kaanepilt
 
59626225 2326833760873877 3267256753930108928 n (2)

Aasta tagasi alustasin ma oma elu kõige esimest peatoimetaja veergu sõnadega “Hoolimata ihu ja hinge rooskavast kuumalainest, mis Issand ulmikutele nende arvukate pattude nuhtlemiseks paista laseb, on valminud värske, pisut higilõhnaline heinakuine Reaktor” ja põhimõtteliselt võiks seda mõtet ju taas korrata.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Sylvia

Esimene küsimus on traditsiooniline tutvumisvoor – kes sa oled, Sylvia? Kes peitub selle laia naeratuse taga?

Ma pole sugugi kindel, et see viimane küsimus väga traditsiooniline on! Kuigi ma tunnistan, et naeratada mulle meeldib, eriti kui päike paistab.

Loe edasi...

{SILDID}
 

1280px-Dendroaspis polylepis (14)

KUU ZOOLOOGIA: must mamba (5. juuni)

Kuigi see pole õigupoolest ulme, pean vajalikuks seda artiklit siin mainida. Must mamba on suuruselt maailma teine mürkmadu, ainult kuningkobra on suurem. Elab puu otsas, aga võib liikuda ka maad mööda. Ilukirjanduses lõpeb mürkmao, eriti musta mamba hammustus tavaliselt surmaga, aga päriselus pole see nii. Lõuna-Aafrika Vabariigis registreeriti aastail 1957–79 seitsekümmend viis musta mamba hammustust. Hammustatutest suri 21 inimest. Sealhulgas kuni 1962. aastani anti hammustatutele polüvalentset vastumürki, mis musta mamba hammustuse vastu põrmugi ei aita, ja 35 hammustatust suri 15 ehk alla poole. 1962 võeti kasutusele musta mamba vastumürk ja pärast seda hukkus 40 hammustatust 6.

Loe edasi...

{SILDID}
 
darths0065 crop

Selles postituste sarjas vaatleme ulmelisi kõrvalvoolu-koomikseid - nii veebis- kui trükisilmuvaid. Tutvustatava materjali valik on sügavalt erapoolik ja kujuneb printsiibil “lugesime, nautisime, jagame”. Juulinumbris heidame pilgu veebikoomiksile Darths & Droids.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Inimese jäljed kuul

Illustratsiooni autor Toivo Tooming

Kuuekümnendate alguse Ameerika oli kosmosevõidujooksu ilmselgelt kaotamas. Venelased olid saatnud orbiidile nii sputnikuid, koeri kui ka Gagarineid ja president Kennedy kutsus oma nõuandjad kokku. Viimased esitasid talle kolm plaani: kosmoselabor, lend ümber Kuu või maandumine Kuul.

Loe edasi...

{SILDID}
 

67129436 1331020420400142 8163837371964456960 o

Juba aastaid on Estconi kavas kindlalt sees ka ulmekirjutamise töötuba, kus igaüks, kel vähegi tahtmist, saab näppu harjutada ning ühe muheda ulmejutu valmis kirjutada. Siiani on töötoa korraldamise taga olnud Maniakkide Tänav ning seega on üsna loogiline, et töötoa korraldus sarnaneb teise töötoaga, millele Maniakkide Tänav on elu sisse puhunud – Tartu ulmekirjutamise töötuba.

Loe edasi...

{SILDID}
 
Sulbi

1. augustil 2019 on ameerika 19. sajandi kirjandusklassiku Herman Melville’i 200. sünniaastapäev, mispuhul on paslik heita pilk sellele, kuidas ta kuulsaim romaan «Moby Dick» (1851) on elanud edasi 20. sajandi ulmekirjanduses ja filmides.

Üldiselt ju Melville’i ulmekirjanikuks ei peeta ning vaid nelja kirjanikku lühipala on 20.

Loe edasi...

{SILDID}
 
Eva Luts

Mina alustasin Estconidel käimist juba päris ammu – aastal 2000. Seega võin praeguseid Estcone võrrelda varasematega.

Kui ma esimestel Estconidel tundsin peaaegu kõiki kohalviibijaid, siis praegu ma kindlasti kõiki ei tunne ja tutvuda ka ei jõua, kuigi tahaks. Ove autoga Estconile sõites vaatasin oma üllatuseks, et Ove oli ainus tuttav autosviibija – ja auto oli täis. Ja teine huvitav asjaolu – mõningaid neist autosviibijaist ma Estconi viibimise ajal enam nagu ei silmanudki. Seega – rahvast on Estconidel väga palju rohkem kui kunagi varem ja teiseks – kõik võivad oma nurkadesse ära kaduda.  

Selline areng paistab olevat õige ja loogiline.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Robot tuleneb teatavasti venekeelsest sõnast „rabota“ (töö, nagu ka samast tüvest pärinev poolvend „rab“ – ori). Esimesena kasutas seda Karel Čapek oma ulmenäidendis „R.U.R.“ Ometi on inimkujulised masinad ja tehisinimesed köitnud inimkonna meeli hallidest aegadest saati. Juba Hephaistos sepistas iseliikuvaid masinaid.

Loe edasi...

{SILDID}
 

valmar kont


Sellekuine ulmestaar on Valmar Kont. Endakohta kirjutab ta nii: Ulmet olen lugenud juba päris varajasest noorusest. Esimene ulmeraamat oli tõenäoliselt sõbralt laenatud Jules Verne'i "20000 ljööd vee all". Järgnesid juba riburada pidi "Seiklusjutte maalt ja merelt" sarja raamatud: "Purpurpunaste pilvede maa", "Kahe ookeani saladus" jt tänapäeval ideoloogiliselt veidralt mõjuvad raamatud, "Mirabiliast" "Ahvide planeet", "Miljard aastat enne maailmalõppu. Väljasõit rohelisse", "Tagasitulek tähtede juurest", "Põnevikust" "Libainimesed. Härjapõlvlaste kaitseala" jne. Põhimõtteliselt kõik, mida tol ajal lugeda pakuti. Sekka muidugi ka kamaluga mitteulmet. Vahepeal jäi lugemine üsna soiku ja praegugi eelistan lugemisele sageli filmivaatamist, kuid et teiste ulmehuviliste ees mitte täitsa häbisse jääda, on viimastel aastatel tulnud paratamatult rohkem lugema hakata.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Taheaeg18 esi

Täheaeg 18. Ortoni isevärki avantüür

Autorid: Miikael Jekimov, Jaagup Mahkra, Jana Raidma, Kadri Umbleja, Kell Rajasalu, Kaido Tiigisoon, Piret Frey, Manfred Kalmsten, Toomas Krips ja Meelis Ivanov. Muljeid jagavad žürii liikmed Andri Riid, Reidar Andreson ja Maniakkide Tänav.

Loe edasi...

{SILDID}
 
Indrek Rüütel

Alustan siis tagumisest poolest – tõlkejuttudest või õigemini ausast ülestunnistusest, et lastes end oma eelarvamustest vabalt kanda, jätan nii Howardi fantaasiakatkendi kui W. J. Wintle’i lühikese õuduka arvustamata. Viimasest lihtsalt niipalju, et püüdsin seda lugeda, kuid lootusetult igavana jätsin kõrvale. Puhtalt minu viga.

Loe edasi...

{SILDID}
 
tõnis

Eelmisest numbrist puudusid minu kommentaarid juttudele. Sel on eelkõige ajaplaneerimisega seotud põhjused (ja ega see peatoimetaja kommentaar, et akadeemilistel põhjustel, pole ka väga vale), aga see kuu möödub teisiti, tiu-tiu, ja ikka teisiti, sest ma ei kirjuta mitte üksnes selle kuu juttudest, vaid ka eelmise kuu omadest ehk võistlusjuttudest.

Loe edasi...

{SILDID}
 
jyrka 2

Eelmise kuu karvustused lõpetasin ma sõnadega: „Eraldi tahaks ma aga vabandada Laura Loolaidi ees, kelle mainumbris lõppenud järjejutt „Tagalas on alati soe“ mul siin karvustamata jääb. Lühiromaan on mul loomulikult loetud, aga ma tunnen, et selle karvustus siia jutuvõistluse omade otsa hästi ei sobiks.

Loe edasi...

{SILDID}
 
PEATÜKK 1

Teemandist süda oleks elus kasulik. See kalliskivi ei purune ega mõrane, ei näita oma nõrkusi välja – tal õigupoolest polegi neid. Nii tugeva südamega inimene oleks kõikvõimas: tema tuju oleks alati heapoolne ning emotsionaalne valu poleks tema sõnavaraski.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Rnjarr Leiutaja lükkas terasest hoova mõtlikult ettepoole. Võimsa auruturbiini undamine valjenes ja kostis vilistavaid toone. Tulemusega rahul, tõmbas päkapikk hoova tagasi, kuni undamine tasaseks sahinaks vaibus. Suur laev oli peaaegu sõiduvalmis.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Lained murduvad veripunasel kaldal, kõlades just nagu lained Maal: tume jõudu täis mühin. Meie lahkumisest on möödas 17 aastat.

Owen ja mina abiellusime Cardiffi perekonnaseisuametis. Me üürisime ülikooli lähedal väikese ühetoalise korteri. Tundsin end pealinnas elades väga kosmopoliitsena ja sekka ainult veidi koduigatsust Swansea järele. Owen tuli ühel õhtul koju ja küsis, mida ma arvan kosmosesse minekust. Ma naersin, sest arvasin, et ta teeb nalja, aga seda ei teinud ta sugugi: talle oli pakutud töökohta uues maasarnastamiskoloonias G851.5.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Nullgravitatsioonis kolme valgusaasta kaugusel lähimast poest on jama avastada, et sa jätsid oma teise menstruaalanuma kosmosejaama.

Minu oma kadus täna vaakumtualetti. Laeva trümmi umbsesse muskuse- ja sidrunisegusesse õhku tungis vere terav lõhn. Ma olin veel pooleldi unes, püüdes oma menstruaalanumat pimedas vaikselt tühjendada. Vaakumtualeti imu oli just piisavalt tugev, et anum minu ikka veel uniste libedate sõrmede vahelt välja kiskuda.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Komissar Vance Whitelaw’le

ÜRO välisministeerium

 

Lugupeetud härra Don Whitelaw


Kirjutan eesmärgiga informeerida teid enda rollist selles, mis täpselt toimus Relianti pardal enne Tau Cetil eelmisel nädalal toimunud rahukõnelusi ja kaitsta end mulle esitatud süüdistuste eest.

Ma ei ole diplomaat ja seega ei oska ma toimunut seletada erialases keeles. Andke mulle andeks, kui mu keelekasutus väga täpne pole. Seda, mis juhtus, on raske selgitada. Igatahes, mul oli koduigatsus peal. Ma olin laboris ja vaatasin vaateaknast välja. Te olete kindlasti Tau Cetist pilte näinud, smaragdrohelist vett ja musti kaldaid.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Projekt YOLO
zGen Kaevandused
Toetajaid: 9747
Kogutud: 52 406 660 USD
Eesmärk: 750 000 USD
Rahastatud! Rahastuse otsimise periood: 31.12.2030-31.01.2031
Aega jäänud: 0 sekundit

Projekt YOLO
Meie eesmärk: Ehitada suur kaubalaev ümber reisjateveoks asteroidile X635s. Ja sind selle peale panna!


Jah, päriselt. Meie oleme zGen Kaevandused ja see pole järjekordne õhuloss me juba käime Maa ja X635s vahet, projekt YOLO on lihtsalt meie olemasoleva võimekuse laiendamine. Meil on Miamis keskus ja pühendunud kollektiiv, igas mõttes valmis tööle hakkama. Me vajame ainult 750 000 dollarit, mille abil saaksime oma praeguse reisija→kaup ümberehitusprogrammi vastupidiselt tööle panna. Meile kuulub Boeing 979-4 kaubalaev, mis meie andmetel peaks mahutama 3500 toetajat. Ja kõige tähtsam – me muudame investeerimise paradigmat, kaasates kõik oma toetajad projekti.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Projekti eesmärk

Lääne Haldjariigi ja Inimeste Valitsuse vahel peitub seiklus, mis ootab osavõtjaid. Me vajame sinu abi oma saatuse täitmisel.

Me oleme kolmeteistkümnest kangelasest koosnev seltskond, kes on otsustanud leida oma esivanemate aarde. Seikluse käigus loodame lisaks isiksustena areneda.


Kirjeldus

Röövellik lohe ajas iidse mäekuninga tema kuningriigist välja ja pesitseb seal siiani.

Loe edasi...

{SILDID}
 

Gorohhi kaas  (1)

„Püsti tõusta, kohus tuleb!“

Umbses ruumis viibib kõigest kümmekond inimest: kohtualune konvoeerijatega, kaks tunnistajat, noor piirkonnavolinik, advokaat, prokurör ning kaks praktikanti Saraatovi juurakõrgkoolist. Kohtuasi on täiesti tavapärane.

Loe edasi...

{SILDID}
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0843)