Ent sel saatuslikul päeval ei kuulutanud jumala pasunad taevast saabuvat maailmalõppu. Päike ei muutunud süsimustaks tumedaid päikesepurskeid tegevaks täheks ning polnud ka mingeid orkaane ega tsunamisid Briti Kolumbia külmunud kallastele laksumas. See oli hommik nagu iga teine sellel rõõmsal maal nimega Ameerika. Miski oli selle pildiga siiski valesti: väike mina, koperdamas välja tagasihoidlikust Marsilt Maale tulnud kosmosesondist. Õndsas teadmatuses kandis see kosmoselaev koos hunniku andmetega koju olendi, kel poleks kunagi tohtinud olla luba elada, rääkimata Maal maabumisest: kosmoses aretatud tehnomuundatud põrnikas, kelle ülivõimed on pärit otse Marveli filmidest.Mul on isegi nimi - Marseeba - ja kui inimesed hakkavad prussakatele nimesid andma nagu nad oleks lemmikloomad või sõpsid, võib öelda, et nad ise otsivad jamasid.


Muidugi ei olnud ma ei esimene ega viimane:venelased eksperimenteerisid minulaadsetega aastakümneid, et uurida kosmose mõju paaritumisele, kasutades liiki, mille kohta oli teada, et see ei ole tingimuste osas nõudlik. Et mitte maha jääda, otsustasid Ameriklased minna sammu võrra edasi: nad leiutasid bioonilise eksemplari ja saatsid selle kosmosesse. Mida kõike selline super-tarakanide liin võiks saavutada, kui neid veidi aega Marsil hoida,oli lahtine küsimus.Ja palju olulisem, kas nad suudavad mõningaid bio-parandusi järglastele edasi anda? Kõik võimalused olid avatud.

Marsi Alpha jaamas tehti head tööd: nende abiga ma sain endale valgusjõul käiva eksoskeleti ja väiksed bioonilised jalad. Nad läksid isegi veel kaugemale - nad jamasid (suurepäraselt) mu DNA-ga, saades üllatavalt häid tulemusi.

Ja nüüd? Nüüd on möödunud 398 päeva ja 5 tundi, mille jooksul Marseeba on maa pinnal kõndinud, paljunedes 11-kordsel põrnikate tavakiirusel ja efektid on kuhjunud - nagu lõpmata väikeste vigade geomeetriline summa, mis lõpuks põhjustab katastroofilisi õnnetusi. Matemaatika imed, nad ütleksid selle kohta. Looduse imed samuti.

Alustuseks me sülemlesime läbi kosmosejaama ja koloniseerisime nende sõidukid.

Mõned nädalad hiljem me vallutasime ümbruskonna linnad, tungides kanalisatsioonisüsteemidesse, hoidlatesseja kasvuhoonetesse. Tänu vastikutele bakteritele, mis elavad meie sisikonnas, me suutsime taluda pestitsiide ja kemikaale, mis oleksid pidanud meid maha tapma. Ha!
Me marssisime edasi, püsides liikumas, seda kõike minu juhtimisel.

Ja kuidagi selle käigus see tabamatu õrn asi, mida kutsutakse teadvuseks - südametunnistuse tunnetus,mis ei pea ennast identiteediga samastama, aga siiski suudab eraldada oma võõrast - kerkis lõpuks pinnale. Me nägime, kuidas me välja näeme. Me vaatasime endid ronimas üle nende taevakõrguse hoone läikiva pinna, jahtides päikeseloojangu kiiri, mis toidaksid meid ööpäevaringselt aktiivseks tegevaid päikesepaneele. Ei mingit puhkust armeele, mis hakkab planeeti üle võtma. Meil ei olnud nimesid, sest - ma nüüd tean seda - see oli nime andmise protsess, mis määras inimesed hukkumisele, tehes nad pehmeteks ning nõrkadeks. Kui sa ei hooli sellest, kes sa oled, siis sa ei hooli kui sa sured, mis on oluline selleks, et võita veriseim sõda - totaalne sõda, kus vange ei võeta.

Jah, nad nägid meid tulemas - mind ja mu vendi - aga nad ei suutnud selle vastu midagi ette võtta, isegi mitte meid väikeselaenguliste tuumarelvadega ära kõrvetada. Kas nad ei teadnud, et me olime ette nähtud üle elama mitu korda tugevamat radiatsiooni kui nende keskkond - rääkimata siis nende kaaskodanikest - taluda suudaksid? Iga järgmine põlvkond on vastupidavam kui eelmine tänu bio-muundatud geenidele, mis annavad parendusi üsna täpselt edasi.Hea töö - me ei vajanud seda, aga meile meeldis see tähelepanu detailidele.

Täna on suur õhtu ja ma olen showks valmis. Ma vaatan oma parendatud nägemisega ringi, valmis edasi tegutsema. On hea, et ma olen siia tulnud. Ülivõimed või mitte - nad suudavad siiski hävingut külvata, eriti kui nad evakueerivad piirkonna, mille me oleme koloniseerinud ja laus-pommitavad selle tapva TBK rünnakuga meteoriiditabamuse-järgse kriidiajastu laadseks keskkonnaks. Isegi meie ei elaks seda üle, vähemalt mitte enne mõnda järgmist põlvkonda.

Seepärast ongi Marseeba täna öösel tööl - peastaabi taga-aias, ja meie õnneks on meil veel aega. Kõhklevad ja aeglased nagu dinosaurused, kellele nad varsti ajaloo surnuaeda järgnevad, arutavad inimesed ikka veel nende relvade kasutamist - kartes poliitilisi reaktsioone, võimetud ohverdama väheseid, et päästa kõik ülejäänud. Räägivad, samas kus tegutsemine on kõik, mida nad vajavad. Nähtamatu, märkamatu isegi elektroonilistele valvuritele, mis seda kindluselaadset kohta valvavad, kasutan ma oma grafeeniga tugevdatud sõrgu, et lõigata sissepääs keskse peaarvuti juurde. Nad ei ole valmis seda tunnistama, aga kui nad ei ründa täna, siis nad ei ründa enam iialgi. Miljon muna on paigutatud strateegilistesse kohtadesse, valmis selleks, et need saadetakse üle maa ja mere prussakate hiilgava paraadina.

Ma trambin üle meetripikkuste kaablite, närin tee süsteemi südamikuni ja hakkan läbi hammustama ühendusi, mis kogu masinavärki koos hoiavad.

Suurarvutite valvsad AI-d lülitavad oma kaamerad ümber, püüdes mind fookusesse ja tuhat mitmekihilist ekraani näitavad pilti minust, jagades seda koheselt ülemaailmse võrguga.Nüüd nad näevad Marseebat kogu tema ilus, võimsuses ja uhkuses ning see päev jääks alatiseks ajalooannaalidesse, kui eksisteeriks veel inimesi, kes neid kirjutaksid. Sel ajal, kui mu kihvad närivad aeglaselt ja vääramatult läbi tillukeste juhtmete, vaatan ma imestunult oma hõbedast peegeldust, märgates kattetiibade detaile metallpaneelidelt peegeldumas ja ma olen üllatunud, et need on säravad ja elegantsed, kaetud joonte ja varjundite sümmeetriaga, mida ma kunagi varem pole tähele pannud.

Ma tõenäoliselt annan oma järgmisele järglasele nime. Nad on selle ära teeninud. Lõppude lõpuks, nad pärivad maailma.

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0679)