agur2

Aasta viimast peatoimetaja veergu kirjutama asudes mõtlesin, et äkki peaks järgmine aasta hakkama kohe aasta algusest märkmeid tegema olulisemate ulmesündmuste kohta, mis aasta jooksul toimunud on. Küll siis on hea neid aastalõpu veerus mainida. Kuna ma seda nimekirja aga ei pidanud, siis selle asemel tunnustan hea meelega paljude väiksemate sündmuste autoreid ehk siis Reaktori toimetust ja meie kaasautoreid.

Kõige suuremasse rambivalgusesse kisuks kohe meie õigekirjatoimetajad, kes peavad iga kuu vaat, et romaani mahus teksti üle käima. Kui kaastööd laekuvad päris kuu lõpus viimasel hetkel, ega nad siis enam ei jõua ka muidugi. Igatahes on see suur ja tänuväärt töö, mis jääb tihti tänamatult märkamatuks. Tänan, Tarmo Raudsep ja Kristjan Rätsep. Ja siis tänaks muidugi neid teisi toimetuses tegutsejaid, kelle nimed õnneks siiski aeg-ajalt läbi vilksatavad: Artur Räpp, Laura Loolaid, Joel Jans, Riho Välk, Rait Piir, Kristi Reisel. Lisaks tavapärasele toimetusele osalevad rahvavalgustuslike missioonidega ka mehed teie kõigi seast ja külalispeatoimetajatena erinumbrite koostamisel astusid üles ja võtsid maakera korraks enda õlgadel kanda Reidar Andreson ja Jüri Kallase-Manfred Kalmsteni tandem.


Kuid mitte ainult toimetus ei käita Reaktorit. Meil on terve hulk koosseisuväliseid kaastöötajaid, kes samuti iga kuu ämbrite kaupa sõnu välja valavad ja kelleta Reaktor poleks sugugi see, mis ta on. Esiteks muidugi guru meie ulmevallas, Jüri Kallas, kelle maailmapilti avardavad artiklid künnavad sügavalt meie lugejate ajukäärudesse kõike seda, mida üks ulmehuviline võiks teada. Suure panuse annavad jutukirjutajate tekstide lahkamisel kirjanduskirurgid Tõnis Hallaste ja Maarja Kruusmets. Oma spetsialistipanuse ulmeniššidesse annavad igakuiselt Taivo Rist ulmewikiga ja  Rauno Pärnits malenurgas. Ühed usinamad raamaturvustajad on Elar Haljas ja Marko Kivimäe ning kes õmbleb veel lõhkisema sabaga pintsaku, kes kirjutab veel empiirilisema kriitika, kui mitte Raul Sulbi ja temapõhjalikult analüüsivad arvustused.


Meie jutukirjutajate lood on lõuendile kandnud ja sellega maailma palju värvilisemaks muutnud Kärt Mikli, Tea Roosvald, Laura Katariina Ehin. Lisaks muidugi terve armee kaanepiltide autoreid, keda ma ei hakka siinkohal eraldi üles lugema, sest enne läheks jumalapäike looja ja saaks internet täis, kui ma kõik need kaunite kunstide annetega õnnistatud inimesed jõuaks ritta panna.


Lisaks on meil mitmeid kalleid püsiautoreid, kelle fantaasia töötab aasta läbi, luues kõige imelisemaid fantaasiamaailmu ja seiklusi.  Lood, mille lugemiseks sai Reaktor üldse loodud: Mairi Laurik, Tim Hornet ja jälle Maarja Kruusmets


Selleks aga, et mitte kolgastuda, vaid hoida jalga ka väljamaise väärtkirjanduse lainel, on meile hulganisti tekste eestindanud Sash Uusjärv, Silver Sära ja Priit Öövel.


Suur tänu teile kõigile, olgu teie jalad alati karvased ja varbad soojas. Õnne teie kõigi õuedele, tasuta, ja et teile kellelegi ei tehtaks liiga. Head tulevast aastat!



Kaanepildi autoriks olid seekord meie tunnustatud AI-kunstnikud Jans ja Välk, Midjourney abiga.

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0585)