(Algselt Avaldatud : Nature Physics, 09-01-2015)
Tõlkinud Sander Vesik

 

Mu kalleim Adhi,

Psühhiaater, kelle peakorter mulle määras, soovitas mul hakata päevikut pidama. Et paremini hakkama saada su laeva kadumisega. Selle asemel ma kavatsen sulle koostada bibliograafia.

Ma ei kirjuta iga päev ja võibolla ei loe sa seda nagunii iialgi, aga see aitab mul mõelda, et ükspäev ma saan sulle näidata, mis ma olen siia kirjutanud. Mõelda, et ükspäev, mingil viisil,  me toome su koju tagasi.

Ma ei suuda täna rohkem kirjutada.

Ma igatsen sind. Ma armastan sind.

Indira.

 

#

 

Allikas: Erirelatiivsusteooria, Universum ja sina (New Beginnings

Press: London, 2028)

Loetud: Detsember 3, 2036

 

Kokkuvõte: Aeg ei ole absoluutne, vaid sõltub su asukohast “praeguse hüperpinnal” - mis kaardistab kogu füüsilist ruumi. Valguse kiirus piirab vaatlused juba möödunud sündmustele, nii et minevik on kõik mis on.

 

Märkused: Lugemise ajal ma avastasin, et ma olen rase. On veider mõelda, et siis kui ta sündinud on, näen ma alati vaid seda, mis ta oli - isegi kui see on vaid mõne nanosekundiline erinevus. Huvitav, kui keegi on sinu sees, kas sa siis saad nendega jätkuvalt ühenduses olla “praeguse” kiirusega? Ravi missiooni juhtimiskeskusest  helistab jätkuvalt, aga nad ei ole jõudnud edasi sinu laeva saatuse kindlaks tegemisel.

Püsi terve. Ma armastan sind.

Indira.

 

#

 

Allikas: Mujal elu leidmisest: sissejuhatus Fermi paradoksi (New Life Beginnings Press: London, 2017).

Loetud: 21 juuni 2037

 

Kokkuvõte: Fermi paradoks käsitleb maavälise elu näilist puudumist. Seletusi on pessimistlikest (maavälist elu pole) kuni fantastilisteni (me oleme tulnukate lõbustamiseks peetavas loomaaias).  Realistlike võimaluste seas on tehnoloogilised piirangud ja valguse kiirusest põhjustatud viivitused. Isegi kui keegi proovib meiega ühendust saada, ei pruugi me seda isegi märgata.

 

Märkused: Kui on nii raske leida tervet tsivilisatsiooni, mis lootust meil on leida üksikut eksperimentaallaeva, mis triivib tähtedevahelises ruumis? Kuidas ma su iialgi leian või saan aidata su koju toomisele kaasa? Mu kõri pitsitab. Ma upun. Ma suudan vaevu hingata.

Ravi räägib mulle, et ma peaks lõpetama nii palju muretsemise ja ootama, kuni nad su koju toovad, aga tema pole see, kes on oma abikaasa kaotanud. Tema pole see, kes on üksi.

Meie tütar keerab ennast mu sees ja põtkib jalgadega. Palun, palun, tule koju.

 

Indira

 

#

 

Allikas: Kas universumis on kedagi veel? Kvantbitte kasutavad taevauuringud sinu tagaaias. (Disruptive Technologies, Inc.: Mountain View, CA,

2039)

Loetud : 3 august 2039

 

Kokkuvõte: Kirjeldab meetodit lihtsa kvantarvuti ehitamiseks ja tarkvara, mis sellega kosmilisi anomaaliad otsiks. Ma võtsin meie maja tagatisel laenu ja ehitasin aeda, sinna, kus kunagi kasvas korallipuu, mille me istutasime, antennivõrgustiku.

Märkmed: Chandri sai eile kaheseks. Ta naerab ja jookseb aias, ajades antenne ümber, ja puhkeb nutma, kui ma temaga käran. Talle meeldib, kuidas kvantarvuti plõksub ja kiljub ammukadunud tähtede analüüsi ajal. De’fiin! ta naerab taas ja taas. De’fiin!

Korraks ma julgesin unistada sinu taasnägemisest. Aga Ravi väidab nüüdseks, et laev ei hüpanudki üldse läbi ruumi.

Läbi aja? Küsin ma.

Ei, ütleb Ravi. Laev jäi sinna ja sellesse ajasse kus ta oli, ta hüppas täiesti uue komplekti “kus” ja “millal” juurde. Me ei leia iialgi selles maailmaruumis ühtegi jälge Adhist.

Ta ütleb, et on ikkagi lootust. Et nad loovad täiesti uut arusaamist multiversumist andmete abiga mis saadeti hetkedel enne hüpet. Ta ütleb, et nad saadavad ükspäev kellegi teise, kui nad on valmis. Et võibolla sa tuled siis koju.

Ma ei suuda seda enam kauem teha.

Ma armastan sind, Adhi. Hüvasti.

Indira.

 

#

 

Allikas : Saptapadi

Loetud: 1 juuni, 2050

Väljavõte: Võtame koos vastu vande. Me jagame armastust, me jagame ühist toitu, me jagame oma tugevaid külgi, oma maitseid. Me saame olema üks mõistus ja me järgime oma vandeid üheskoos.

Märkmed: Sellest on kümme aastat, kui ma viimati neid kirju vaatasin ja täna ma pöördusin nende juurde tagasi, sulepea käes. Homme ma abiellun Raviga. Ta on lähim asi isale, mis Chandril kunagi olnud on ja ta pole ikkagi mulle su reetmise eest andeks andnud. Ta viidab kogu aja oma lukustatud toas lugedes uurimispäevikuid, mis sa maha jätsid, kirjutades valemi valemi järel. Ma ütlen Chandrile, et sa oleks tahtnud, et ta on õnnelik, aga ta ei kuula.

Ravi naeratab kurvalt iga kord kui Chandri ta peale karjub. Anna talle aega, ütleb ta mulle.  Kõik läheb hästi.

Mul on kahju, Adhi.  Ma loodan, et sa mõistad. Ma ei ole iialgi lõpetanud sind armastamast.

Indira.

 

#

 

Allikas: Töötava inter-universaalse üliühenduse mudeli suunas. (PRL press, Ahmedabad, 2067).

Loetud: 23 juuni, 2067

Kokkuvõte: Meie tütre doktoritöö. On imeline kui palju ta kasvanud on.

Märkused: Chandri tuli eile pärast tööd läbi ja tal oli kaasas korallipuu istik ja oma raamatu koopia. Pärast seda kui me puu meie aeda maha istutasime, ütles ta, et ta on kindel, et suudab järgneda neis jälgedes, mille su laev jättis kõik need aastad tagasi. Et ta armastab meid mõlemat, aga kavatseb ise hüpata ja teha seda varsti.

Ravi ja mina oleme mures, aga me ei proovinud teda peatada - me mõlemad teame kui oluline see talle on. Meile kõigile. Kõigile inimestele. Ma andsin talle need lehed, et ta need sulle edasi anda saaks. Hoolimata sellest, et sellest on nii palju aega möödunud, mõtlen ma sinust vahel ikka nii intensiivselt, et mul on raske hingata. 

Soojade soovide ja lootusega sind taas näha,

Indira.

 

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0663)