Swords415bT kroppimiseks

Segavereline koomiksimaailm kutsub jälle! Siin rubriigis avastame igasuguseid imelikke, uusi ja tundmatuid koomikseid meilt ja mujalt ning mitmesuguses vormis. Avastamine on juhuslik ja erapoolik, pigem soovitusliku maiguga; süüvivat analüüsi me ei tee ja tihket kriitikat ei kisu.

Seekord viskan pilgu humoorikale veebikoomiksile Mõõgad (Swords), mille autor on Matthew J. Wills.

SwordsEpisode359New

Mõõgakoomiks ilmub 2018. aasta kevadest saadik kord nädalas ja sisaldab rohkesti, arvasite ära, mõõku! Esindatud on suured mõõgad, väiksed mõõgad, pikad mõõgad, pisimõõgad, pistodad, kokamõõgad, leegitsevad mõõgad, kõnelevad mõõgad, kummitavad mõõgad, radioaktiivsed mõõgad, roostevabad mõõgad, klaasmõõgad, libamõõgad, lisavarvastega mõõgad, üllatusmõõgad, vampiirmõõgad, tulnukamõõgad, sääsemõõgad, mõõkkaktused, dinosaurusmõõgad, mõõgaprintsessid … Lühidalt, koomiksi arhiivis on erinevate mõõkade kohta sissekandeid postitamise hetkel 230 tükki.

Swords505T

Lisaks mõõkadele leiab koomiksiruutudelt lihast ja luust (ja ka muudest ürgollustest) tegelasi.Tegelased loomulikult seiklevad, enamasti episoodiliselt, tihti koobastes ja katakombides ning komistavad teel alatihti seiklusmängu-stereotüüpidele. Koomiksi olulisteks koostisosadeks on meemid, rollimängu-naljad ja (ingliskeelsed) kalambuurid. Palju nalju on tuletatud võluesemetele nimede panemisest, millega raamatutes ja mängudes mõnikord liialdustesse minnakse, aga ka esemenimede ülemäära otseset tõlgendamisest.

Swords457T

Rohkelt pildiruute on pühendatud mütoloogiliste momentide parodeerimisele (ainuüksi mõõga kivist tõmbamise naljade kokkulugemisel läks järg ruttu käest). Väga levinud motiiviks on ka muistsed väekad kurilased, kelle olelus igaviku veerel üksildaseks kisub, nii et kui nende rahu häiritakse, tervitavad nad sissetungijate seltskonda suure rõõmuga. Muidugi leidub palju päevakaja-koomikat, eriti mängude ja meemide lainel.

Swords429bT

SwordsEpisode17

Koomiksi nunnupehmo südamiku on aga vallutanud tillukese puumõõgaga beebiartišokk (beebikaalikas? beebi…nuikapsas?) ehk Quest Sprout. Põgusate ent meeltliigutavate episoodide vältel sõbruneb pisitegelane suure draakoniga, seikleb unenäomaastikel (kus ei ole sugugi ohutu) ning puhkab jalga kohustuslikus kõrtsitoas. Seal koguneb talle seltsiks trobikond karme seiklusveterane, kes ta rõõmuga järgmisele seiklusele kaasa kutsuvad.

Jooksva nunnumeetri tunnusfraas (ja vist ainuke väljaöeldud sõna) “QWEST!” paljastab aga tagamõtte, mis ma just praegu mõõgakoomiksi ette võtsin. Muidugi selleks, et tervitada Kvest.ee meeskonda, kellega samuti peatselt lähemat tutvust teeme!

Swords430bT

Mõõgakoomiksi lugemist võib alustada ükskõik kustkohast. (Iga episoodi kõrval ilmub ka seletusleht, kus on üles loetud tegelased, samuti on kirjalikult esitatud episoodi dialoog ja peidetud boonustekst.)

Pealeht asub siin:

https://swordscomic.com.

Tegelaste galerii asub siin:

https://swordscomic.com/archive/Characters/

Mõõkade välimääraja aga siin:

https://swordscomic.com/archive/Swords/

Kuna tegu on küllaltki noore koomiksiga, ei ole väga põhjalikku troobianalüüsi kogunenud, aga kohustuslik TVTropes lehekülg on neil siiski juba olemas:

https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Webcomic/Swords

Lõpetuseks aga (petlikult) õnnis hetk Pikema Puhkuse Mõõga seltsis:

Swords360t

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0681)