Nagu näete, on aeg saanud küpseks ja Erektor on taas ilmunud, aga varuge veel hetk kannatust, sest kõigepealt pajataks natuke projekti köögipoolest.

MK: Eravestluses käis läbi lause justkui oleks tegemist rohkem „minu projektiga“. Ma keeldun kategooriliiselt seda „oma projektiks“ nimetamast, sest – olles aus – pean tunnistama, et oleks see ainult minu projekt olnud, siis vaataksite te praegu tühja lehekülge, napi märkega, et „Avaldamiskõlbuliku materjali puudusel jääb Erektor 2022 ära.“ Nagu näete, nii ei läinud, aga algusest ehk saamisloost.

JK: Estconi sumedas öös ligines Mannu ja teatas mahedal häälel, et tal on mulle üks jutt. No oli näha, et mees on mõelnud, aga ei tea, kust alustada. Ja mina – va tõbras – olin kohe nõus. Noh, et Mannu oli ilmselt pikaks veenmisprotsessiks valmistunud, aga mina ütlesin kohe „jah“. Teeme, loomulikult teeme! See jah-sõna oli asja juures ka kõige lihtsam.

MK: Tuleb küll tunnistada, et idee „Erektor“ teha sündis mu peas kohe, kui sain teda, et ManT enam teha ei viitsi, aga ... Õnneks jätkus mul piisavalt tervet mõistust, et pakkuda idee välja Jüri Kallasele, õndsas lootuses, et see vajadusel mu piiramatule sõgedusele pidureid suudab panna.

JK: Hõikasime pärasügisel erinumbri välja ja jäime ootama. Üks jutt saabus suhteliselt kohe, aga see ei läinud kahjuks kaubaks ja õnnetuseks polnud autoril aega uut teha. Ja siis saabus vaikus, mida aeg-ajalt katkestasid lubadused. Pärast uut aastat hakkas midagi liikuma, aga seda kõike oli siiski väga vähe...

MK: Pidureid polnud õnneks vaja, aga paraku ei tähendanud ka see, et mustad pilved korrakski Erektori kohale poleks kerkinud. Tulemus olnuks oluliselt nigelam, kui mitte Metsvana ja Riho kuskil aprillikuu alguses sisse poleks sõitnud ja teatanud: „Kui et mehed arvate, et ajakiri end ise kokku paneb, siis eksite rängalt.“ Tulemusena korraldati kriisikoosolek, asjad hakkasid lebosklemise asemel jooksma ning lõpptulemus on nüüd siin, teie ees, kogu oma säras ja hiilguses – Erektor 2022.

JK: Reaktori toimetuse utsitamisel hakkasid asjad usinalt liikuma. Sai võimalikke autoreid personaalselt torgitud ja kaastööd hakkasid riburada saabuma. Mõni sai ka tagasi lükatud, kas siis vähese teemasisu või mõnel muul põhjusel, aga erinumbri me kokku saime. Et paari-kolme jutu ja kahe artikli asemel on nüüd kõik see, mida näete...

MK & JK: Lõppsõna aseainena tahame veel kord tänada kõiki neid, kes selle ilmumisele ühel v teisel viisil kaasa aitasid. Tänud. Ilma teieta poleks mingit Erektorit. Ja järgmine kord jälle!

Kaanepildi autoriks on Meelis Krošetskin

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0580)