Ulmestaar Kitty Kneecap

ulmestaar kitty kneecap

Ülikoolis õppisin tööõpetust nii enda huviks. Praegu töötan värbamise ja HR alal. Kui ulme lugemise kõrvalt aega üle jääb, siis joonistan ja mõnikord ka heegeldan mingeid veidrusi.


Mida praegu loed? Meeldib? Soovitad? Mida head vahepeal vaadanud, kuulanud või mänginud oled?

Hetkel on pooleli kaks raamatut Haruki Murakami "The Wind-Up Bird Chronicle" ja "Kaaren. Vene ulme antoloogia", tõlkinud Veiko Belials ja Arvi Nikkarev.

The Wind-Up Bird Chronicle: Kohati tundub veidi venivaks minevat, aga teised aspektid jällegi köidavad. Olen sellega umbes poole peal ja hetkel pole veel täielikult aru saanud, mis ma sellest arvan. Siiski ootan põnevusega, mis edasi saama hakkab.

Kaaren. Vene ulme antoloogia: Sellega olen jõudnud umbes kahe kolmandiku peale. Siiamaani on mõned jutud väga meeldinud, näiteks "Rotipüüdja Hans", Svatoslav Loginov ja nimilugu "Kaaren", Andrei Stoljarov.

Filmide koha pealt olen praegu Taani ja Soome lainel ja soovitaks:

Adam's apples (Adams æbler), 2005

The Green Butchers (De grønne slagtere), 2003

Men & Chicken (Mænd & høns), 2015

The Man Without a Past (Mies vailla menneisyyttä), 2002


2. Mis naelutab sind raamatu külge? Mis peletab eemale?

Eelkõige peab mind teema huvitama, eelistan siiski pigem õuduse poole kalduvaid raamatuid. Kirjutuslaad on samuti oluline, et oleks mõnus ja sorav lugeda. Kui raamat on kirjutatud liiga lihtsalt/labaselt, siis see väga ei köida ja sama on ka siis, kui on meeletult palju poole lehekülje pikkuseid lauseid. Üks näide on Kobo Abe "Face of Another" lugesin seda jaapani keelest inglise keelde tõlgituna. Raamatu teema tundus minu jaoks väga huvitav, aga laused olid sellised, et ma pidin umbes 4x lugema, enne kui sain aru, et ahaaa, siin on seda mõeldud, aga need sõnad on valedes järjekordades ja seetõttu ei ole lause mõistetav. Alustasin seda raamatut vist 6x, suutsin lugeda paar lehekülge enne, kui selle käest panin (viimase korraga sundisin end lõpuni lugema).

KittyKneecap lisapilt

3. Kolm lemmikut (juttu, raamatut, žanri, autorit... ) ulmes? Paari lausega-lõiguga neist lugejale.

1. Raamatusari Mark Hodder "Burton and Swinburne" - Kaasatud on päriselt 19. sajandil elanud inimesed (Darwin, Babbage, Nightingale, Palmerston jne), kes on viidud aurupungimaailma, kuhu on ka kaasatud ajaränne ja muud põnevat.

2. Neil Gaiman - ei vaja vist tutvustamist. Temalt meeldib mulle väga "The Sandman".

3. Maniakkide Tänav - samuti ei vaja tutvustamist. Sain just teate, et "Muinaskuningas" jõudis kohale, ootan huviga.

4. Kuidas sa üldse jõudsid ulmeni?

Aastat enam ei mäleta, aga oli vaja aega parajaks teha ja kus mujal, kui mitte raamatupoes. Silma jäi Maniakkide Tänav "Mu aknad on puust ja seinad paistavad läbi" ja ei saanud ilma seda ostmata poest väljuda. Varem ma ulmet ei lugenud, aga pärast selle raamatu lugemist olin meeldivalt üllatunud ja sealt see algaski.


5. On sul lemmikloomi?

Ei



Eestcon 2022

Ühispilt ja valitud hetked Veiko Kastanje kaamerast.

IMG 5451 grupikas

IMG 4780 lipulevaat02

IMG 4835 raamatumelu

IMG 4873-1 ettekanne

IMG 4909-1 ettekanne02

IMG 5090 mängud2

IMG 5141 ettekanne

IMG 5566 mälumäng

IMG 5569 mälumäng

IMG 5581 mälumäng

IMG 5607 mängud

IMG 5615 ettekanne

IMG 5047 eriti qunst udu

Albumilingid:

Ühispildid - https://photos.app.goo.gl/oWbas67zgKvSViLt5

Esimene päev - https://photos.app.goo.gl/YdN6DeodXDJsmKJP6

Teine päev - https://photos.app.goo.gl/6MzpFzj6pEqE6kcr9

Kolmas päev - [album töös]


Reaktori vahetu muljevoog Twitteris:

https://twitter.com/UlmeReaktor/status/1547910171782832130



2022 Stalkerid jagatud - Palju õnne!

IMG 5377 stalkerid

IMG 5387 stalkerid

IMG 5406 stalkerid

IMG 5430 stalker

IMG 5481 stalker

Pildistas Veiko Kastanje. Tervet Stalkerite kätteandmise albumit vaata siit:

https://photos.app.goo.gl/Ac9EyH5xiXa7DyZYA


Kõige vahvamat ülevaadet võitjatest ja esiviisikust pakub taas Tiina Sule Stalkeri-blogi:

https://stalkerid.wordpress.com/

Stalkerihääletusele pühendatud väljapanekud Tallinna keskraamatukogus…

stalker tallinnas

… ja Tartu linnaraamatukogus

IMG 0718

IMG 0712


Kolm kiuslikku küsimust eelmise aasta eesti romaani Stalkeri-võitjalt käesoleva aasta võitjale

Mant: Kus sa auhinda hoidma hakkad või juba hoiad?

Kraft: Seina peal, kohe romaanivõistluse diplomi kõrval. Aga ei ole veel viitsinud auku puurida ja kruvi panna, nii et hetkel on raamaturiiulis, kuna sellel savist auhinnal on väga kena raamatuselga meenutav vasak serv.

Mant: Kas sa selleaastaseid konkurente oled lugenud ka?

Kraft: Sellele küsimusele saab vastata nii jah kui ei. Silmadega ei ole lugenud, küll aga olen aia kaevamise kõrvale kuulanud ära Häli Kivisilla „Saskia läheb metsa”, mida luges ulmeinimesele sobilikult Eesti Keele Instituudi robot. Mulle täitsa meeldis.

Mant: Ja siis äkki väike põhjendus, et miks ei ole teisi lugenud?

Kraft: Ajapuudus ja pikk lugemist vajavate raamatute ootejärjekord. Kindlasti plaanis Tuuli ja Mairi teosed, kuigi läbi peaks kõik lugema, saaks teada kuidas konkurents oli.

romaanistalker kraft



Tumedad tunnid juulis

tutu juuli

Suvine järjejutt jõuab lõpule, kõlavad Veiko Belialsi jutu “Surnud mehe käsi” 3. ja 4. osa:

http://www.tumedadtunnid.ee/e/veiko-belials-surnud-mehe-kasi-3/

http://www.tumedadtunnid.ee/e/veiko-belials-surnud-mehe-kasi-4/

Lisaks on sellekuises Reaktoris võimalik lugeda kolme tõlkejuttu Patreoni-toetajatele avatud “TuTu ekstra” episoodidest: “Apelsinid”“Tõendite puudumisel” ja “Nälg”.



Õhtud eesti ulmega: Siim Veskimehe romaani “Vanavanamees” esitlus

Raamatuesitlus toimus Tartus 8.juulil, Autoriga vestles Mairi Laurik.

ulme 015

ulme 019

ulme 026

ulme 033

ulme 030

Pildistas Laura




Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0895)