inimene


Kõigest inimesed
Sylvain Neuvel

Hiilgav teadlane Rose Franklin on pühendanud kogu oma täiskasvanuelu mõistatusele, mille otsa ta lapsena komistas: hiiglasuurele metallkäele, mis oli Lõuna-Dakotas Deadwoodi lähedal maasse maetud. Avastus päästis valla kataklüsmiliste sündmuste jada, millel olid geopoliitilised tagajärjed. Rose ja Maa Kaitsekorpus jooksid ajaga võidu, et õppida kasutama mõistatuslikku tehnikat, samal ajal kui hiidrobotid ootamatult Maa suurima elanikkonnaga linnadesse maandusid ja seal sada miljonit inimest tapsid. Kuigi Rose’il ja tema meeskonnal õnnestus rünnak tõrjuda, jäi nende võidurõõm üürikeseks. Salapärased sissetungijad taandusid, kadusid purustatud planeedilt… kuid võtsid teadlase ja tema meeskonna endaga kaasa.

Viibinud peaaegu kümme aastat teises maailmas, tuleb Rose tagasi ja leiab, et Maal käib uus hävitav sõda – seekord inimeste vahel. Ameerika ja Venemaa kisklevad, et täita tulnukate sissetungist jäänud võimuvaakumit. Pered rebitakse lahku, sõpradest saavad surmavaenlased, terved riigid varisevad superjõudude lahingus. Paistab, nagu oleksid tulnukad jätnud oma hiiglaslikud surmamasinad siia selleks, et inimkond ise endale lõpu teeks. Rose hakkab otsima väljapääsu, maksku mis maksab. Aga kas temast saab ettur viimsepäevamängus, mida kellelgi pole võimalik võita?

Sylvain Neuvel langes viieteistaastasena keskkoolist välja. Elu jooksul on ta olnud ajakirjanik, töötanud mullasaasteärastajana, müünud Californias jäätist ja Kanadas ukselt uksele mööblit. Tal on Chicago ülikoolist lingvistikadoktori kraad. Ta on õpetanud Indias lingvistikat ja töötanud Montréalis tarkvarainsenerina. Ühtlasi on ta sertifitseeritud tõlkija, ehkki parema meelega oleks ta astronaut.

Kirjastus Rahva Raamat
Tõlkinud Eve Laur
404 lk.

veri mäletseb

Veri mäletab
Lyyli Suuk

Lianna loodab, et ta saab lõpuks ise oma elu üle otsustada, kuid üks saatuslik valik viib ta taas olukorda, kus kontroll hakkab käest libisema. Maagia on hääbumas, elementide tasakaal on segi paisatud ja inimesed kannatavad. Vigastatuna Elukonda jõudes ei tea ta veel, kui palju tal enda kohta on avastada ja mida kõike tal selle käigus tuleb kogeda. Jan seevastu teab väga hästi, kes ta on ja milline on tema ülesanne. Teda on selleks terve nooruspõlve ette valmistatud, kuid kas ta ka tegelikult on valmis selleks, millega tal tuleb silmitsi seista? Vastutus ootamatult leitud laste ees liidab nad kokku, kuid side nende vahel on habras ja iga langetatud otsus võib tuua kaasa selle katkemise. Seal, kus on valgust, leidub alati ka pimedust. Varjud, mis meie järel kõnnivad, tuletavad seda meile meelde. Ilma üheta ei eksisteeriks teist. Nii toimib see ka inimeste hingesoppides, keegi meist ei ole üdini hea või halb.

Väljaandja: Fotoait OÜ.
192 lk.

Kordustrükk:

titaanid

Titaani sireenid
Kurt Vonnegut

„Titaani sireenid“ on pöörane seiklus aja, ruumi ja moraalinormide piirimail. Maailma rikkaimal ja rikutuimal mehel Malachi Constantil avaneb võimalus minna koos imekauni naisega ruumiretkele kaugetesse maailmadesse. Mõistagi kujuneb retk üsna tormiliseks ja selle käigus selgub vonnegutlikult prohvetlik visioon inimkonna olemise sügavamast mõttest.

Kurt Vonnegut (s 1922) on üks kaasaegse Ameerika kirjanduse suurkujusid, kelle teravmeelsetel teostel on üldteada omadus varem või hiljem kultusraamatuteks saada. Kirjutanud neliteist romaani, mõned näidendid, kaks kogu lühiproosat ja arvukalt esseid ning artikleid.”

Kirjastus Tänapäev
Tõlkinud Tiina Randus
264 lk

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0324)