nanowrimoNovembris, pimedal pori ja lume vahelisel ajal, toimub järjekordne romaani kirjutamise kuu NaNoWriMo www.nanowrimo.org. Kuulus ja palju räägitud asi, kuid mida see õigupoolest täpsemalt endast kujutab? Kes soovib, võib lugeda Reaktori 2011. aasta oktoobrinumbris ilmunud samateemalist artiklit Rahvusvaheline romaanikirjutamiskuu või siis allolevat kirjatööd.

Reeglid on lihtsad. Kirjutamist tuleb alustada peale 1. novembri keskpäeva, kohaliku aja järgi, ja kontrollimiseks laadida oma kirjatöö NaNoWriMo lehele enne 30. novembri keskpäeva, ajaarvamine käib ikka kohaliku aja järgi. Kui jõuad tähtajaks kirjutada vähemalt 50 000-sõnalise teose, oled võitja ja saad elektroonilise diplomi. Teose žanr ja sisu ei ole oluline, romaan võib jääda poolikuks, kirjutada võid kasvõi paberi ja pliiatsiga. Viimasel juhul pead sõbra abiga sõnad üle lugema ja lehele kontrollimiseks laadima sama pika elektroonilise teksti. Need ongi peaaegu kõik reeglid.

nanowrimo1

NaNoWriMo lehel ütleb üks kirjutajatest Sujin Headrick: „Ma sain teada, et kui ma suudan ühe kuuga kirjutada romaani, suudan ma teha mida iganes.“ Ja see näibki olevat üks NaNoWriMos osalemise peapõhjustest, leida endale väljakutse ning ületada see. Nagu Tartu maraton, ainult et terve kuu ja kirjutades. Lähedane tähtaeg ja avalikult välja käidud lubadus on ka üks ammustest nõksudest, kuidas jutt esimeselt leheküljelt minema saada. Keda huvitab perfektne algus, kui näputäis lehti ongi kõik, mis pikast romaanist olemas on. Kui nüüd veidi norida, pole ka 50 000 sõna veel mingi täisvereline romaan, kuid see on parajalt mõõdukas siht, et ka kodu ja töö kõrvalt hakkama saada, keskmiselt veidi üle 1700 sõna päevas, nii neli lehekülge, ja peale novembrit võib kirjutada selle, mis kuni tagakaaneni veel puudu jäi.

NaNoWriMost võetakse osa ka Eestis, lehe andmetel on meie maalt läbi aegade olnud osalejaid 342. Kiikasin ka foorumisse ning sealt võis aru saada, et elavam osavõtt on Tartu kandist ning noorema rahva hulgast. Seal sõnavõtnud kirjutajate üheks lemmikžanriks näib olevat fantaasia, oma erinevates vormides. Kiikasin ka eesti paari nanowrimolase ühisblogisse nanoest.blogspot.com ning seal avanev pilt tundus juba tüki täiskasvanulikum.

nanowrimo2012-tuaw

Nii et kiire stardiga julged jõuavad kaasa lüüa juba 2013 aastal.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0613)