Surma maskid kaas

Surma maskid
Jim Butcher

Dresdeni toimikute sarja raamat

Harry Dresdeni sarja viies romaan algab telestuudioga. Aga võlurid ja tehnika ei käi kokku, nii et kui saatesse tuleb Punaste Vampiiride üks juhte – muide kuulutades, et midagi üleloomulikku, sealhulgas vampiire, pole olemas – kaob Harry kontrolliloits ja tulemuseks on parasjagu tulevärki.

Harry peab vastu võtma väljakutse. Ja siis võtab ta vastu töö – kadunud on midagi äärmiselt väärtuslikku ja haruldast. Ja Susan on tagasi; ja nagu jutu käigus selgub, mitte ainult Harry pärast. Nii et lisaks oma elu eest võitlemisele duellil tuleb takistada pahasid tapmast mõned miljonid inimesed.

*

Ma rohkem tajusin ta pilku endal, kui et nägin päriselt ta silmi. Need ei tundunud enam Susani silmadena. Taganesin ja võtsin vannitoast esmaabikomplekti.

Kui jälle tulin, viskus ta mulle kallale, pimestavalt kiiresti ja täiesti vaikselt. Olin seda oodanud ja nähvasin: „Forzare!”

Hõbedane köis välgatas sinise valguse säras ja sööstis lae suunas. Ta randmed läksid sellega kaasa ja ta tõmmati põrandast lahti. Ta jalad hooglesid üles ja ta väänles, taas vaikides oma köidikutega võideldes. Ta ei saanud lahti ja ma lasksin tal seal kiikuda, kuni ta jalad jälle paigale jäid, varbad vaevu põrandat puutumas.

Ta nuuksatas vaikselt ja sosistas: „Anna andeks. Harry, ma ei suuda järele jätta.”

„Pole midagi. Sa oled mul käes.” Astusin lähemale, et uurida vigastusi ja võpatasin. „Issand. Sa oled täitsa katki.”

Kirjastus Fantaasia & kirjastus Täheveski
Kaanepilt: Meelis Krošetskin
Tõlkinud: Iris-Barbara Jeletski
Toimetanud: Eva Luts

 

T2hevaade kaas2

Tähevaade
Brandon Sanderson

„Taevasselennu” järg

Spensa on hea piloot ja krellid on kaugemale surutud, kuid inimkonna tulevik on lootusetu, kuni nad on Detritusel lõksus. Ja siis korraga ilmub võõras laev. Üsna inimesesarnane tulnukas saab maandumisel raskelt viga, kuid annab Spensale võimaluse, millest ta lihtsalt peab kinni haarama.

*

Delveri ilmumine moonutas reaalsust. Ühe silmapilgu jooksul polnud Brade’i laev enam minu ees, vaid kõrvale lükatud. Midagi tohutut surus meie maailma sisenedes meid tagasi, nagu sõidaksime laineharjal, mis väreleks läbi reaalsuse enda.

Mu laev kõikus, kui mind kõrvale lükati. Tumedus muutus nii kõikehõlmavaks, et see kattis mu vaatevälja. Mõtlesin hetkeks, et nägin  delveri südant, seda sügavat varju. Absoluutset tumedust, mis paistis  liiga puhtana, et tegelikult eksisteerida.

Ja siis ilmus labürint, mateeria, mis kogunes ümber olendi, nagu... nagu kondensatsioon koguneb väga külmale torule. See kasvas südamiku ümber, saates välja kohutavaid torne, mis sirutusid väikese planeedi suurusteks.

Kirjastus Fantaasia & kirjastus Täheveski
Tõlkinud: Eva Luts
Toimetanud: Leiger Luts ja Ats Miller
Kaanepilt: Meelis Krošetskin


lem

Robotite muinasjutud
Stanislaw Lem

Stanisław Lemi (1921–2006) „Robotite muinasjutud“ ilmuvad esmakordselt eesti keeles kuulsa Poola kirjaniku 100. sünniaastapäeva puhul.

See raamat on unikaalne – 16 loost 8 on illustreerinud eesti ja 8 poola kunstnikud. Neid muinasjutte võiksid vesta robotivanaemad robotilastele. Samas on need lood olemuslikult inimestest ja inimestele, ergutades meie kujutlusvõime ja pannes mõtlema inimloomuse keerukuse üle, meie suhete üle ümbritsevaga – kosmosesse välja.

Kirjastus Päike ja Pilv
Tõlkinud: Hendrik Lindepuu
272 lk

luude

Luude tunnel
Victoria Schwab

Järg “Kummituste linnale”.

Tüdruk, kes näeb kummitusi. Linn, mis on täis imesid, aga ka õudusi…

Cassidy (ja tema parim sõber kummitus Jacob muidugi ka) on Pariisis, kus Cassi vanemad filmivad oma telesaadet maailma kõige kummitusrohkematest linnadest. On muidugi tore süüa sarvesaiu ja näha Eiffeli torni oma silmaga, kuid Pariisi tänavate all, kõhedates katakombides hiilib kummituslik hädaoht.

Kui Cass äratab kogemata hirmutavalt tugeva vaimu, peab ta usaldama oma värskeid kummituseküti oskusi ning toetuma nii vanade kui ka uute sõprade abile, et lahendada ähvardav saladus. Aga aega hakkab väheks jääma ning kuri vaim muutub ainult tugevamaks.

Kirjastus Rahva Raamat
Tõlkinud Marge Paal
320 lk

 Kordustrükk lastele ja noortele:

peeter-paan

Peeter Paan
James M. Barrie

J. M. Barrie lastekirjanduse klassikaks saanud teos „Peeter Paan” on lugu poisist, kes kunagi suureks ei kasva, ja Darlingite lastest, kes koos temaga Eikunagimaale rändavad. Lugu saab alguse, kui Peeter Paan lendab oma varju otsides sisse Darlingite lastetoa aknast. Peagi satuvad Wendy ja tema kaks venda koos Peetriga uskumatutesse seiklustesse. Wendy hakkab „emaks” Kadunud poistele, nad kohtuvad vaprate punanahkadega ning võitlevad piraatide ja kapten Hookiga, kelle saatus on tiksuva krokodilli käes. Raamat on oma võlumaailmaga lapsi ja täiskasvanuid juba üle saja aasta lummanud ning kindlasti ei kahane see võlu ka edaspidi.

Kirjastus Hea lugu
Tõlkija: Kristi Tarand
168lk

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0773)