Selles postituste sarjas vaatleme ulmelisi kõrvalvoolu-koomikseid - nii veebis- kui trükisilmuvaid. Tutvustatava materjali valik on sügavalt erapoolik ja kujuneb printsiibil “lugesime, nautisime, jagame”. Juubelinumbriks valisin kodumaised (kuid rahvusvahelised) lühivormid, täpsemalt  Mart Virkuse mängurikallakuga veebikoomiksi Arcade Rage.

Koomiks, mille nimi võiks umbmäärases tõlgenduses kõlada kui “mänguriviha” või “konsooliraev”, on ingliskeelne ja ilmub aastast 2015 aeg-ajalt omas tempos.

Seni kõige uuemat aastat tähistas Arcade Rage nii:

Suurem osa postitusi koosnebki ühest kuni mõnest pildiruudust, kus lugejaga jagatakse  tähelepanekuid mängude sisu, mängude mehaanika, mängude loogika, mängurite elu, mängurite hädade, aga ka laiemalt interneti- ja popkultuuri kohta. Mahukamad postitused võrdlevad erinevaid mänge või loojaid mõne kindla parameetri kaudu (lähtepunktist “Sul on kaks lehma” saab siin sul on relv”), kõrvutavad möödunut ja praegust või siis jälgivad mõne žanri arengut.

Kui näpuga aastanumbrites järge ajasin, panin tähele et AR esimesed postitused järgnevad Level1 portaalis ilmunud “Pikslitõmbe” viimastele postitustele. Kas siin on tegu põlvnemise, hargnemise või digimuutumisega, ei tea ma öelda.

Kärmem lugeja jõuab kõik sissekanded pikema lõunapausi ajal läbi vaadata. Küll aga tasub iga osa aegajalt üle lugeda, sest äratundmisrõõmu ikka jagub. Näiteks on pildi sisse püütud tähelepanekud mängutegelaste napaka käitumise kohta, üles on leitud imekaunid hõõrdumispunktid päriselu ja mängumaailma loogika vahel, huviga on üles tähendatud mängumehaanika tagatubane pool. Sekka siirast rõõmu sõpradega koos mängimisestja võhivõõrastega interneti imetabastel maastikel kohtumisest. Leidub nostalgilisi nalju ja ka päevakajalist roppust:

Viimasel paaril aastal ilmub järjest enam ja enam pildiridu sellest, kuidas mängumaailmad, mänguri mänguelu ja mänguri tööelu omavahel ristuvad.

Ulmelised elemendid hiilivad sisse ka Virkuse tõsisematesse, tööeluteemalistesse piltmudelitesse. Näiteks kaugtöö kasulikke aspekte lahkavalt postrilt leiame hõlju-rulaga ringikütva tüübi ja mitmesugust mänguatribuutikat; programeerimiskeelte analüüs toimub sarnaselt mängumehaanika ülevaatega ning arendajate põrgutee on kõikjal ühtviisi jõle.

Muide, Arcade Rage’i Facebooki-kodus ilmuvad tööelukoomiksid ja mängurikoomiksid mõlemad ilusti vaheldumisi, ei ole vaja akentki vahetada.

Koomiks nõretab mustast huumorist ja ei pruugi igale maitsele sobida. Ütleksin nii - kui see ja see postitus sind ei kõneta, siis parem loe midagi muud. Kokkuvõtet lõpetama jäägu aga niisugune pilt:

Kes soovivad "Reaktori" tööshoidmisele kaasa aidata, siis ootame kõigilt huvilistelt kaastöid juttude, artiklite, uudisvihjete jmt. näol meie toimetusse.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (1.0702)