Ulmestaar: R. K. Topkin

Olen inimene metsast, lähim naaber elab linnulennult üle kilomeetri kaugusel. Mulle meeldib privaatsus, meeldib see, et ma olen pea kõiki metsloomi oma metsas kohanud.

Ma olen kunstitaustaga, õppinud Tartu Kõrgemas Kunstikoolis tekstiili. (Veidi hiljem TLÜ magistrantuuris) Parim otsus minu elus, sest TKK elukooli osa oli sellejuures suurim pluss. Õppisin, kuidas suhestuvad omavahel aeg, pühenduvus ja andekus. Näiteks kui sa oled (akadeemilist) joonistust teinud 1,5h või 8h, siis seda on näha, energia jäävuse seadus kunsti võtmes. Sa ei peta ära, ei saa rohkem välja võtta kui sisse paned. Ka on andekus on lihtsalt iseloomu ja harjumuse küsimus - pidev praktiseerimine ning elav huvi oma ala vastu moodustabki ande. Need põhimõtted kanduvad ka kirjandusse üle, milles ma olen veel täiesti toores ja roheline. Minu „ulme taust“ on armastus maagia vastu, kõik võlurite ja nõidadega seonduv läheb mulle peale.

Kirjutan ka blogi isekirjastamise ja kunsti kohta https://www.rktopkin.com/blog

RKTopkin


1. Mida praegu loed? Meeldib? Soovitad? Mida head vahepeal vaadanud-mänginud oled? Näpp on vahel kolmel raamatul (NaNoWriMo tõttu, milles ma osalen, ei ole see kuu progressi loota): - Richard Williams "The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators". Keda animatsioon huvitab, siis see on MUST READ!

- Mart Sander "Litsid"

- Frances Hardinge "Valede puu"

Olen hetkel veel kahe pisikese põnniga kodus ega ole saanud midagi vaatama minna. Alati kui mul on olnud pilet, siis on jäänud ka vähemalt üks neist lohutamatult haigeks.


2. Mis naelutab sind raamatu külge? Mis peletab eemale?

Naelad! :)

Haarav lugu või mõnuga kirjutatud tegelased on need, mis huvi tekitavad ja hoiavad.

Ma tean, mis mulle ei meeldi. Ma ei armasta pikki kirjeldusi. Teatud väga tuntud ja tunnustatud kirjanike loomingut ei suuda ma nautida. Ma eelistan, et võin oma kujutlusvõimet kasutada.

Aga mida vanemaks saan, sest vähem ma tahan kellegi töö suhtes kriitiline olla. Ma olen ametilt õpetaja ning ma tean, et miski ei tapa arenevat loovust kiiremini kui kriitika. Lugejal on muidugi õigus oma arvamusele ja maitsele, aga see ei ole absoluutne tõde.


3. Kolm lemmikut (juttu, raamatut, žanri, autorit... ) ulmes? Paari lausega-lõiguga neist lugejale.

Minu eelistus ulmes on ennekõike alati iluulme ehk võluvik ehk fantaasia.


Et natukene huvitavamat ideed pakkuda, siis ma väänan tõde. Võtan valikusse Masashi Kishimoto "Naruto". Tegelikult on see manga, aga sisu mõttes see sobib siia küll. Loo keskmes on samanimeline aktiivsus-tähelepanu häirega noor orvust ninjaõpilane, kes unistab Hokageks saamisest ja et teised teda tunnustaksid. Ta on esialgu oma erivõimete õppimise ja kasutamise osas underdog (vilets ullike, kellesse keegi ei usu). Mind võlus väga see alati positiivne ja ma-ei-anna-kunagi-alla suhtumine, ka siis kui korduvalt läbi kukutakse.

Cinda Williams Chima - seeria "The Seven Realms" YA fantaasia kirjanik, kes on minu jaoks võrdlemisi uus avastus. Märksõnaks: väga põhjalik maailm. See kirjanik läheb ikka detailidesse, samas täpselt piiri peal, et minusugust kirjelduste vihkajat üle ei koorma.

Selle seeria lugu on põnev, mitmest vaatepunktist kirjutatud. Klannid, võlurid, tavalised inimesed, mitmed kuning- ja kuningannariigid, sõda - ikka see tavaline, aga luban, et nauditavas koosluses. Miinuseks: 16-aastaste tegelaste kohta natuke väheusutavalt küpsed otsused. Maitse küsimus ilmselt.

J. K. Rowling - seeria "Harry Potter"

Ma ei saa sellest kuidagi ümber ja ei kavatsegi vabandada, et mulle meeldivad ka populaarsed teosed. Kui Harry Potterit ei oleks juhtunud, siis ma võibolla ei olekski avastanud lugemiserõõmu. Kohustuslik kirjandus, mis oli enamasti juba sunni tõttu vastik, ei tekitanud kirjanduse vastu mingit huvi. Võin väita, et päriselt lugema hakkasin alles pärast gümnaasiumi ning enne neid raamatuid ei uskunud ma, et võib lugeda öö läbi, sest raamat on nii hea.


Ulmeantoloogia "Vinguv jalaluu" esitlused Tallinnas ja Tartus

jaladvinguvad

Neljas detsember kell 18.00 toimub Rahvusraamatukogu kohvikus Indrek Hargla koostatud, Fr.R.Kreutzwaldi ennemuistsete juttude ainetel kirjutatud kaasaegsete muinasjuttude antoloogia „Vinguv jalaluu“ esmaesitlus! Lisaks kahele Indrek Hargla loole leiab ulmekogumikust veel Andrus Kivirähki, Mart Sanderi, Maniakkide Tänava, Joel Jansi, Mann Loperi, Siim Veskimehe, Jaagup Mahkra ja Meelis Friedenthali loomingut. Sama raamatu esitlus Tartus toimub täpselt kümme päeva hiljem 14 deptsembril ning algusega kell 17.00 Tasku Rahva Raamatus.


Ulmikute kogunemine Tallinnas "Lontinendis"

20181116 202448
20181116 202505
20181116 202524
20181116 202610
20181116 205419
20181116 202621
20181116 230415
20181116 220020
<

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0708)