kaanepilt
 
Triin Loide

Kevad on lõpuks ometi käes ja sellega koos ka märtsikuine Reaktor teie ees. Kasutan võimalust, ronin õunakastile ja ütlen, et kevadväsimus on täiesti reaalselt olemasolev asi, magage korralikult, võtke vitamiine, sööge puuvilja ja laenake kas või naabrilt koer, et jalutmas käia päikese käes. Mul on teid elujõulistena vaja, et te mul kenasti järgmisi numbreid täita aitaksite.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Shivers

Cronenberg.jpeg

Otsapidi leedu juurtega kanadalane David Paul Cronenberg tähistas 15. märtsil oma 76. sünnipäeva. Vajadusel nii produtsent, hädapärast ka näitleja, eeskätt siiski stsenarist ja lavastaja.

Loe edasi...

{SILDID}
 

illukas Rätsepa artikli juurde

Käesolevat artiklit sundis mind kirjutama viimasel ajal ägenenud diskussioon kodumaises ulmekirjanduses väidetavalt vohava „pätiromantika” ja „prolevaimsuse” teemal, millega tegeles möödaminnes ka Raul Sulbi veebruarikuu Reaktoris ilmunud arvustus Lev Grossmani romaanile „Võlurid”.

Loe edasi...

{SILDID}
 

1. Hiljuti jõudis poelettidele kirjastus Lummur esimene lapsuke – Maniakkide Tänava “Newtoni esimene seadus”. Palju õnne (ja ostjaid)! Millised on Lummuri edasised plaanid?

Kõige pikaajalisema asjana tahaks ehk tuua eesti ulmemaastikule ainult eesti autorite originaalteoseid esindava sarja “Teaduse kaardivägi”.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Capture

Kuigi HÕFFi täisprogramm pole veel nende leheküljel avaldatud on siiski teada juba piisavalt, et praeguse Reaktori avaldamiseks saaks mingi lühikese kokkuvõtte teha.

Esiteks eriseansid, Reich of the Dead kujutab endast esilinastust mis kujutab siis Eesti esimest natsi-zombi filmi.

Loe edasi...

{SILDID}
 

KUU ULMEOLEND: Uputus (25. veebruar)

Uputus on parasiitlik tulnukas, keda esmatutvustati 2001. aasta mängus "Halo: Combat Evolved". Hiljem näidati teda teisteski Halo mängudes. Uputus nakatab iga piisavalt suurt mõistuslikku eluvormi, muudab selle algul liikumisvõimetuks ja siis võtab selle keha üle. Ta pöördub vaenulikuks
eesmärgiga end paljundada teisi olendeid tappes ja tüüpiliselt kasvavad tal kuskilt kombitsad välja, et teda saaks silueti põhjal ära tunda. Toodetud on ka selleteemalisi nukukesi, kus igal nukul on kaks olekut: nakatumata ja nakatunud. Greg Bear kirjutas 2011–13 Uputusest triloogia, BAASi pole seda
aga kantud.

https://en.wikipedia.

Loe edasi...

{SILDID}
 

9789985776766

Venelaste kohta on öeldud tabavalt, et see on rahvas, kelle peamine tootmisvaldkond on katastroof. Ja kui nende ajalugu vaadata siis kõik paistab seda ka kinnitavad. Või siis peaaegu kõik, sest kosmoseprogramm on üks asi mille üle võiksid venelased tõesti uhked olla ja seda propageerida ning antud raamat vaid kinnitab seda tõika.

Loe edasi...

{SILDID}
 
06 pnap20150504 crop

Selles postituste sarjas vaatleme ulmelisi kõrvalvoolu-koomikseid - nii veebis- kui trükisilmuvaid. Tutvustatava materjali valik on sügavalt erapoolik ja kujuneb printsiibil “lugesime, nautisime, jagame”. Märtsis heidame pilgu veebikoomiksile Power Nap (“Uinak”).

Loe edasi...

{SILDID}
 

neetud-taevakivi

Tuuli Tolmovi teine romaan viib meid võluvasse Eesti pronksiaega. Romaanis on see aeg, kus Maal lõpetab oma igavikulise lennu Kaali meteoriit. Taevakivi kataklüsmiline saabumine ei löö segamini mitte ainult Saaremaa maakamara, vaid kõigi siinkandi inimeste, loomade ja varjuvalla olendite elud.

Lugu ise toimub aastaid pärast kivi saabumist, kui selle hukatuslikud mõjud maagilisele maailmale jõuavad lõpuks ka mandri-inimesteni. Loo peategelasteks on noormees nimega Aulemb ja tema kaaslased, kes kogunevad, et kurjale väele vastu seista.

Mis mulle romaanis väga meeldis, oli selle rohke mütoloogiline maailm. Iga puu, iga kivi, iga laugas ja veesilm oli asustatud. Selle elust tiine maailma õhkkonna korralik aduma hakkamine võttis mul lugedes veidi aega.

Loe edasi...

{SILDID}
 

photo 2019-03-31 17-22-30

Kujuta ette, et sa elad maailmas, kus elu on läbi põimunud maagiast – seda kasutatakse kõigeks – alustades grandioossetest pilvedesse mähkunud lendavate losside loomisest võlukunsti meistrite poolt, lõpetades igapäevamaagiaga lihtsate talupoegade poolt – maagia, mis ravib nohu, maagiline vormel, mis hoiab puusepa peitlit korralikult soones ja ei lase käel väriseda...

Loe edasi...

{SILDID}
 

Ulmestaar: Tiina Liinak 

49474957 222306858691033 9178438518500753408 n

1. Mida praegu loed? Meeldib? Soovitad? Mida head vahepeal vaadanud-mänginud oled?

Olen alati olnud korraga ühe raamatu lugeja. Viimasel ajal kipub aga olema nii, et ühest jääb väheks - aeg kaob, häid raamatuid ilmub nii palju, lemmikkirjanike ring aina laieneb. Niisiis on mul praegu käsil lausa neli raamatut:
*Hallgrímur Helgason “The hitman’s guide to housecleaning” - Peategelane on Toxic, horvaadi maffia palgamõrtsukas New Yorgist, kes peale 67. inimese mahanottimist peab USA-st kaduma ja tõmbab endale 68. laibaga lennujaamas kaasa preestrirolli Islandil. Hullumeelne raamat. Mitte midagi sellist, mida võiks ühelt Islandi raamatult oodata.
*Koidu Ferreira "Domineeriv värv. Must" - oi, kui kaua sai peale raamatu esimese osa, "Domineeriv värv.

Loe edasi...

{SILDID}
 

leegitsev-rist

Leegitsev rist
Diana Gabaldon
Võõramaalase sarja V osa 2. raamat.

Loe edasi...

{SILDID}
 
tõnis Ravitseja

Henri Hundu

Karjääri tegev kõmulehe reporter-ajakirjanik Signe on küll noor ja ilus, aga mitte piisavalt tema bossi jaoks, kes otsustab VIPide peole tuua noore praktikandi.

Loe edasi...

{SILDID}
 
jyrka 2

Veebruarikuises Reaktoris avab ilukirjandusliku osa Ivar Silla ulmeline luule. Autor on tore inimene ja puha, aga minust jäävad need (k)arvustamata, sest luulest tean ma samapalju kui siga pühapäevasest päevast. Noh, et võin öelda, kas meeldib või ei meeldi, aga põhjendada seda ma ei oska/suuda.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Kirjutasin oma esimese fantaasiajutu "Kooljad" Reaktorisse 2013. aastal. Selle tegevus toimus mulle armsas sünnikohas Triigi külas. Kõik tegelased olen koos nimedega laenanud külaelanike seast ning osa detaile ja juhtumisi on võetud elust enesest, andes läbi fantaasia sünnikohale ajaloolist väärtust juurde. Seejärel hakkasin nokitsema naaberküla ja ühtlasi pikaaegse kodukoha Avispea kallal, kuid inspiratsioon käib nagu ikka lainetena.

Loe edasi...

{SILDID}
 
1. Pagemine

Tohutu grott mürises ja ragises, kui “Grond” õgis terashammastega Kuu kivist sisemust, puhastas välja kasuliku maagi ja sülgas selle abirobotite kastidesse.

Loe edasi...

{SILDID}
 
Eelmist osa loe SIIT.


3. Üle kuru (jätkub)


Seiskunud ajamitega roomuk kriiksatas veidralt, kõikus küljelt küljele ja jäi siis taas vagaseks.

Harjumatust vaikusest kerkisid peidetud igapäevahääled: laokonteinerite tasased naginad, lõputute ainetöötluslabürintide urin roomukikere sisemuses, õhuoptimisaatorite rütmilised sisinad ja sosinad, tootmissõlmede vurin ja ökolabori piiksatused. Isegi laoelementide varju sätitud sünteesmoodul lisas mõned vallatud vulksud üleüldisesse olmeserenaadi, otsekui ülehomsete joomatundide tõotuseks.

Siis hakkas roomuki sidesõlm raginal tööle ning kõigist kanalitest paiskus korraga üldhäire signaal.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Kolm katkendit Steven Brusti raamatust „Draakon“, mis räägivad palgamõrvar Vlad Taltose seiklustest. Allasurutud rahva, idalaste hulka kuuluv Vlad on otsustanud oma vallutajaviha suunata oma ametisse, kuid ootamatult on ta vallutajate hulgast mõned eriti mõjuvõimsad sõbrad leidnud. Need varustavad teda ka selliste vaenlastega, kellest jagusaamiseks on ta sunnitud sõjakäigule minema.

Loe edasi...

{SILDID}
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0669)