lenin

Lenini valss
Paavo Matsin

Romaan Lenini valss kujutab endast maagilise realismi võtmes kirjutatud alternatiivajaloolist teost, milles Eesti Vabariik on sattunud Soome ja Tsaari-Venemaa erikorra alla. Kasutades erinevaid stiiliregistreid ja kohati soome-vene-eesti hüpoteetilise ühiskeele väljendeid, mõjutusi minevikust ja tulevikust, esitatakse lugejale muinasjutuline pilt sellest, kuidas Tampere Lenini-muuseumist tuuakse Lenin Tartusse, mille on hõivanud rivaalitsevad kassijõugud. Kuidas erinevad huvigrupid tahavad kuulsat revolutsioonitegelast ära kasutada, millised jõujooned võivad meid, eestlasi, aga ka meie lähinaabreid oodata ees lähimas tulevikus – kõige sellega tegelebki Lenini valss. Lenini valss on kauaoodatud järg romaanile Gogoli disko, mis on tänaseks tõlgitud kümnesse keelde.

Kirjastus Lepp ja Nagel
128 lk.

robotid

Nägemused robotitest
Isaac Asimov

„Nägemused robotitest“, originaalpealkirjaga „Robot Visions“ on Isaac Asimovi 1990. a ilmunud jutukogu, mis koondab endas väga ligikaudu poolt tema poole sajandi jooksul ilmunud robotiteemalisest loomingust. Osad neist juttudest on eesti lugejaile tuntud (5 neist on ilmunud jutukogus „Kadunud robot“, 1965, ja veel kaks on ilmunud hilisemates kogumikes), kuid enamik neist – nagu ka autori robotiteemalised esseed – ilmuvad eesti keeles esmakordselt.

Kogumiku jutud: „Kui kahju!“, „Robbie“, „Valelik“, „Nõiaring“, „Mõtleja“, „Tõendus“, „Kadunud robot“, „Välditav konflikt“, „Naiselik vaist“, „Kahesaja-aastane mees“, „Ühel päeval“, „Mõtle!“, „Segregatsionist“, „Peegelpilt“, „Lenny“, „Veergude ori“, „Rodney jõulupuhkus“

Kogumiku esseed: „Uued õpetajad“, „Mida iganes te ka ei sooviks“, „Sõbrad, kelle leiame“, „Meie arukad tööriistad“, „Robootika seadused“, „Fantastiline tulevik“, „Masinavärk ja robot“, „Uus elukutse“, „Robot kui vaenlane?“, „Koos mõtlemine“, „Minu robotid“, „Inimsuse seadused“, „Küberneetiline organism“, „Huumorimeel“, „Ühinenud robotid“

Kirjastus Fantaasia
Sündmuste Horisont
Tõlkijad:
Triin Loide, Ain Raitviir, Martin Kirotar, Juhan Habicht, Ats Miller
Kaanepilt:Liis Roden
415 lk

vereriitused

Vereriitused
Jim Butcher

Seekord algab lugu tellimistööga – nimelt on mingid pahalased ära virutanud kastitäie püha Tiibeti valvekoera kutsikaid ja Harry Dresden on palgatud neid ära tooma. Toobki, aga muidugi tekivad ootamatud sekeldused. Igatahes on see alles algus ja kuigi see esimene töö õige mitmes mõttes selles raamatus ei lõppegi, ootavad ees uued ja hulga pöörasemad seiklused. Maailm seekord ohus ei ole, aga võlurdetektiivi nahk küll ja palju rohkem, kui talle meeldida võiks.

„Dresdeni toimikute“ 6. osa
Kirjastus Fantaasia
Sündmuste Horisont

Tõlkinud Iris-Barbara Jeletski

Kaanepilt Meelis Krošetskin

336 lk

 

nkkk

Black Conchi näkk
Monique Roffey

Noor kalur David meelitab lauluga ligi ootamatu olendi. Aycayia on kaunis noor indiaanlanna, kelle armukadedad abielunaised ära needsid ja sajanditeks näkina merre ujuma mõistsid. Kui Ameerika turistid näki kinni püüavad, päästab David Aycayia. Mees võidab tema usalduse ja nii hakkab näkk tasahilju tagasi naiseks muunduma. Kuid sedamööda, kuidas nende armastus kasvab ja areneb, avastavad nad, et maailm nende ümber on muutumas ja needusest pole võimalik lõplikult pääseda …

„Black Conchi näkk“ on pealtnäha mõrumagus armastuslugu, mis viib lugeja eksootilisele Kariibi mere saarele. Teisalt aga põrkuvad siin tänase päeva kõige põletavamad teemad – küsimused inimese ja looduse, läänemaailma ja põlisrahvaste, meeste ja naiste keerulistest ning vastuolulistest suhetest. Seda julget, meelelist ja mitmehäälset romaani on võrreldud selliste maailmakirjanduse tähtteostega nagu „Moby Dick“, „Metamorfoos“, „Vanamees ja meri“, „Armastus koolera ajal“.

Kirjastus Rahva Raamat
Tõlkinud Eda Ahi
256 lk
.


Düüni jumal ja keiser. Düüni kroonikad 4
Frank Herbert

Kunagine kõrbeplaneet Arrakis on peaaegu üleni haljas, jäänud on vaid üks kõrbelaik. Kõrbetes elanud hiiglaslikud liivaussid on kadunud ning nii ei teki enam juurde inimeste eluiga pikendavat ja kosmoselendudeks hädavajalikku vürtsi – melanži. Kõik need aastad on kogu teadaolevat universumi valitsenud Leto Atreides, kelle keha areneb vähehaaval ikka rohkem liivaussi sarnaseks. Poisikesena nägi Leto ette Kuldset rada, mis hoiaks ära inimkonna hukkumise. Nüüd on ta oma alamatele ühtaegu jumal ja hirmuvalitseja, kes jagab oma soosikutele melanži, rahulolematuid saadab aga karistama oma ainult naistest koosneva piiritult ustava sõjaväe. Väga vähesed aimavad, et vaid inimesena surres ja liivaussina taas sündides suudab Leto käivitada uue tsükli ja kindlustada inimkonna säilimise.

Kirjastus Varrak
Inglise keelest tõlkinud Juhan Habicht
Korrektuuri lugenud Kairi Vihman
432 lk, kõva köide, kordustrükk


Lastele ja noortele:

Harry Potter ja tulepeeker
J.K. Rowling

Harry neljas õppeaasta ei kujune sugugi vähem seiklusrikkaks kui eelmised. Mustad jõud tõstavad uuesti pead ning esmakordselt ilmneb see lendluudpalli maailma karikavõistluste ajal. Harryl pole aga palju aega selle peale mõelda, sest ka Sigatüüka koolis hakkavad toimuma põnevad sündmused. Kolme suurema võlurite kooli kasvandikud peavad panema proovile oma oskused ja nutikuse ning võitjat ootab ahvatlev auhind. Muidugi tegutsevad edasi kõik eelmistest raamatutest tuttavad tegelased, aga neile lisaks tuleb veel mitmeid värvikaid kujusid.

Raamatut kaunistab Harry Potteri raamatusarja kaanekujunduse konkursi võidutöö, mille eesmärgiks oli luua raamatusarjale uued kodumaised kujundused.


Kirjastus Varrak
Inglise keelest tõlkinud Krista Kaer ja Kaisa Kaer
Kujundanud Hanna Särekanno

632 lk, kõva köide


Kapten Aluspüks ja põrutavalt paheliste sööklatädide sissetung süvakosmosest (ja sellele järgnenud täpselt sama tigetade söökla zombienohkarite rünnak)
Dav Pilkey

George ja Harold on visanud vembu või paar peaaegu kõigile Horwitzi algkoolis. Kui kooli sünged sööklatädid nende viimase vembu tõttu ameti maha panevad, palkab härra Krupp kolm ebatavalist asendajat – juhtumisi meenutavad nad väliselt kangesti tulnukaid! Kas meie kardinakeepi kandev kangelane Kapten Aluspüks suudab olukorra taas lahendada? Või pistavad süvakosmose sööklatädid ta lõunaks pintslisse?

„Lõbus raamat, täis sõnamänge, sõprust ja sõgedust ... nii kaasahaarav, et noored ei märkagi, kuidas nende sõnavara kasvab. Hurraa Kapten Aluspüksile!” – School Libary Journal

„Tõmbab põhikooli lapsi nagu magnetiga.” – The Bulletin of the Center for Children’s Books

Kirjastus Varrak
Inglise keelest tõlkinud Jüri Kolk
Toimetanud Kairi Vihman
160 lk, kõva köide



Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0581)