Triin LoideHoolimata ihu ja hinge rooskavast kuumalainest, mis Issand ulmikutele nende arvukate pattude nuhtlemiseks paista laseb, on valminud värske, pisut higilõhnaline heinakuine Reaktor. Siinkohal vääriks ehk märkimist, et Reaktori peatoimetajad traditsiooniliselt iga mõne aja tagant vahetuvad – et ajakiri püsiks värske ja peatoimetaja ise kinnisesse osakonda ei satuks. Saatsime Ove mõneks ajaks ennast kosuma ja akusid laadima ning peatoimetaja kroon ja ametisau läks minule edasi. Oma kildi jättis ta siiski õnneks endale. J. J. Metsavana õrna hoole ja toetuse najal üritan selle vastutusrikka ametiga hakkama saada ja Eesti ulmet mitte täielikult hävitada.

Mingisugust valimisplatvormi või suurt, kõikevõitvat visiooni mul Reaktori tuleviku jaoks ei ole, aga üht-teist siiski. Esiteks tahan ma kindlasti säilitada Reaktori parimad omadused – ulmikutelt ulmikutele kirjutamine, demokraatia toimetuses, ja olla ajakirjale pigem organiseerija ja sekretär, kui midagi muud. Siiski tahaks toimetuse tööd pisut sujuvamaks teha ja vähendada pidevat kaost ja segadust. Eesmärgiks oleks sisse seada süsteem, kus kaasautorite tööd on kõik 25ndaks-26ndaks kuupäevaks laekunud, ja ajakiri läheb üles 28ndal-29ndal kuupäeval. Eks näis, kuidas me selle süsteemi tööle saame, aga senimaani on idee saanud peamiselt positiivset vastukaja – rutiin aitab inimestel aega paremini planeerida.

Teiseks tahaks Reaktoris rohkem kajastada ulmet muudes vormides kui kirjandus ja filmilina. Mänguarvustusi ju teinekord isegi avaldame, aga tahaks sellele isegi suuremat rõhku panna, lisaks kaasata rohkem selliseid žanreid nagu visuaalsed romaanid, graafilised romaanid jne. Ma olen väga visuaalne inimene ja Reaktori pisut kiratseva kunstitoimetuse elluäratamine oli mu missiooniks juba enne peatoimetajaks valimist. Mul on hea meel öelda, et olen sellega juba tõhusat algust teinud – Reaktorile on püsivamat kaastööd lubanud mitmed andekad kunstnikud ja üle hulga aja on meiega liitunud ka kunstitoimetaja – Toivo Tooming. Kahjuks aga mets annab, mets võtab, nii et vastutasuks metsale pidime andma keeletoimetaja Triin Kolga, kes läks tähtajatule puhkusele. Otsime uut keeletoimetajat Enele appi! Kindlaks eesmärgiks on kõik Reaktoris avaldatud algupärased ja ka tõlkelood varustada originaalsete illustratsioonidega eesti kunstnikelt. Kaugemateks eesmärkideks oleks Reaktori enda fondi loomine ja algupärase graafilise romaani välja andmine.

Kindlasti tahaksin ma ajakirjale rohkem riiklikku tunnustust saada, teinekord oleks ju meeldiv, kui saaks kaasautoritele natukenegi honorari maksta, samuti tahaksin ma kunagi korraldada auhinnaliste kohtadega jutuvõistluse. Julge peatoimetaja rind on haavleid ja postkast äraütlevaid kirju täis, eks ole.

Sellekuises Reaktoris rõõmustab lugejat aga mitmekesine valik jutte – J. J. Metsavana on kirjutanud ühe mõnusa vertikaalselt toimuva sci-fi madina, Rene Dambe “Kättemaks” pakub midagi seikluslike võluvike fännidele ja muidugi kepsutavad meil ringi ka Osvald Soobli ja Sam Beaveri prisked ponid ja ükssarvikud. Soobliga on selles numbris ka pikk ja põhjalik intervjuu, mida soovitan kindlasti lugeda. Värskelt lastud sooblinahad, olge lahked!

Kahjuks lahkus meie seast Harlan Ellison, kellele Arvi Nikkarev kirjutas liigutava ja põhjaliku järelhüüde. Tõnis Hallaste ja Ulmeguru arvustavad traditsiooniliselt eelmise numbri jutte ja teeme ka algust Estconil peetud ettekannete teksti kujul edastamisega neile, kellel kahjuks polnud võimalik Estconile tulla. Sellesuvine Estcon oli muide rekordiline, nii et kes vähegi saab, tulge järgmisel aastal uuesti, teeme Eesti ulme jälle suureks! Sellekuine ulmestaar on Silver Sära ja saab lähemalt uurida ka HÖFF-i ja Eesti Ulmeühingu sõnavõistluse tulemusi.

Reaktor soovib kõigile Stalkeri laureaatidele õnne, mõnusat lugemiselamust, ja jaksu kuumalaine üleelamiseks!

Kaanepildi ja J. J. Metsavana loo “Taevatrepi punased astmed” illustratsiooni autoriks on Kadri Umbleja, kes ka eelmises numbris debüteeris looga “Kollaborant”. Kadri on üks väga andekas inimene, kes on lubanud meile ka tulevikus kaastööd teha nii juttude kui ka illustratsioonide osas, nii et kirjutage meile usinalt juttusid! Siinkohal tuletan ka kõigile, keda ma pole juba sel teemal surnuks rääkinud, meelde, et oktoobri-Reaktor saab olema gore-horror-foobia-Halloweeni-erinumber ehk rupskiooper viies vaatuses, ootame kõiki kaastöid.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0587)