oglaf 01 teavitus

Selles postituste sarjas vaatleme ulmelisi kõrvalvoolu-koomikseid - nii veebis- kui trükisilmuvaid. Tutvustatava materjali valik on sügavalt erapoolik ja kujuneb printsiibil “lugesime, nautisime, jagame”. Aprilli-erekat tervitame ainult-täiskasvanutele veebikoomiksiga Oglaf! Oglafi autorid on Trudy Cooper ja Doug Bayne ning koomiks ilmub pühapäeviti juba aastast 2008.


Lehe esmakülastajat tervitab prink põrgupiiga ja järgnev hoiatustekst: “Koomiksit alustades oli meie siiraks sooviks pornot teha. Üritus läks aga otsekohe rappa ja välja kukkus hoopis sekskomöödia. Sellegipoolest leidub koomiksis palju sellist, millest tuleks töökaaslasi ja alaealisi säästa. Palun klõpsa seda nuppu, kinnitamaks, et oled tõesti täisealine. Muidugi, kui sa ei ole täisealine, ei ole sul ka õigust midagi kinnitada. Sel juhul palu abi näiteks vanematelt - las nemad klõpsavad kinnitusnuppu sinu asemel.”

oglaf 01 teavitus


Ettevaatlikumal lugejal tasub esiotsa tutvust teha koomiksi sisukorraga. Pisipildid paljastavad sisust ainult murdosa; samuti näitab sisukord, kui pika looga on tegu (ühe-lehe-episoodide vahele mahub mitmeid pikemaid jätkuseiklusi), samuti on enam-vähem siivsamad leheküljed tähistatud märgusõnaga “safe”.


oglaf 02 sisukord


Lugudes seiklevad sangarid ja salamõrtsukad, ketserid, barbarid, printsessid, puuslikud, pätid, karjused, kummitused, vampiirid, nümfid, piraadid, zombid, viikingid, põrgusigitised, tissid, ussid, ussitissid, mets- ja aedviljad, kunnid ja muusad. Loost loosse korduvate tegelaste galeriist leiame veel näiteks jutuka spermaläraka, töllakad leiutaja-päkapikud, lumekuninganna ja vigurvänt-rebase. Vahetevahel astub lavale ka Lihtne Külarahvas ning esitab tantsukava sõnnikuhargi ja lõkendava tõrvikuga.

Oglaf on üdini sekspositiivne ja pakub taudiaegaldel nii hädavajalikku elujaatust ja võllahuumoriga viljastatud karnevalimöllu.

oglaf 03 karneval

Lolli nalja lirtsub taevani ja ükski auk ega institutsioon pole liialt püha. Aga leidub ka täiskasvanu-eluks asendamatuid õppetükke demokraatlikest valimistestpuhtusepidamisest ning sellest, kuidas on omavahel seotud neitsilikkus ja kingsepakunst. Koomiksite trükiversioone, plakateid ja temaatilist nodi saab soetada temaatilisest netipoest ning kaasa targutada saab jällegi TVtropes’i lehel.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.1909)