ulme

Veiko Belials, Eesti Ulmeühingu president

Aastakoosolek ei ole just sündmus, millest iga kord Reaktoris kirjutada, aga kuna järjekordne kolmaastak, mille ühingu liikmed põhikirja järgi juhatusele toimetamiseks annavad, sai mööda, siis väike ülevaade ühingu viimase kolme aasta tegevusest ka mitteliikmetele on vast paslik. Äkki liitub ühinguga mõni uus liigegi, kes näeb, millega tegeletakse.

Niisiis – 09.03.2024 toimus eesti Ulmeühingu järjekordne aastakoosolek. Sel aastal tiksusid juhatuse volitused täis ja peamine aastakoosoleku otsus oli, et volitusi pikendatakse veel kolmeks aastaks. Ühingu olukorrast:

Liikmete arv

Pilt1

Liikmete arvu tormiline kasv on aeglustunud, aga seni pole veel langusesse pöördunud. Tänavuse aastaga on lahkunud juba kaks liiget, aga ka liitunud kaks uut liiget, nii et hetkeseis on jätkuvalt seesama 93 liiget, mis graafikult näha.


Tegevus


Jutuvõistlus

Koos kirjastusega Fantaasia ja Prima Vistaga on ulmejutuvõistlus muutunud üle aasta toimuvaks traditsiooniks (valimisperioodi jäi 2021. aasta võistluse lõpetamine ja 2023. aasta võistlus, mis sai seekord peetud ilma KULKA toetuseta).

HÕFF

Eesti Ulmeühing on olnud Haapsalu Õudusfilmide Festivali ametlikuks koostööpartneriks. Viimased kolm aastat (ehk siis just terve viimase valimisperioodi) oleme koostöös HÕFFiga välja andnud parima ulmefilmi auhinda „Navigaator Pirx“ (auhind neilt, žürii meilt). Ka tänavusel HÕFFil anname auhinna välja. Žüriis on lisaks minule tänavu ka Jüri ja Ene Kallas.

Pilt2

Õhtud Eesti ulmega

Septembris 2019 alustas ulmeühing Tartu kirjanduse majas regulaarselt kord kuus toimuvat sündmuste sarja „Õhtud Eesti ulmega“, mis on kestnud tänaseni ja – uskumatu küll – saab sügisel viie aastaseks. Iga kuu teisel reedel kell 19.00 on tunniajane ulmeüritus Tartu Kirjanduse Majas, mille järel siirdub suur osa seltskonnast edasi Õlleministeeriumisse. Viimase kolme aasta jooksul (märts 2021 kuni märts 2024) on toimunud 33 ulmeõhtut (märtsis ja aprillis 2021 aastal jäid koroona tõttu ära, august 2021 jäi ära samal ajal toimunud HÕFFi tõttu). Rekordüritus oli mais 2023 (viimase jutuvõistluse lõpetamine Prima Vista raames), kus osales 60 inimest.

Kui juba kokkusaamised jutuks tulid, siis Tallinna rahvas kohtub reeglina iga kuu kolmandal reedel, lisaks toimuvad Tartus igakuised ulmekirjutamise töötoad.

Estconid

Kolmepäevane suvine kokkutulek, mille tipphetk on iga-aastaste ulmeauhindade Stalker väljakuulutamine  (nii see kui teine sel suvel juba 27. korda). Juba aastaid on osalejate arv püsinud üle 100. Ja eelmisel aastal oli osalejate rekord – 137 osalejat.

Pilt3

Jätkuvalt toimuvad Estconid Udu talus Kuremaa järve ääres ja minu arvepidamise järgi peaks sel suvel toimuv Estcon ületama kahekohalise numbri maagilise piiri – kümme aasta pole me üheski teises kohas olnud (Saarjärvel näiteks oli Estcon kuus aastat. Isegi kui sealkandi Valgemetsa, Mesikamäe ja Taevaskoja juurde panna, tuleb ainult üheksa).

Kokkuvõtteks

Kuigi juhatuse ja presidendi volitusi pikendati, on minu kui ametis oleva presidendi soov, et kolme aasta pärast võiks toimuda verevahetus ja äkki siiski ilmub keegi, kel on soovi ja tahtmist presidendi roll üle võtta. Minul saab 2027 aastal tosin aastat presidendiametis täis ja ehk aitab. Järgmisel suvel juhtub lisaks see, et mina olen Estcone kokku pannud ja juhatanud poole kogu Estconide ajaloost (14 aastat) ametiaja lõpuks siis juba üle poole. Küll ja veel, eks ole! Ühest küljest ju tore ja suur au ja nii edasi. Aga teisest küljest hirmutav, sest üks organisatsioon ei tohiks jääda nii sõltuvaks ühest inimesest. Ma arvan, et ehk tegelikult ka ei sõltu, et see on pigem mugavus, aga sellest tulekski nüüd üle saada. Kolm aastat on aega uut presidenti ette kasvatada ja välja õpetada. Tehkem seda!

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0565)