õige-valik

Õige valik
Helju Rebane

Helju Rebane (18.07.1948) on sündinud Tallinnas, koolis käinud Tartus; lõpetanud TRÜ matemaatikateaduskonna, olnud samas ülikoolis loogika õppejõud; lõpetanud Moskvas aspirantuuri ja töötanud seal arvutuskeskuses. Aastast 1985 on ta vabakutseline kirjanik.

Helju Rebase lühijutud on põneva intriigi ja ootamatu lõpuga. Luubi all on inimese psühholoogia keerdkäigud, altruism, egoism ja vastavate tegude tagajärjed. Tegelaste iseloomu avamisel on sageli abiks ulmelised olukorrad.

Lühiromaanis „Altrus“ on lustakalt, ent ka iroonia ja sarkasmiga kirjeldatud inimese olukorda ühiskonnas, kus leidub totalitaristlikke jooni.

Helju Rebase loomingut on avaldatud Venemaal, Belgias, Hollandis, Iisraelis, Kanadas; mitmetes antoloogiates (ka koos vendade Strugatskite, V. Pelevini ja M. Velleri loominguga); netis (veebiajakiri Reaktor); äsja ilmunud Jüri Kallase koostatud antoloogias «Läbi valu ja vaeva» (2020). Uude jutukogusse on koondatud autori lugude paremik.

Kirjastus Fantaasia
182 lk

 

tsentrifugaalkatastroof-scaled

Tsentrifugaalkatastroof
Bobbie Peers   

„Tsentrifugaalkatastroof“ on menuka William Wentoni seiklussarja kuues ehk viimane raamat.

Hoogne lugu maailma parimast koodimurdjast jätkub suure lahinguga Williami ja Abraham Talley vahel. Seekord tuleb Williamil lahendada maakera enda kood ja langetada keerulisi valikuid.

Kas Williamil õnnestub päästa Maa lüriidiumi käest? Ja mis saab lüriidiumist tema sees?

Helios Kirjastus
Tõlkinud Annika Kupits

184 lk

 

Suits ja peeglid esikaas

Suits ja peeglid
Neil Gaiman

Neil Gaiman on inglise ulmekirjanik, Hugo, Nebula ja World Fantasy Awardi võitja. Jutukogu „Suits ja peeglid“ sisaldab paljusid õudussugemetega jutte, poeeme, lugusid rahvajuttude ainetel. Mõjutajateks Michael Moorcock, H. P. Lovecraft, Oscar Wilde jt. Juttude sisust. Raudteesilla all kaupleb ehmunud poiss oma elu pärast ühe äärmiselt visa trolliga. Vanem lesknaine leiab komisjonipoest vana kasuka alt Püha Graali. Hulkurkass võitleb igal ööl kujuteldamatu kurjusega, et kaitsta end päästnud perekonda. Noorpaar saab pulmakingi, mis paljastab nende abielu jubeda alternatiivse variandi. Suits ja peeglid on maagiliste illusioonide klassikaline loomisvõte, mis tekitab mulje, et mingi ese hõljub tühjas ruumis.

Seda tehakse peeglitega.

Mustkunstnikud on kasutanud tavaliselt 45-kraadise nurga alla seatud peegleid sellest ajast saadik, kui korralikke selgeid peegleid viktoriaanlikul ajal massiliselt tootma hakati, kõvasti üle saja aasta tagasi.

Peegel on imeline asi. Tundub, et see räägib tõtt, peegeldab meile reaalsust, aga paiguta see vaid õigesti ja ta valetab sulle nii veenvalt, et sa usud, et miski võib lihtsalt õhku haihtuda, et tuvisid, lippe ja ämblikke täis kast on tegelikult tühi, et kardina taha või auku peidetud inimesed hõljuvad kummitustena lava kohal.

Suits ähmastab asjade piirjooni.

Lood on väga mitmes mõttes peeglid...

Tõlkinud Sash Uusjärv, Tatjana Peetersoo, Triin Loide, Eva Luts.
Toimetanud Eva Luts ja Leiger Luts

Kaanepilt Meelis Krošetskin

varga tagasitulek

Varga tagasitulek
Megan Whalen Turner

Kuues ja viimane osa sarjast „Kuninganna Varas“. Vana-Kreekast inspireeritud fantaasiamaailma ähvardab sõda, millest pääsemiseks on kolm väikest kuningriiki sõlminud liidu – kuigi ka see ei pruugi neid võimsa vastase vastu aidata. Liidu ülemkuningaks on kunagine varas Eugenides, kelle võim kõigi kolme väikekuningriigi üle on pehmelt öeldes ebakindel. Samas aga on vastane juba ukse ees ja tugevam kui kunagi varem.

Megan Whalen Turneri lummavad ja auhindu võitnud „Kuninganna Varga“ romaanid elustavad eeposte maailma ja tutvustavad karismaatilist ja parandamatut tegelast – varast ja kuningat Eugenidest. Need lood on täis poliitilisi mahhinatsioone ja intriige, võidetud ja kaotatud lahinguid, ohtlikke reise, võimu, kirge, kättemaksu ja reetmist. Sarja teoseid hindavad kirjanikud, kriitikud ja lugejad, need on saanud paljusid auhindu, nende hulgas Los Angeles Times Book Prize, Newbery Honor, Mythopoeic Fantasy Award.

Kirjastus Fantaasia
Tõlkinud Tatjana Peetersoo

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0636)