Iga kord enne etenduse algust piilun kardinate vahelt saali ja alati on vaatepilt sama. Kõik kohad on täis. Mitte kunagi pole me pidanud tühjale saalile esinema. Silmitsen sumisevat rahvahulka, lasen kardinal oma kohale langeda ning suundun tagaruumi. Ühe lampidega peegli ees sätib end Leo. Või nagu rahvas teda teab – mustkunstnik Kurg.

Lähen teise peegli ette, pistan krunni musta sule ja vaatan, et meik oleks korras. Leo on kindel, et ühel õigel mustkunstnikul peab olema assistent ja selleks pean just mina olema. Minu ülesandeks on kanda punast kleiti, naeratada ning teeselda, et aitan mustkunstniku laval rekvisiitidega. Kuigi tõde on selles, et Leol ei ole mind vaja.

Ma olen näinud, milleks see mees võimeline on. Ta suudab mõttejõul esemeid liigutada, purustada sõrmenipsuga ehitisi ning ravida käeviipega haavu. Olen Leolt uurinud, miks ta teeskleb, et tema võimed on vaid paljas illusioon. Tema vastused on alati ebamäärased. Võib-olla on põhjus selles, mida olen kuulnud mujalt, seltskondades, kuhu tänu Leole olen sattunud. Inimesed, kellel on maagilised võimed, kaovad tihti salapärastel asjaoludel. Seepärast ongi arusaamatu, miks Leo siis mustkunstnik on. Kas pole see mitte õhukesel jääl kõndimine?

„Mul on kavas midagi uut,“ sõnab Leo äkki. Pööran pea mehe poole. Ta on riietunud täpselt nagu klassikaline mustkunstnik: torukübar, must frakk ja punane kikilips.

„Mis? Mis uus asi?“ Leo puhul ei tähenda see kunagi head.

„Ära muretse, kõik on kontrolli all.“

„Mis uus asi?“ kordan end.

Leo võtab laualt musta võlukepi, mille mõlemad otsad on valged. Veel üks ese, mis tema kätes tegelikult mingit väärtust ei oma.

„See on kava lõpus, sa ei pea midagi tegema.“

Selle lausega lahkub ta ruumist, ootamata mu vastust. Kiirustan mehele järele, ent ma ei jõua teda peatada. Mehe kõrvale laval jõudes tõmmatakse kardinad eest. Mitukümmend silmapaari on meil. Mustkunstnik Kurg tervitab naeratades rahvast. Etendus on alanud. Saan vaid palvetada, et mees ei plaani midagi rumalat.

Suur osa etendust on nii nagu meil on kokkulepitud: kaarditrikid, jänese välja tõmbamine torukübarast, minu pooleks saagimine ja asjade õhus hõljuda laskmine. Viimane number on see, milleks ma valmis pole.

„Mul oleks vaja ühte vabatahtlikku,“ teatab Leo. Ta valib välja ühe noore blondi naise kolmandast reast.

Lavale jõudnud, palub Leo naisel käed ulatada ning silmad sulgeda. Siis tõmbab Leo taskust välja konfetid ja puistab nendega naise üle. Järgmisel hetkel on naine kadunud ning mehe sõrme peal istub valge tuvi.

Rahvas ahhetab. Mina põrnitsen tuvi. Isegi publik peab aru saama, et see pole lihtlabane trikk. Leo naeratab, kuulates rahva kõrvulukustavat plaksutamist. Äkki kõlab kõva pauk. Võpatan ja vaatan heli suunas. Aken on lahti paiskunud ning paksud kardinad, mis peaksid püsima paigal, laaberdavad õhus nagu oleks need sulgkerged.

„Tuvi!“ hüüab keegi rahva hulgast ning enne kui jõuaksin reageerida, näen nimetatud lindu minust mööda tuhisemas ja otse aknast välja lendamas.

Siis langevad kardinad tagasi oma algsele kohale. Tuulehoog on kadunud. Saalis on vaikne. Põrnitsen lahtist akent ja pööran pilgu Leo poole. Tema näol valitseb õud, ent ta ei vaata akent, kust tema moondatud naine just välja lendas. Jälgin tema pilku saali.

Kõik istuvad, väljaarvatud üks tumedais rõivas mees ukse ees ning teine akna kõrval. Neil mõlemal on ees tumedad päikseprillid ja tõsine ilme. Akna juures olev mees on piisavalt lähedal, et näha tema rinnatasku kohale kinnitatud märki. Mõistan nüüd Leo hirmu põhjust. Märgil on kujutatud hõbedast tuleleeki.

„Hoia Leod Hõbeleekide eest,“ ütles mulle kord üks naine, kui olime taas järjekordse seltskonnaga liitunud ning Leo mind temaga kahekesti jättis. „Kui nad võluri on juba kätte saanud, siis pole tollel enam pikka pidu.“

Naine ohkas, võttis veinist lonksu ja lisas: „Kahjuks aga armastab Leo tulega mängida.“

 

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0594)