Äratus kell 7.15, teatas väike särava hüüumärgiga aknake.

Meeldetuletus: Bioloogia kontrolltöö kell 9.15, seisis järgmises kastikeses selle all.

Meeldetuletusest vasakul säras uhkelt liikuvate piltidega Pepsi reklaam, kus kaunid inimesed poseerisid suhkruse kihiseva joogiga.

Selle all ilutses omakorda sõnum, mis ahvatles kasutajaid reklaamidest loobuma. Mõistliku kuutasu eest muidugi.

Alusta reklaamivaba versiooni kasutamist juba täna! Esimesed 15 päeva on TASUTA, edasi ainult 100 münti/päev. Proovi kohe!

Miia sulges kõik aknakesed, mida süsteem tal sulgeda lubas, et nende tagant paremini oma magamistuba näha, komberdas uniselt voodist välja ja suundus vannituppa. Hambaharja kätte võtmine tähendas, et tema vaatevälja ilmus uus pisike aken, 3-minutiline taimer, mis tagas, et hambapesu aeg oleks just nii pikk, kui spetsialistid soovitasid. Tõeline katsumusterada algas aga alles hambapastat kätte võttes.

Hinda toodet! Kuidas oled rahul tootega Minty Fresh Paste Extra Whitening?

Miia ohkas ja märgistas sõrmega kolm tähekest viiest. Tegu oli täiesti tavalise mittemidagiütleva hambapastaga. Kui ta väidaks, et see talle väga meeldis, soovitaks süsteem talle aastaid sama pastat, kui ta aga teataks, et ta toodet vihkab, võiks teda homme oodata midagi märksa vastikumat ja maitsemeeli solvavamat.

Pärast hinnangu andmist avanes järgmine aken. Kommenteeri oma hinnet. Sõnumi all oli omakorda nupp Lindista hinnang, millele vajutades oleks Miia pidanud midagi ütlema. Lindistatud sõnum oleks seejärel kuhugi saadetud, tõenäoliselt hambapasta tootjale, aga Miia polnud selles päris kindel. Ta ei tahtnud veeta hommikut hambapastast rääkides ning üritas aknakest näpuvibutusega sulgeda. Nõudliku sõnumi alla ilmus aga vaid uus ja veelgi nõudlikum. Kommenteeri oma hinnangut vähemalt 10 sekundilise audioklipiga. 

Minge metsa oma 10 sekundilise audioklipiga,” porises Miia, kuid otsustas siiski klipi lindistada, sest hambaid oli ometi vaja pesta. Nupule vajutamine avas aga vaid järgmise, suurema akna. Enne hinnangu jätmist kinnita, et oled tutvunud ja nõustud meie privaatsus- ja kasutustingimustega. Suure pealkirja all oli terve sein väiksemat teksti, mida Miia ei lugenud, vaid nõustus sellega pimesi.

See on täitsa normaalne hambapasta. Maitse on… okei. Uhh, ma ei tea, mida veel öelda. Jah, normaalne on.” Lindistus saadetud, õnnestus Miial viimaks hambad ära pesta. Ta üritas seda teha peeglisse vaatamata, sest niipea kui ta seda tegi, ilmus siledale pinnale uus tekst.

Pole rahul sellega, mida näed? Proovi meie uusi reaalsusfiltreid. Ainult 1500 münti kuus!

Pesemisrituaalid tehtud, asus Miia riideid valima. Muidugi, esialgsed valikud olid tema eest juba tehtud. Esimene riietus oli pruunides ja hapudes toonides ning jättis temast igati nohiku mulje. Tema õde Angela oleks ehk öelnud, et ta ongi nohik, kuid Miia vajutas siiski nuppu Proovi teist tasuta riietust (2/ 3st). Esimesed kolm valikut olid tasuta ja sõltusid väidetavalt kasutaja isiklikest eelistustest, kuigi Miiale meeldisid need harva. Muidugi oli ka teistsugune valik. Vali ise oma unikaalne ja isikupärane riietus (200 münti).

Miia valis kolmest tasuta kostüümist viimase. Must kleit, mustad saapad ja valged sukkpüksid nägid kõik enam-vähem normaalsed välja, kuid sama ei saanud öelda bareti kohta, mis kostüümiga kaasas käis.

Mis asi sul peas on? Kas sa otsustasid miimiks hakata?” küsis Angela, kui Miia viimaks kööki jõudis.

See tuli riietusega kaasa.”

Angela turtsatas vastuseks: Oleksid võinud midagi ise välja valida. Nagu mina.”

Miia ohkas, vahel oli tal tunne, nagu vaidleksid nad õega samal teemal iga päev.Sa tead suurepäraselt, et ma kogun münte selleks, et teha suuremaid ja tähtsamaid otsuseid. Ma ei taha, et peaksin valima kellegi teise, isegi mitte inimese valitud ülikooli eriala või veel hullem, töökoha.”

Angela kehitas õlgu. Need valikud tehakse vastavalt minu oskustele, tugevatele külgedele ja huvidele. Need ei saa halvad olla.”

Kui see oleks päriselt tõsi, oleksid ka väiksemad valikud sellised, mis meile päriselt meeldiks, aga need pole seda. Võtame näiteks hommikusöögi,” selgitas Miia ja osutas lusikaga värskelt tema ette ilmunud pudrukausile. Kunagi mulle maitses kaerahelbepuder mustikatega, aga nüüd ma vihkan seda. Olen seda söönud vähemalt viimased kaks kuud ja on vähe asju, mida ma vähem tahaks, aga algoritm pakub mulle seda endiselt iga hommik.”

Vali siis midagi muud,” ütles Angela ükskõikselt.

Ma ei saa! Iga uus vaba valik maksab ja ma ei saa niiviisi uisapäisa kulutada. Palju sa sellele hommikusöögile kulutasid?” küsis Miia, näidates lusikaga nüüd Angela smuuti, müslikausi ja hõrkude värskete marjade poole.

Kõigest nii umbes 500 münti.”

Seda on kohutavalt palju ühe söögikorra eest! Aastas teeb see … rohkem kui 170 000 münti ja seda ainult hommikusöögi eest, kui sa valid kõik toidukorrad iga päev ise, siis...”

Angela ei suutnud enam Miia õpetussõnu taluda: Ma tean, ma tean! Kohutavalt palju raha, aga vähemalt mina naudin elu, sel ajal kui sina iga päev elu lõpuni sama putru sööd!”

Aga nii on mul raha, et tulevikus... ”

Mind ei huvita. Me oleme sel teemal juba piisavalt vaielnud. Eks sa söö elu lõpuni samu asju ja kanna nõmedaid riideid ja näe üldse igav välja,” Angela krabas laualt smuuti ja jooksis köögist välja.

Miia ohkas. Tegelikult polnud Angela milleski süüdi. Miia uskus, et algoritm oligi loodud nii, et iga kasutaja kulutaks võimalikult palju raha. Just seetõttu pidi ta iga päev sama asja sööma, et ta lõpuks murduks ja millegi maitsvama eest maksaks.

Ta nägi Angelat mõne aja pärast taas koolis. Tundus, et õde ei olnud tema peale enam pahane, sest ta tõstis tervituseks käe ning ei kõndinud minema, kui Miia talle lähenes. Angela kasutas koolis alati reaalsusfiltreid, mis andsid talle ta nimega kokkusobiva tõeliselt ingelliku välimuse, muutsid ta silmad suuremaks, juuksed säravkuldseks ja naha täiuslikult puhtaks. Vähemalt sellisena tundus ta kõigile tema ümber. Tema kaunis välimus, särav iseloom, lõbus olek ja huumorimeel muutsid ta suuremale osale õpilastest sümpaatseks ja teda ümbritses alati suur seltskond rõõmsaid inimesi.

Miia lähenes oma õele ja tema silme ees avanes järjekordne hüpikaken.

Soovitame sulle teist teekonda klassi (45 sekundit kiirem). Roheline nool tema vaatevälja ääres utsitas teda paremale keerama, kuid Miia sulges aknakese.

Ta seisis õe kõrval, kuid ometi tundis, nagu poleks seltskonna osa. Osa Angela sõprade nägusid oli tema jaoks udutatud. Nad kasutasid privaatsusele suunatud reaalsusfiltreid, mis udutasid nende näod nende jaoks, kes nende sõbralisti ei kuulunud. Miial polnud aga suuremast osast Angela sõpradest sooja ega külma. Teda huvitas ainult David. Imekaunis pruunide juuste ja sooja naeratusega noormees, kellega Miia juba pikemat aega oli tahtnud lähemalt tutvuda. Täna otsustas ta lõpuks Davidiga rääkida, lõpuks lähemalt tuttavaks saada. Ehk hakkab ta isegi poisile meeldima. Miia nihkus vaikselt Angela juurest Davidi lähedale: Tere!”

Tema vaateväljas avanes uus aknake. Alustasid vestlust inimesega, kes pole sinu sõbralistis. Soovitame tundmatuid kontakte turvalisuse huvides vältida. (Loe edasi) Tunned seda kasutajat? Lisa ta sõbraks.

Miia sulges teavituse. David vaatas hetke tühjalt enda ette. lugedes sõnumit, mida Miia ei näinud, vajutas sõrmega nähtamatu akna kinni ja pöördus siis Miia poole: Tere. Sa oled… Angela õde, eks?”

Jah. Miia.”

Uus hoiatus. Ära jaga kogemata enda kohta võõrastele isiklikku informatsiooni. Kasuta meie privaatsusfiltrit, mis filtreerib tundliku isikliku info vestlusest välja, nii et kaaslane seda ei kuule. (200 münti /päev)

Davidi huuled liikusid, kuid Miia ei kuulnud midagi. Ilmselt ütles ta midagi, mida tema enda privaatsusfilter pidas liiga isiklikuks, et Miia seda kuulda võiks. Ta saatis poisile sõbrakutse.

David List võttis Su sõbrakutse vastu. Sinu sõbralistis puuduvad vabad kohad. Kas soovid listi mahtu laiendada? (12 000 münti)

Miia vahtis sõnumit üllatusega. Tema sõbralistis oli kõige rohkem 20 inimest. Kuidas see sai täis olla? Miia pidas harilikult liigseid kulutusi priiskamiseks, kuid antud juhul oli tegu ju õigustatud kuluga. Sõbrad. Armastus. Tutvused. Need olid ju elus tõeliselt olulised. Pealegi talle meeldis David ja ta oli alati tahtnud temaga lähemalt tuttavaks saada. See võis olla tema võimalus seda lõpuks teha. Pärast hetkelist kõhklust maksis ta 12 000 münti sõbralisti laiendamiseks.

Vabandust, mida sa ütlesidki?”

Lihtsalt, et mul algab nüüd kunstiajalugu. Kirkase klassis viiendal korrusel. Head aega, Miia! Räägime hiljem,” ütles David naeratades tüdrukule, kes jäi talle järele vaatama.

Ära muretse, teil on hiljem koos ajalugu. Jõuate kindlasti veel rääkida,” ütles keegi. Miia pöördus kõneleja poole ja nägi veel üht Angela sõpra, sinisilmset Lucast.

Jah, äkki tõesti…” nõustus Miia.

Alustasid vestlust inimesega, kes pole sinu sõbralistis. Soovitame tundmatuid kontakte turvalisuse huvides vältida. (Loe edasi) Tunned seda kasutajat? Lisa ta sõbraks.

Kindlasti jõuate. David on chill, kindlasti saate läbi,” arvas Lucas ja naeratas. Miia mõtles endamisi, kui palju Angela sõpru peale Lucase oli juba märganud, et talle David meeldib.

Sellest hommikust peale otsustas Miia, et Davidiga sõpruse arendamine oli oluline kulu. Pealegi oli ta juba poisiga suhtlemiseks 12 000 münti maksnud, nii et nüüd tuli oma investeeringut kaitsta. Seega, kui oli aeg ajalootunnis rühmatööks kaaslast valida, tegi Miia südame kõvaks ning maksis 900 münti, et ise oma rühmakaaslane valida ja süsteemi soovitusi eirata.

Paraku selgus, et rühmatöö oli võrdlemisi raske ja kui Miial oligi hetk aega, et mõelda või rääkida millestki muust kui sajandialguse pandeemiate levikust, ei tulnud talle pähe midagi tarka ega vaimukat. Tal lihtsalt polnud flirtimise kogemust. Isegi lihtsalt uute sõprade leidmine toimus tavaliselt läbi palju sotsiaalsema Angela. Õnneks oli David ajaloos tugev, Miiale tundus, et vähemalt rühmatöö ise läks hästi. Nüüd tuli ainult lõuna ajal uuesti proovida.

Angela, kes oli rõõmus nii selle üle, et õde lõpuks oma münte millelegi kulutas, kui selle üle, et ta rääkis lõpuks poisiga, kes talle meeldis, jagas õele sööklas rohkelt julgustust: Kui sul pole tarvis tunnitöö peale mõelda, leiad kindlasti midagi põnevat, millest Davidiga rääkida! Tule meie lauda!”

Miia vaatas kirja oma ekraanil. Sulle soovitatud laud on laud 7. Vali mõni teine laud (300 münti).

Miia tegi järjekordse väljamineku ja leidis end oma tavapärase laua asemel palju sotsiaalsemast seltskonnast. Angela jättis talle koha otse Davidi kõrval ja nii leidiski Miia järjekordse täiusliku võimaluse, mida ei tohtinud lasta raisku minna.

Õnneks avas David esimesena jutujärje: Kas sulle meeldib valge riis ubadega?”

Miia ees taldrikul oli sama igav ja peaaegu maitsetu lõuna, mida ta iga päev sõi. Ei, aga…” alustas ta, kuid kõhkles siis. Hommikune vestlus õega sel samal teemal ei olnud just hästi läinud ja ta ei tahtnud pidada Davidile loengut sellest, kuidas selliste väikeste valikute eest maksmine läks aastas meeletult kalliks. Veel vähem tahtis ta poisi ees tunduda nõmeda kitsipungana. Süsteem lihtsalt pakkus mulle seda ning ma unustasin midagi muud valida,” valetas ta, avas vastava menüü ning vahetas riisi ja oad 400-mündise pitsalõigu vastu.

Juua soovid? Tänane eripakkumine on Pepsi. Ainult 50 münti klaas!

Miia oli juba oma lõuna peale raha kulutama hakanud ja 50 münti ei muutnud nüüd enam midagi. Ta ostis ka klaasi limonaadi.

Su lõuna pole vastavuses spetsialistide toitumissoovitustega! Soovitame täiendada oma söögikorda värskete puuviljadega! (juhuslik puuvili 50 münti või puuvili sinu valikul 100 münti).

Miia,” ütles keegi ta nime. Tüdruk vaatas üles ning nägi Lucast, kes hoidis käes õuna. Kas sa tahaksid seda? Ma valisin juhusliku puuvilja ja mulle tegelikult ei maitse õunad.”

Kasutaja Lucas Märk tahab Sulle kinkida järgmised esemed: õun (132g). Kas võtad kingituse vastu? (Iga kingi vastuvõtmisele lisandub teenustasu 10 münti). Võta vastu / Keeldu

Oh… Aitäh!” ütles Miia ning järgmisel hetkel oli tema peos mahlane punane õun.

Ta pöördus tagasi Davidi poole ja üritas mõelda midagi vaimukat, mida öelda. Mitte midagi ei tulnud pähe. Ta vaatas teemat otsides sööklas ringi, aga asjatult. Mis tund sul järgmine on?” küsis ta lõpuks.

Matemaatika,” vastas David.

Minul on muusikaajalugu… ehhh... mis tund sulle kõige rohkem meeldib?” küsis Miia, tundes ise samas, kui nõmedad, sunnitud ja igavad tema küsimused olid.

David kehitas õlgu. Ajalugu vist.”

Nojah, sa oled selles väga hea,” vastas Miia lamedalt. David ei vastanud midagi. Mida ta olekski pidanud vastama? Miia teemavalik oli kuivem kui tema odava sööklapitsa koorik. Niipea kui ta seda mõtles, soovis ka süsteem kohe teada, kuidas talle pitsa meeldis.

Hinda toodet! Kuidas oled rahul tootega Tavaline koolipitsa? Miia sulges akna. Kaks korda ta sama reha otsa astuda ei kavatsenud.

Emm…. seda, et…” alustas Miia, suutmata lauset lõpetada. Tema ees avanes uus aknake.

Ei tea, millest uue sõbraga rääkida? Saa teada, millised on tema huvid ja hobid ja leia täiuslik jututeema. (1500 münti)

Suunatud reklaam tundus esimest korda Miia elus kui taevane kingitus. Ta maksis kohe 1500 münti, et saada teada, mis olid Davidi huvid. Hetk hiljem ilmus ta silme ette järgmine nimekiri:

Sinu sõber on meie andmetel huvitatud järgmistest teemadest:

     20. sajandi autod

     Laevandus

     Meeste näohooldus

     Hiina köök

Soovid näha rohkem oma sõbra huvisid? Avasta veel oma sõbra hobisid 2000 mündi eest.

Miia vaatas nõutult nimekirja silme ees. Ta ei teadnud midagi ei vanadest autodest, laevadest ega meeste näohooldusest. Hiina toidustki ei teadnud ta piisavalt, et sel teemal midagi põnevat ja sisukat rääkida. Ainus, mida ta suutis välja mõelda, oli küsida, miks poiss ei olnud lasanje asemel valinud menüüst mõnda Hiina toitu, kuid seda küsides oleks ta paljastanud, et maksis poisi huvide teada saamise eest ja see jätaks temast halva mulje. Justkui oleks David talle selliseks kinnisideeks, et ta maksab süsteemile raha, et temast kõike teada saada. Selle asemel otsustas ta kulutada järgmised 2000 münti lootuses, et leiab järgmisest nimekirjast midagi, millest ta oskab juttu teha.

Siin on veel mõned Sinu sõbra huvid:

     Fortnite Retro 2017 Classic Edition (videomäng)

     Meeste spordijalatsid

     Pringlesi kartulikrõpsud

     Ilm

Soovid näha rohkem oma sõbra huvisid? Avasta veel oma sõbra hobisid 2500 mündi eest.

Uus nimekiri oli veel lootusetum kui eelmine. Kelle huvide hulka kuulus ilm? Kas süsteem pidas seda ekslikult poisi huviks, sest ta vaatas tihti ilmateadet? Teistest teemadest ei teadnud Miia jällegi mitte midagi. Aga äkki Davidit siiski huvitas ilm? Äkki tahtis ta meteoroloogiks saada? Pealegi oli see kõigist nendest teemadest ainus, millest Miia oleks osanud rääkida.

Järgmisel nädalal lubati juba lund…”

Davidi täiesti segaduses ilme andis Miiale selgelt teada, et ta ei saanud üldse aru, miks Miia korraga ilmast juttu tegi.

Noh, et… päris vara…”

Mitte eriti. Eelmisel aastal sadas juba kuu aega varem lumi maha.”

Nojah…” Miia vaatas abi otsivalt oma õe poole, kes vaatas talle otsa, nagu oleksid tal saba ja sarved kasvanud.

Miks sa talt lihtsalt ei küsinud, mis ta huvid on? See oleks kordades normaalsem olnud kui ilmast rääkida. Ega me 85-aastased pole,” hurjutas Angela oma juba niigi muserdatud õde, kui nad pärast lõunapausi piinliku vestlust üheskoos klassi jalutasid. Ja üldsegi, ise sa muudkui õiendad, et mina kulutan mõttetutele pisiasjadele raha, ja siis maksad ise 3500 münti, et teada saada poisi huvisid, kes sulle meeldib, ja seda mitte isegi enne, kui sa temaga rääkima hakkad, vaid vestluse ajal!”

Miia oli toimunust nii löödud, et lasi õel oma rumalust vabalt kritiseerida, püüdmatagi enda kaitseks midagi öelda. Viimaks märkas seda ka Angela ning mõistes, et maaslamajat ei tasu lüüa, üritas ta hoopis oma õde lohutada: Ah, ega see nii hull ka polnud, tegelikult. Veidi veider ehk, aga… tead, ma aitan sul homme midagi ilusat selga valida ja osta mõni kena, aga mitte liiga silmatorkav reaalsusfilter ja siis on David kahtlemata nii rabatud ja võlutud, et ta peab ilmast rääkimist armsaks ja omapäraseks.”

Ma ei tea, kas välimusele rõhumine pole kuidagi pinnapealne?” arvas Miia.

Üldse mitte,” vaidles Angela ning seejuures oli tema hääles kuulda vaid õrna solvumisenooti. Hea mulje jätmine on tähtis ja oma välimuse eest hoolitsemine näitab, et tuled elu ja oma asjadega hästi toime.”

Miia ei pidanud küll väljanägemist niisama tähtsaks kui Angela, kuid ta pidi tunnistama, et kui ta oli juba niikuinii kulutanud 3500 münti ainult poisi huvide peale, polnud paarsada münti välimusele kulutada enam kuigi suur probleem. Nii kutsuski ta õe järgmisel hommikul endale appi. Kulutused muudkui kuhjusid ja esimesele 200mündile, mis kulus võimalusele ise oma riideid valida, lisandusid kiiresti 1500 mündine kleit, mis tuli eraldi osta, mitte üks ega kaks, vaid kolm kihti reaalsusfiltreid, mis kõik Angela sõnul lõid üheskoos värske ja ilusa, kuid ülimalt naturaalse ja loomuliku välimuse. See loomulik välimus läks Miiale kokku maksma veel 4500 münti, kuid vähemalt tundis ta, et oli teinud kõik endast oleneva, et Davidile muljet avaldada. Lisaks oli ta saanud õelt veidi näpunäiteid, kuidas Davidiga paremini juttu teha.

Viimane tund enne lõunapausi oli kirjandus ning tegu oli taas ühe ainega, mida Miia ja David koos võtsid, kuid David istus Miiast nii kaugel, et nad ei sattunud kunagi tunni ajal rääkima ja vaatamata õe utsitusele ei julgenud Miia ka enne tunni algust noormehega juttu teha.

Ka luuleteemaliste arutelude lõppedes oli just Angela see, kes esimesena Davidi jutule läks ja teda sööma kutsus, kui poiss ise koos teistega söökla poole liikuma ei hakanud. Miia nihkus vaikselt õe selja taha, et vestlusest osa saada, kuid see, mida ta kuulis, kukutas ta südame saapasäärde.

Söökla toit on suht kohutav, nii et ma ostsin endale täna tee pealt hiinakat. Just kooliteele jääb üks super koht ja ma ostan sealt tihti magushaput kana kaasa. Mõtlesin, et söön seda siin, järgmine tund algab niikuinii ka siinsamas.”

Miia oli neid sõnu kuuldes valmis juba nutma puhkema, kuid Angela suutis ka käigupealt uue plaani välja mõelda. Suurepärane!” hõiskas ta, justkui oleks see parim uudis, mida ta terve päeva jooksul kuulnud oli. Miia võttis ka just täna ise oma lõuna kaasa ja ta just tundiski muret, et peab üksi sööma. Sa pakud talle kindlasti meeleldi seltskonda,” Angela sõnum oli esitatud rohkem fakti kui küsimuse vormis ning ta krahmas enda kõrval oleva laua tagant tooli, lükkas selle Davidi laua vastu ning lükkas sama sujuva ja vaba liigutusega oma õe sellele istuma.

Miial polnud muidugi mingit enda kaasa võetud lõunat ja tal polnud aimugi, kust seda nüüd leida, kuid Angelal oli kõik läbi mõeldud. Juba ilmuski Miia vaatevälja uus sõnum.

Kasutaja Angela Pilv tahab Sulle kinkida järgmised esemed: spinatismuuti (500ml), mandlicrossaint (50g). Kas võtad kingitused vastu? (Iga kingi vastuvõtmisele lisandub teenustasu 10 münti). Võta vastu / Keeldu

Miia võttis sõnatult smuuti ja saiakese vastu, need materialiseerusid tema kätte ning ta jäi segaduses toolile istuma.

Angela oli juba poolel teel klassist välja. Head isu! Ma lähen võtan endale midagi sööklast!”

Miia ei teadnud jälle, mida öelda ning aja võitmiseks võttis ta suure lonksu kohutava maitsega smuutist.

Hinda toodet! Kuidas oled rahul tootega Tervislik spinati supersmuuti?

Miia sulges tüütu aknakese, kuid mõtles, et kui ta oleks üksi olnud, oleks ta võib-olla isegi süsteemile tagasisidet andnud, kui kohutavaks ta seda jooki pidas. Nii, et sulle meeldib Hiina toit?” See tundus antud kontekstis normaalne küsimus, mis ei reetnud, et Miia oli päev varem selle infokillu eest maksnud. Pealegi pidi ta ju midagi ütlema, ta oli kulutanud nii palju raha ja vaeva selleks, et lihtsalt Davidiga rääkida.

Tegelikult mitte eriti. Mulle meeldib see üks koht kooli lähedal, aga ostan sealt nii tihti, et süsteemi algoritm arvab kindlasti, et Hiina toit on mu number üks huvi,” naljatles David.

Hahah… jah, ega see süsteem ei mõista tegelikult inimesi väga hästi ega saa aru, miks keegi üht või teist ostu teeb, “ nõustus Miia ja tundis ennast nüüd veel topeltrumalana, et oli eelmisel päeval poisi huvide teada saamiseks nii palju maksnud.

Inimese andmeid osta on päris kallis, aga tihti pole sel erilist pointi. Üks mu sõber ostis kord mu huvisid… lihtsalt huvi pärast… heh… ja ütles mulle, et mu huvide hulgas on Pringelsi kartulikrõpsud. Kas kujutad ette?”

Jah, on küll! Tähendab – jah kujutan küll!” piiksatas Miia paaniliselt ning tema vaateväljas avanes aknake, mis teavitas teda, et ta süda lõi soovitatust kiiremini. Ta hingas sügavalt sisse ja üritas maha rahuneda.

Nagu, muidugi ma ostan krõpse, päris tihti, aga seda huvide alla panna on ülimõttetu.”

Võib-olla firmade jaoks ei ole,” pakkus Miia, äkki annab teadmine, et sa ostad tihti Pringelseid, neile midagi. Näiteks arvamise, et äkki sa ostad siis mingit muud krõpsu ka, kui nemad seda müüvad.”

David kehitas õlgu. Ju vist. No lasku siis käia ja kulutagu oma raha palju tahavad,” arvas ta ja pööras pilgu toidule.

Miia mõtles hetke, mida öelda. Mis su huvid siis on? Kui mitte kartulikrõpsud ja Hiina toit?” küsis ta, püüdes nalja teha, kuid ta rääkis seejuures nii vaikselt ja ebakindlalt, et öeldu peaaegu ei mõjunudki naljana.

Ei teagi, ju vist sulgpall või midagi. Mulle meeldivad vanad autod.” Tundus, et süsteem suutis vahel ka mõned kasutajate huvid õigesti tuvastada, aga Miial polnud aega selle üle pikemalt mõelda, sest David võttis oma toidukarbi ja tõusis. Kuule, eh.. Rico kirjutas mulle, et ma… ühesõnaga lähen nüüd. Näeme hiljem.” Ja nii oligi korraga Miia võimalus Davidiga lähemalt tuttavaks saada lõppenud.

Tüdruk istus kurvalt oma joogi ja mandlisaiaga ega liikunud kohalt. Ta oli kulutanud nii suure summa ega polnud lõpuks soovitule grammigi lähemal. Ehk oleks tal targem olla nagu õde ja kulutada igasugustele väikestele valikutele? Miia oli alati arvanud, et ta suudab ise teha kõige olulisemaid ja tähtsamaid oma elu puudutavaid otsuseid ning et tal tuleb keskenduda säästude kogumisele, et tal oleks võimalik neid otsuseid teha, kuid viimased päevad olid näidanud, et kui ta lõpuks otsuseid ja valikuid tegi, osutusid need väga rumalateks. Äkki oleks ta pidanud ka rohkem väikseid valikuid tegema, et valimise kunsti paremini harjutada? Aga kuidas siis sääste koguda? Miia ohkas. Viimased päevad olid olnud täiesti katastroofilised.

Ta silme ees avanes taas mitu akent, mis viisid Miia mõttele, et ehk tuleks alustada väikeste otsuste tegemistel just sellest, et maksta süsteemi reklaamivaba variandi eest.

Tuju kurb? Vaata parimaid komöödiasarju ainult 3000 mündi eest kuus!

Tunned kurbust ja meeleolumuutuseid? Proovi HappyTaci. Happytac on spetsialistide poolt soovitatud, meditsiiniliselt testitud ning turvaline. (Loe veel / Osta kohe!)

Tühjas klassiruumis üksi istudes tundus olukord eriti trööstitu. Kuskilt hakkas kostuma õrn lüüriline meloodia ja Miia avastas, et süsteem oli otsustanud ta tuju tõstmiseks rahustavat muusikat mängida. Tüdruku silme ette kerkisid reklaamide kõrval ka rahustavad lained ning tal polnud tuju ega viitsimist aknakest sulgeda.

Miia?” pehme kõlaga hääl ei kuulunud ei Angelale ega Davidile. Kui Miia oli mõned aknakesed oma vaateväljas sulgenud, leidis ta nende tagant soojade silmadega Lucase. Kas kõik on korras? Sa näed kurb välja. Ja … teistsugune. Sa ei kasuta tavaliselt reaalsusfiltreid.”

Miia kehitas õlgu. Jah, üldiselt ma arvan, et need on raha raiskamine,” vastas ta ausalt.

Ta pilgu ette ilmus tuttav hoiatus.

Alustasid vestlust inimesega, kes pole sinu sõbralistis. Soovitame tundmatuid kontakte turvalisuse huvides vältida. (Loe edasi) Tunned seda kasutajat? Lisa ta sõbraks.

Jah, sul pole neid ka vaja. Oled ilma nendetagi ilus.”

Miia turtsatas: Nüüd sa kõlad nagu mu vanaema.”

Seda mul küll plaanis polnud. Ma mõtlesin seda tõsiselt. Aga kas midagi juhtus? Sa tundusid nii kurb?”

Enne kui Miia jõudis vastata, ilmus järgmine teavitus.

Kasutaja Lucas Märk tahab Sind sõbraks lisada. Võta vastu / Keeldu

 

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0588)