vahele oli keegi kavalpea paigutanud musta kassi figuurid. Sarnaseid, veidi juugendlikke kassifiguure kannavad naised kõrvas, mõtiskles Magnus.

Majake triivis usalduslikult Magnuse juurde. Aegunäinud uks avanes väikese kriiksatusega ning jäi kutsuvalt edasi-tagasi kõlkuma.

Kuna Magnuse otsustusvõime oli juba paar tundi tagasi mehele saunalaval hüvastijätuks lehvitanud, hiivas mees end majakese trepile, upitas püsti ja astus avatud uksest... sauna.

Kümne minuti pärast pistis Magnus pea leiliruumi uksest välja ja uuris külma vee toobrit, milles hulpisid silmamune meenutavad asjad.

Sauna ette ühtäkki siginenud sinkjasse uduloori mähkunud järv, mille keskele oli keegi miskipärast ehitanud tontlikuna tunduva majakese, tundus ahvatlevam. Järve vesi oli mustjaspruun, sogane ja vetikaid täis kasvanud.

Magnus lipsas leiliruumist esikusse ja sumas vette. Majake järve keskel näis lähenevat niipea, kui mees vette astus. Kahe sammuga oli mees munadeni vees, ja maja Magnusest vaid paari meetri kaugusel.

Magnus eristas majakese palgistruktuuri ja nägi, et saunal oli trellid ees. Trellide vahele oli keegi kavalpea paigutanud musta kassi figuurid, mis näisid elusatena. Magnusele tundus, et kassid kummarduvad end silmi kissitades pesema.

Majake triivis usalduslikult Magnuse juurde. Koidest puretud uks avanes vaevalise kriiksatusega ning kõlkus kutsuvalt edasi-tagasi.

Magnuse otsustusvõime otsustas piiluda, mida mees ette võtab. Siiski hiivas Magnus end majakese trepile, upitas püsti ja astus avatud uksest... sauna.

Kümne minuti pärast pistis Magnus pea leiliruumi uksest välja. Külma vee toobris hulpivad, sültjad silmamune meenutavad asjad olid kasvatanud endale kombitsad ning üritasid vaikselt sõudes toobri äärtele jõuda.

Sauna ette kolinud tumedasse järve, mille keskele oli keegi miskipärast ehitanud ehtsa tondilossina mõjuva maja, ahvatles rohkem kui silmamune täis toober, kuigi vesi oli sogaselt läbipaistmatu ja vetikaid täis kasvanud.

Magnus sumas vette. Majake järve keskel näis lähenevat niipea, kui mees vette astus. Kahe sammuga oli mees munadeni vees, ja maja Magnuse juures.

Magnus eristas majakese palgistruktuuri. Nägi, et saunal oli trellid ees ja trellide vahele oli keegi kavalpea paigutanud musta kassi figuurid. Rauast kassid elustusid ning hüppasid sauna uksemademele, jäädes Magnust põrnitsema.

Nagu aru pidades avanes aegunäinud koidest puretud uks vaevalise kriiksatusega ning jäi kutsuvalt edasi-tagasi kõlkuma. Magnuse otsustusvõime kolis Magnusesse tagasi. Mees otsustas sauna naasta. Sellesse, millest oli just väljunud.

Magnus kahlas veest välja ja astus sauna trepile. Kaheplaanilised, lapikud kassid trügisid Magnusest mööda, avatud ukse vahelt sauna ning sisisesid ilma mingi näiva põhjuseta. Silmad olid suutnud sõuda külma vee toobri äärteni ning rippusid seal sama haledalt nagu päevadeks nööridele unustatud trussikud.

Magnus pööras end sada kaheksakümmend kraadi ja vaatas lapikuid kasse, kes ajasid sauna eesruumis sisisedes taga üha enam karvutuid ämblikke meenutavaid silmamune.

"Kõtt saunast välja, naised ootavad juba!" kuulis Magnus läbi nätsuvate söömishäälte. Mustad kassid mälusid äraseletatud nägudega silmamune, ning ootasid silmnähtavalt kiitust. Magnus pomiseski: "Tublid kiisud, kenad kassid," ja kallas endale toobritäie külma vett kaela. Kassid tõmbusid kolksatades trellidele tagasi.

Kuklas kaheplaaniliste kasside pilk, astus Magnus saunast välja ja jäi põrnitsema majakest teisel pool järve. Maja põrnitses vastu, trellides aimatav kahetsus ning hukkamõist.

Saarjärve-Lümanda 2013
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0615)