veiko

Viimase sõja viimane sõdur
Vene ulme antoloogia

Koostaja ja tõlkija Veiko Belials

Veiko Belials jätkab antoloogiaga „Viimase sõja viimane sõdur“ vene ulme tutvustamist, seekord teemaks sõda, hädaoht, surm ja inimene selle kõige keskel. Kogumiku lugusid ühendab oht, millega inimkond ka tulevikus silmitsi seisab. Pole oluline, kas oma lollusest, või lihtsalt läks nii, ja kas vastas on omad või võõrad – tuleb tõusta relvile. Ja mitte alati ei saada meid võidud. Ja isegi kui saadavad, ei pruugi see midagi head tähendada.

„Me teadsime, et läheme surma. Noh, teiste suhtes pole ma kindel, aga mina teadsin selgelt. Taipasin seda kohe, kui selle neetud planetoidi fotosid nägin. Sellel polnud isegi nime, ainult number taevakehade üldises registris – F-4191. Ma ei tea, kas oleks olnud kergem ja meeldivam kärvata mingil Uuel Terral või Videvikusäral, aga sel hetkel säärased idiootlikud mõtted mulle pähe ronisid.“

Kogumiku jutud:

I osa. Kaitsjad
Julia Ostapenko. Pool tuubikest vedelat õnne

Juri Nesterenko. Stamp

Igor Ogai. Kiri Maalt

Sergei Kazmenko. Pingutage kujutlusvõimet

Sergei Kazmenko. Kaitsjad

Maksim Horsun. Lahkudes „Marrakechilt“

Aleksandr Zoritš. Kirved ja Lootosed

II osa. Viimase sõja viimane sõdur
Andrei Kokoulin. Elame veel

Mike Gelprin. Peaaegu nagu inimestel

Mihhail Klikin. Reamees nr 73029

Mihhail Klikin. Viimase sõja viimane sõdur

Andrei Livadnõi. Kohtumine Jumalaga

K. A. Terina. Tinalendur

Kaanepilt Kait Kübar
320 lk

kraft

Veealused
Meelis Kraft

„Lõppu kujutati alati räpasena. Kahjutuli, tapmised, rüüstamised, amokijooks. Kõik laguneb ja lendab tükkideks. Inimestes, kes ei oleks seda endast eales oodanud, vallanduvad kõige ebainimlikumad iseloomujooned.

Tulevik on hetkega haihtunud, jäänud on vaid püüd jonnakalt loetud päevadeks elu külge klammerduda.

Me ei oleks saanud rohkem eksida.

Kui see päriselt kohale jõudis, algas kõik hingematvalt kaunilt. Kõige sobivam oleks öelda, et esimestel nädalatel nägi planeet välja nagu piltpostkaart.”

zelazny

Uksed liivas
Roger Zelazny


Roger Zelazny „Uksed liivas“ on selle armastatud ulmekirjaniku üks eksperimentaalsemaid romaane, talle omases äärmiselt napis ja lihvitud stiilis edasi antud akadeemilises keskkonnas algav ning hullumeelses tempos arenev lugu, kus ükski tegelene pole see, kellena alguses paistab. Romaani kirjutamisaega, 1970ndaid aastaid meenutavate käitumisnormidega tulevikumaailmas on planeet Maa vastu võetud galaktilisse konföderatsiooni, mille käigus on vahetatud erinevaid kultuurilise väärtusega sümbolesemeid nii näiteks on Maa ära andnud Mona Lisa ja Briti kroonijuveelid. Kui erinevad jõud hakkavad kahtlustama, et eluaegse üliõpilase Fred Cassidy valduses on maavälist päritolu artefakt Tähekivi, otsustab ta selle ise üles otsida, mis muudab ta aga ise tulnukate ja teiste asjast huvitatud grupeeringute tagaajamisobjektiks. Romaan ilmus esmakordselt järjeloona USA juhtivas ulmeajakirjas Analog 1975. aastal ning jõudis Hugo ja Nebula auhinna nominentide sekka. Teosest leiab viiteid Lewis Carrolli Alice Imedemaal lugudele ja Snargijahile ning see tekst demonstreerib ilmekalt, miks Roger Zelazny't on nimetatud ameerika ulme suurimaks proosapoeediks.

Tõlkinud Tatjana Peetersoo.
Kaanepilt Meelis Krošetskin.


viimane

Viimane kustutab tule
Bethany Clift

Käes on 2023. aasta lõpp. Inimkonna on välja suretanud viirus 6PM (maksimaalne eluiga pärast esimesi sümptomeid on kuus päeva). Maailmalõpp on käes.
Ent keegi on jäänud ellu. Keset leekides linnu, mädanevaid laipu ja näljaseid rotte on elus üksainus naine. Ta on kogu elu varjanud oma tundeid ja surunud alla iseenda soove, et vastata teiste ootustele. Nii karjääris, suhetes kui ka elustiilis on ta teinud alati otsuseid selle järgi, mida teised tahavad.
Kelleks saab ta nüüd, kui on jäänud täiesti üksi?

Värske, aus, vaimukas ja üllatavalt positiivne raamat maailmalõpust. Elizabeth Kay
Pandeemia-ajastu romaan, mida ei saa käest panna ja millel on nauditavalt kõhedust tekitav lõpp ... Irish Times
Selle lugemine mõjub vaimsele tervisele kasulikult või siis tekitab ainest õudusunenägudele. Võib-olla mõlemat. New Zealand Listener


pirita

Pirita kloostri kummitus
Helen Käit

Et kummitused on päriselt olemas ka siinsamas Tallinnas ja võivad elada peaaegu et kõrvaltänavas, saab kinnitust ühel palaval suvel, kui parimad sõbrad Martin ja Karoliina koolivaheajal kodulähedasse Pirita kloostrisse avastusretkele lähevad. Nende seiklus on riskantne algusest peale, kui nad pileti ostmisest pääsemiseks üle Pirita jõe kohale ujuvad ja otsustavad minna “ekskursioonile” külastajatele tegelikult suletud maa-alustesse käikudesse ja koobastesse.
Põnev suveseiklus muutub aga suveõuduseks, kui kloostri koobastes kohatud kummitus paar päeva hiljem Karoliina kodus välja ilmub. Miks ta rahu ei saa? Mida ta lastest tahab? Kuidas seda kõike vanemate eest saladuses hoida?

Randveldt Kirjastus, 165 lk

elüüs

Elüüsiumi kutse
Ilmar Taska

Kas tahaksid oma kodus intiimselt aega veeta legendaarse filmitähe seltsis või küsida isiklikku nõu armastatud presidendilt? Sellise võimaluse pakub virtuaalkeskkond Elüüsium.com, kus külastajad saavad kohtuda oma ajalooliste iidolitega, olgu need Marlene Dietrich, Marilyn Monroe, John F. Kennedy, Miliza Korjus või Vladimir Lenin. Digitaalkarakterid on loodud tehisintellekti ja neurovõrkude abil vanade dokumentaalsalvestuste ja intervjuude põhjal ning mõjuvad autentselt. Kuid miski pole nii süütu kui tundub ja populaarse virtuaalportaali arengud võtavad ohtliku pöörde. Nii nagu end paljastavad ajaloolised iidolid, hakkavad ilmnema ka portaali taga peituvate jõudude plaanid.
Ilmar Taska uus romaan “Elüüsiumi kutse” asetab lugeja homsesse maailma, mille tunnused, trendid ja arengud on juba praegu meie keskel. Sotsiaalmeedia ja virtuaalreaalsuse vahendid suudavad tekitada sõltuvust, manipuleerida teadvust ja ajaloomälu, luua hirmu- ja paanikaõhkkonda. Staarikultus masside mõjutamiseks, geenitehnoloogia poliitiliselt kontrollitava uue inimese loomiseks – tööriistakast on rikkalik ning laieneb kiirelt.

Kirjastus Varrak, 360 lk

 

ööeks

Ööekspress
Karin Erlandsson

„Kõik saab korda, kui sa võtme üles leiad. Ja keera kaks tiiru, mitte üks. Kas jääb meelde?“
Enne jõule kolib Danja ja tema perekond alati vanaema juurde, kes elab vanas jaamahoones. See on traditsioon. Kuid sel korral on kõik teisiti. Vanaema pole enam üldse enda moodi, ta on hajameelne ja räägib alatasa mingist võtmest. Kui vanaema detsembripeol ühtäkki kadunuks jääb, on Danja väga mures. Kuhu vanaema läks? Miks ta kadus?
Samal ööl kuuleb Danja kolksumist ja rongivilet, kuid ometi pole rongijaamast juba aastaid ühtegi rongi mööda sõitnud …
Ööekspress viib Danja põnevale seiklusele, kus aeg ja ruum järgivad oma reegleid. Danja saab oma vanavanemate kohta teada nii mõndagi uut, ent kas tal õnnestub ka vanaema üles leida?
„Ööekspress“ on kaasahaarav jutustus 24 peatükis. Teose autor on Karin Erlandsson, kellel on eesti keeles ilmunud auhinnatud raamatud „Pärlipüüdja“ ja „Linnutaltsutaja“. Omanäolised illustratsioonid on teinud Peter Bergting.

Kirjastus Sinisukk
Tõlkinud Kadri Okas
224 lk

hingede

Hingede sild
Victoria Schwab

Cassile tundub, et see kummituste püüdmine on tal nüüd juba täitsa käpas. Ta on koos oma parima sõbra, kummitus Jacobiga suutnud elada üle kaks vaimudest kubisevat linna, kuhu Cassi vanemate telesaade neid on viinud.

Kuid miski ei suuda valmistada teda ette New Orleansi jaoks, linna jaoks, mis pulbitseb vanast maagiast, salaseltsidest ja hirmutavatest seanssidest. Ja kõige suurem üllatus selle kõige juures on vaenlane, keda Cass poleks osanud oodata: surma enda emissar.

Kas Cass on selleks väljakutseks valmis — ja kui palju peab ta kaotama, et võita?

Keskmisele koolieale ja vanematelegi sobiva fantaasiatriloogia viimane raamat. Sarja esimene osa “Kummituste linn” valiti 2020. aastal Eesti Lastekirjanduse Keskuse poolt parimate noorteraamatute nimekirja.

Kirjastus Rahva Raamat
Tõlkinud Marge Paal
336 lk

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0722)