Tere, head lugejad!

Sedasinast veergu kirjutan ma harjumatu ajavaruga - mitte viimasel õhtul numbri ülespaneku kõrvale, vaid päevi varem, vabariigi aastapäeval. Kirjutan nüüd, sest nii nagu suvel me ei mäleta, mis tunne on talvel, võib tänane tundeselgus esmaspäevaks ära lahtuda.

Õigupoolest oleksin pidanud tänast päeva tähistama raeplatsil rahvale kuuma teed jagades, aga taud tuli vahele. Päeva tähtsus ei läinud ometigi ka kodus istudes kaotsi. Kui vene keisri sõda, mis pikka aega haudunud nagu soe puss vatiteki all, korraga kõigile nähtavaks saab ja lähedale tuleb, tajud, kui mitte-iseendastmõistetav ja väärtuslik on üks justkui harjumuseks saanud aastapäev. Ja kui mitte-iseendastmõistetav, aga tungivalt vajalik on valmis saada selle kuu ulmeajakiri.

Mõni võiks selle peale virilalt öelda: sõda lahti, aga teie nikerdate siin oma seinalehte! Kellele läheb niisugusel hetkel korda koduvillane ulme? Keda kotib mingi raamatukoguaasta, mingid pildid raamatuesitluselt või uued jutud või arvustused?

Ja mina põrutan vastu, et just niisugusel ajal, just niisuguse pasa keskel muutub ülimaks väärtuseks kirjutada ja lugeda oma asja omas keeles, kirjutada ausalt ja häbita, just nii, nagu parasjagu oskame. Rinne tuleb ja läheb, aga meeled vajavad lahutust ja kujutlusvõime tahab toitu!

Ja nõnda ilmub ka selle kuu Reaktor.

Muist materjali alles laekub, sellepärast ei tihka ma kogu sisu kokku võtta. Küll aga saan juba praegu välja kuulutada rohkelt jutte, nii vanadelt kui uutelt kirjutajatelt, neist mitmed koguni piltidega.

Siinkohal suur tänu Arturile, kes jutvoogu haldab ja autoreid nõustab! Teiseks tunnustus Tarmole, kes hetkel üksinda komadega maadleb. Kristjan on suveni palgatööga hõivatud, mis tähendab, et meil on kõrgendatud huvi keeletoimetamis-huviliste suhtes. Andke endast märku ja räägime läbi.

Taud tabas mind küll ainult riivamisi (mõned päevad leiget nohu ja moepärast köha), aga võhm kadus kolinal. Et inimestega suhtlemiseks energiat ei jätkunud, otsustasin kaane kokkupanekul hoopis masinaid kurnata. Taustapildi unistas meie heaks valmis Wombo rujarobot, edasi kujundas Jana Raidma.

Kohtume juba nelja päeva pärast.


Tartus

24. veebruaril 2022

peatoimetaja veebruar2022


Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0555)