Triin Loide

November on vääramatult oma kaleda lõpuni veerenud ja sellega koos saabub lisaks külmadele ilmadele ka järjekordne ahjusoe Reaktor. Jätan endale ülbuse värsket numbrit nimetada kadrikuiseks ulmeajakirjaks ja tuletan kõigile noormeestele ja ka soliidsematele ulmemorskadele meelde, et Eesti rahvakalendri järgi käidi novembris tütarlastel kosjas. November pole veel läbi, nii et veel pole hilja!

Seekordses numbris on lugemist üsna priskelt - eelkõige on mul hea meel lugejatele esitleda Lew R. Bergi uut lühiromaani "Kombinatsioon kolme kaardiga". See lugu on avaldatud Bergi lese Irene nõusolekul ning avaldamiskõlbulikuks nokkis selle traditsiooniliselt Veiko Belials. Aitäh kõigile, kes aitasid selle projekti teoks teha!

Samuti on meil teile pakkuda R. K. Topkini uuest raamatust "Lumiina ennustus" esimene peatükk. Topkin kirjastas raamatu ise ja Reaktor soovib talle pikka närvi & tulevikuks veel palju-palju teisi raamatuid ka. Kiiruga võib öelda, et Topkini kohta võib lähemalt lugeda ulmkonnakroonikast, esitasime talle traditsioonilised ulmestaari küsimused. Juttudega astuvad selles numbris üles Reidar Andreson, kelle jutust võib leida nii muistseid Eestimaa soid ja rabasid kui ka ninakavõitu tehisaru; Ander Skarp viib meid järjekordsele seiklusele läbi aja ja ruumi ning lõpuks Martti Kalda "Püha Miikaeli katsumine", kelle sensuaalsele loole Kärt Mikli ilmse rõõmu ja pühendumisega illustratsioonid tegi. Kõigele paneb punkti paras annus küberpunki - Talvike Mändla tõlkis meile D.A. Xiaolin Spiresi jutu "Suvu and Swashbuckling Love" ehk eesti keeli "Suvu ja uljaspäine armastus"

Kõigile lugudele kahjuks illustreerijaid ei leidnud, aga tunnen rõõmu neistki, mis meil on. Siinkohal üleskutse kõigile, kes tunnevad, et tahaksid Reaktorile natuke tasustamata tööd teha ("Think of the exposure.:.!") - võite oma teenuseid meile pakkuda, võtame kõik lahkesti vastu, mis antakse. Iga illustratsioon võib olla selle aluseks olnud loo autori jaoks tõeline kõrghetk! Üleskutsed meie tõlkeosakonda turgutada said ootamatult sooja ja tormilise vastukaja, nii et ma pean detsembris-jaanuaris meie tõlkeosakonna töö tõsiselt läbi mõtlema. Ärge muretsege, ma pole teid kedagi unustanud!

Me ei ole ka arvustusi unarusse jätnud. Esiteks muidugi juba Facebookis mahlase skandaali põhjustanud "Kolmanda tähevärava" arvustus, mille samuti kirjutas Skarp, kellel ilmselt vaba aega liiga palju üle on. Skarp tahab ka uusi raamatuid, mida arvustada, nii et no pakkuge talle ometi midagi! Hiljuti uue kuue ja ülerehitsetud tõlke saanud Stephen Kingi "Hiilgust" luges Riho Välk. Ma olen kogu aeg maha maganud sobiva momendi seda ülikehva nalja kuskil kasutada, nii et kuritarvitan autoriteeti ja topin selle siia - Välk leidis raamatu lihtsalt HIILGAVA olevat! Aap Toming aga leidis, et Reaktorile mänguarvustuste kirjutamine on hea viis ühendada meeldiv kasulikuga ja arvustas eestlaste tehtud roguelike'i nimega "Teleglitch". Laura Loolaid jättis seekord ise jutu kirjutamata, aitas meid usinasti sisutoimetamisega ja oli niisama (a)moraalseks toeks ning katsetab veebikoomiksite arvustamist. Olen sellest uuest postituste sarjast (jah, neid tuleb veel) mõõdukas vaimustuses, sest ma armastan koomikseid väga, aga nende otsimine ja heade välja sõelumine on ränk töö.

MIs veel? Metsavana sattus filosoofilisse tujju ja kirjutas mõtiskluse inimese ja tehisaru omavahelistest suhetest - "Mõtteid singulaarsest jumalast". Eva Luts kirjutas mõtiskluse "Ulme mainest", mis on osaliselt vastus "Belialsi manifestina" tuntuks saanud kirjutisele, osaliselt reaktsioon ulmechatte ja - gruppe laastavatest sisetülidest ja osaliselt lihtsalt väga suure töö ära teinud targa ja elukogenud ulmekirjastaja vaatepunkt toimuvale. Kohustuslik lugemine.

Nagu alati, siis leiab numbrist ka ürituste külastamisi ja uudiskirjandust, ulmkonnakroonika jäi pisut hõredaks, sest kõik ulmemorsad on jää alla talveunne vajunud, aga uueks aastaks on planeeritud päris mitu toredat üritust. Talvel maksabki teki sees keras olla, teed juua ja vaikselt Reaktorisse uusi lugusid kirjutada. Loodan, et ka seekordne Reaktor ei valmista teile suuremat pettumust kui tavaliselt!

Hüva algavat pühadeaega ja pidage talveroogadega piiri, järgmisel Estconil korraldame morskade missivõistluse!

Tervitades,
Triin ja toimetus


Kaanepildi autor on Anti Lepik.


Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0608)