geeniloks

Geenilõks
Blake Crouch

Algul ei saa Logan Ramsay aru, et miski on muutunud. Ta tunneb end lihtsalt pisut … nutikamana. Suudab paremini keskenduda. Paremini mitut asja korraga teha. Loeb veidi kiiremini, kõik jääb paremini meelde, vajab vähem und.

Üsna pea ei saa ta seda enam eitada: midagi on ta ajuga teistmoodi. Ja kehaga ka. Ta hakkab maailma ja end ümbritsevaid inimesi – isegi neid, keda ta kõige rohkem armastab – nägema täiesti uue pilguga.

Logani genoomi on häkitud. Ta on sihtmärgiks saanud põhjusel, mis ulatub aastakümnete taha ta mineviku tumedaimatesse aegadesse ning kohutavasse perekonnapärandisse.

Kirjastus Helios
Tõlkinud Eve Rütel
392 lk.

silverberi


Lood Venia metsadest. Valitud teosed 4.
Robert Silverberg

Jutukogus leiduvad ulmekirjanduse suurmeistri Robert Silverbergi 17 lühiromaani, jutustust ja novelli 1980ndatest aastatest, mis demonstreerivad kirjaniku sisemise tasakaalu taasleidmist pärast uue laine tormide ja vormieksperimentide järgset pettumust kirjanduses ning ajutist eemaldumist sellest. Enesekindel ja uuesti auhindu võitma hakanud Silverberg viib lugejaid ajareisidele, olgu siis 1914. aasta Sarajevosse või alternatiivsesse maailma, kus kristlust ei tekkinud ja Rooma impeerium meie päevini edukalt säilinud on. Aga kirjaniku tahtel satume ka surmajärgsesse teispoolsusse, kus seiklevad sumeri muinaskangelased Gilgameš ja Enkidu, kelle teele satuvad Robert E. Howard ja H. P. Lovecraft, kaugetesse galaktikatesse pulsarite ja supernoovade keskele ning võõraste planeetide surmohtlikesse džunglitesse. Silverberg näitab meile ka, mis võib juhtuda, kui 18. sajandist meie aega toodud klassikalise muusika imelaps puutub kokku tänapäeva popmuusika skeenega.

Kirjastus Fantaasia
Tõlkinud Tatjana Peetersoo, Triin Loide, Jay Skaidrins ja Raul Sulbi.
470 lk

ajapatrull

Ajavalvur
Poul Anderson

Ulmekirjanduse 16. suurmeistri (1998) Poul Andersoni eripalgelise loomingu üheks keskseks tsükliks peetakse ta Ajapatrulli lugude sarja, mille teine raamat «Ajavalvur» (Time Patrolman; 1983) koosneb kahest lühiromaanist, mis viivad lugejad antiikaja erinevatesse perioodidesse. Ajapatrull on tulevikust kontrollitud ajapolitsei, mille ülesanne on kaitsta minevikku kurjategijate eest, kes soovivad ajalugu muuta. Nende kaante vahel reisib lugeja koos Ajapatrulli agentidega muistse Foiniikia tähtsaimasse kaubalinna Tüürosesse ligi tuhat aastat enne meie ajaarvamise algust ning hilise Rooma keisririigi aega 4. sajandil, kui idast pealepressivad hunnide hordid sunnivad idagoote üle Doonau impeeriumi aladele tungima.

Tegu on kirjaniku kaheksanda eestikeelse raamatuga. Varem on Orpheuse Raamatukogus ilmunud Ajapatrulli lugude esimene kogumik «Aja valvurid» (OR 3/2017). Andersoni lühiproosa paremikku «Taevarahvas» (2008) on Eesti ulmepublik tunnustanud Stalkeri-auhinnaga.


Kirjastus Fantaasia
Tõlkinud Tatjana Peetersoo
226 lk.

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0666)