260645644 1953317898179071 2134174661959795896 n

Pärnu Pernova Hariduskeskuse Tehnikamaja kahe huviringi (arvuti ja multimeedia ning filmimeistrid) noortel tekkis oktoobri alguses mõte teha õudusfilme halloweeni ajaks, et siis neid koos vaadata. Selle peale mõtlesid ringijuhendajad Tauno Rubin ja Kadri-Leen Roos teha noortele hoopis päris filmifestivali moodi galaõhtu koos auhindade ja Coca Cola ning popkorniga (nagu päris kinos).

Kahjuks on meid heidutanud ja meie koos vaatamise aega kõigutanud koroonapiirangud. Lõpuks otsustasime enam mitte asja edasi lükata, kuna detsember ning jõuluaeg oli juba lähenemas ning siis 26 - 30.novembril toimus virtuaalne üritus P.Õ.F.F. (Pernova Õudusfilmide festival), mil avaldasime filmid virtuaalseks vaatamiseks PNTV YouTube kanalil. 01.detsember toimus meil aga Tehnikamajas galaõhtu, mis pani noortel silmad särama.

IMG 0948

Kohale tulid kõik (kokku võis kohal olla ca 40 inimest) pidulikus riietuses nagu korralikule filmigalale kohane. Üritusele sisenedes oli koridori üles riputatud õudusfilmide klassikasse kuuluvate filmide postrid (et noored saaksid veidi teada ka õudukate ajaloost). Mõned postrid seinal tunti ka ära. Aukohal oli saalis Alfred Hitchcocki portree, kes on õudusfilmide žanri nö isa ja eeskuju. Saalis mängis muusikat dj Anton. Punasel vaibal said külalised ja osalised koos oma sõpradega pilte teha. Kohal oli terve fotograafide armee - fotoringi õpilaste näol koos juhendaja Ülo Soometsaga. Noortel oli uhke tunne seal punasel vaibal pilte teha, kus sinu ees sähvatab üle kümne fotograafi välgu.

IMG 20211201 164604

Järgnevalt vaadati koos üle noorte tehtud õudusfilmid ning jagati kommentaare ja kiitusi. Peale seda premeeriti osalisi aukirja ning auhindadega. Ka auhinna järgi kõndisid välja hõigatud noored üle punase vaiba nagu ka Oscarite galal suured filmikuulsused. Igale osalejale jagasime individuaalsed auhinnad (parim müütiline tegelane, parim külalisesineja, parim valgus jne), et tänada kõiki julgeid osalejaid ning tõsta noorte indu ise koos teha ägedaid asju. Kõik said auhinnatud, sest et iga huviring tegi ka filmid otsast lõpuni päris ise.

IMG 0967

IMG 0981

Usume, et see üritus lisas noorsootöö nädalal korraldatule ja tehtule (alustasime livedega Pärnu noorte televisiooni tegemisega) noortele veel rohkem motivatsiooni ja indu teha koos lahedaid asju. Seda mitte ainult meie arvuti ja multimeedia- ning filmimeistrite huviringide noortel, vaid kogu asutuse noorte hulgas, sest ürituse lõppedes särasid kõigil silmad. Ja kui me mainisime, et järgmisel aastal võiksid osa võtta ka teised huviringid, siis kõlas saalis üks suur “jaaaaaah!”.

262978789 1379004812519098 4031091976156842987 n

Ideaalis võiks meie arvates sellest P.Õ.F.F.-ist välja kujuneda terve Pärnumaa noorte filmifestival, mille raames saavad noored panna ennast proovile nii kaamera ees kui ka kaamera taga. Arendada enda tehnilisi- ja sotsiaalseid oskusi, loovust kui ka esinemisjulgust. Nii leiaks iga noor endale selles tegevuses rakenduse ja väljundi. Rääkida lugusid, kas enda fantaasiast või päevakajalistel noori puudutavatel teemadel. Võimalik, et mõistlik oleks anda festivalile järgmisel korral ka laiem žanr ja sisu, kuna see annaks võimaluse teha noortel filme, milles tuntakse ennast mugavalt. Tehakse siis komöödia, õudusfilm või dokumentaal. Miks mitte ka animatsioon.

Hetkel, kuna idee tekkis Halloweeni tulekuga, sai tehtud õudusfilme, kuid põhimõtteliselt võiks see olla ka lihtsalt Pärnumaa noorte filmifestival, et teha koos midagi ägedat nii endale kui kogukonnale ning Pärnu saaks juurde ühe toreda noorteürituse.

260645644 1953317898179071 2134174661959795896 n

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0781)