liba

Libakass: üheksa ulmelist kassilugu
Indrek Harlga, Jana Raidma, Manfred Kalmsten, Miikael Jekimov, Meelis Kraft, Laura Loolaid, Rait Piir, Joel Jans, Maniakkide Tänav.

Kass on inimesega olnud aegade algusest peale. See väike, isepäine, nurruv ja hiiri püüdev loomake, kes väidetavalt kodustas end ise, on olnud erinevatel aegadel nii jumala seisuses, õnnetoov külaline kui ka nõidade loitsimises abistaja. Keskajal uskusid inimesed, et Kurat muutub mustas kassiks ja arvati isegi, et Saatan ise vastab musta kassi kummardajatele. Vanad eestlased teadsid, et kassile häda tegemine toob halba õnne, kuid samas ka seda, et kassi teatud kombel ohverdades on võimalik muutuda nähtamatuks. Seetõttu pole üllatav, et kassid on inspireerinud läbi ajastute erinevaid kirjanikke, seejuures ulmekirjanikke ja eriti õuduslugude autoreid.

Kogumik on esimene eestikeelne ainult kassidele pühendatud ulmeantoloogia, kus läbi üheksa autori pilgu saab näha nii deemoneid kassinahas kui ka lihtsalt uudishimust valel ajal ja vales kohas olnud kodukiisusid.

Kirjastus Lummur
324 lk

orkuld4 kaaned esi

Tuhande Maailma lood
George R. R. Martin

2023. aasta sügisel oma 75. juubelit tähistanud George R. R. Martinile meeldisid juba poisikesena kõige enam kosmilised planeedilood, mis viisid ta rännakutele kaugetesse galaktikatesse ja võõraste tähtede juurde. Ning just selliseid lugusid hakkas ta ise noore ulmekirjanikuna 1970ndatel kirjutama. «Tuhande Maailma lood» on Martini 22. eestikeelne raamat, mis tutvustab nagu juba varem Orpheuse Raamatukogus ilmunud «Öölendajad» (2012), «Valguse hääbumine» (2020) ja «Haviland Tufi reisid» (2020) meile teda eelkõige kui kosmoseulme kirjanikku.

Selle mahuka kogumiku lühiromaanide ja juttude tegevus toimub kirjaniku Tuhande Maailma nime kandvas tulevikuajaloos, kus inimkond on levinud planeedilt Maa ümbritsevatesse tähesüsteemidesse ning loonud suure Föderaalimpeeriumi. Kohtutakse ka kahe tulnukrassiga, kellega peagi algab sajandeid kestev konflikt, mille käigus kõik kolm tsivilisatsiooni lõpuks kokku varisevad. Inimkond teeb läbi Valitsuseta Aja ja taastub, kuid ei moodusta enam kunagi ühtset poliitilist tervikut. Sõda muudab suhtluse eri maailmade vahel veelgi kaootilisemaks, kui see niigi oli, ja iga planeet kogeb Kollapsit omal viisil ning ajal. Mõnes maailmas katkevad tähelennud viieks aastaks, mõnes viiekümneks, mõnes viiesajaks. Kuid suur sõda ning selle järelmõjud on neile põnevatele planeediseiklustele vaid kaugeks fooniks...

Orpheuse Kuldraamat
Koostanud ja järelsõnastanud Raul Sulbi.
Inglise keelest tõlkinud Mario Kivistik, Marek Liinev, Triin Loide, Arvi Nikkarev, Tatjana Peetersoo, Rauno Pärnits, Seio Saks, Jaana Talja ja Sash Veelma.
Kaanepilt Meelis Krošetskin.
Lakkadega pehme köide, 503 lk.

tondilood

Tondilood
Toivo Laan

Kas needus on olemas: Minuga juhtunud ebatavalised lood, millele ei oska leida teadulikku ja faktidele tuginevat selgitust.

Tondilood on minu fantaasia. Muistendid ja rahvajutud on andnud inspiratsiooni ja fantaasia lend andis käele kasu panna kõik paberile.

63 lk

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0574)