9789949012862

Juhtus nii, et Postimehe kultuurilisa AK avaldas minu kirjutatud arvustuse Jans & Tänav ühistööna valminud romaanile „Kosmose pikk vari“. Sellega saab tutvuda siin: https://leht.postimees.ee/6799394/eesti-ulme-koige-kosmilisem-teos. Postimees on lubanud lahkelt maksumüüri maha võtta, et huvilistel oleks lahedam ligipääs. Neil siis, kes ei soovi minna kas Raul Sulbi juurde või lähimasse hästi varustatud raamatukokku 12.oktoobri Postimeest sirvima.

Ja siis laekus mulle e-kiri Eva Lutsult: „Niimoodi, ja miks Sa pole kunagi ühestki Fantaasia raamatust Postimehes kirjutanud?“

Mina: „Eee... sest ma pole üldse kunagi varem Postimehes ühestki raamatust kirjutanud…?”

Point selles, et ega ma pole ühtegi raamatuesitlust ka varem vedama pidanud. Ja veel niivõrd prominentsel sündmusel nagu on terve uue üritustesarja avalöök. Õhtud eesti ulmega avaüritus toimus Tartus 13. septembril ja selle ülesvõetud videosalvestust näeb siit: https://www.youtube.com/watch?v=ZGhsHGjov14. Veiko Belials tutvustab seal alustuseks Pühaste õlut, sest Pühaste pruulikoda on Ulmeühingu koostööpartner ja üritustesarja tugitala. Aga kui õllejutud räägitud, siis kuskil 12:39 juurest algab raamatuesitlus.

Asi sai tegelikult alguse sellest, et Joel andis mulle käsikirja koos karmi korraldusega lugeda ja midagi asjast arvata. Noh, teadagi – ega me siin mingid sõbrad ole, eksole. Lugesin, arvasin. Ja nagu ikka elus juhtub olema – ükski heategu ei jää karistuseta. Ilmus raamat, kekkasin mina, et mõtlen esitluseks mõned „õelad küsimused“ ja tasuks andis Joel siis kohustuse arvustada ja esitlust veda ja ülejäänu on nö ajalugu.

Niisiis: „Kosmose pikk vari“ on kirjastuse Lummur OÜ teine raamat sarjast „Teaduse kaardivärgi – eesti ulmeromaan“. Jüri Kallas on selle kohta öelnud, et tegemist on ilmselt eesti ulme kõige kosmilisema teosega[i], mida tegelikult kuulutab ka uhkes kuues (siiski pehmekaanelisena sündinud) romaani tagakaanetekst. Usaldan siinkohal Ulmeguru, kelle lugemus on minu omast suurusjärkude võrra ulatuslikum ja kinnitan, et tõsi ta on – peategelane Kalle Moskar on koos oma kaaslaste ja vaenlastega pandud seiklema valdavalt ulgukosmosesse.


Loe lähemalt: https://leht.postimees.ee/6799394/eesti-ulme-koige-kosmilisem-teos

 

9789949012862


[i] Jüri Kallas „Lugemissoovitus: Joel Jans - Maniakkide Tänav. Kosmose pikk vari“ (Meie maa; 16.09.2019; https://www.meiemaa.ee/index.php?content=artiklid&sub=72&artid=88645&fbclid=IwAR0F77zCiDWjc8gWw6rWJjKt2Jv7wFLvm9WbVmfhfAnVimJPJMAdCHj27aI)

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0605)