Mäletades: Tarmo Teder

10151920 10152206001894123 418276836 n

Tarmo Teder ehk Tarts, 31.03.74-31.05.2019


Uute ulmikute tutvustamise asemel meenutame täna sooja sõnaga vanu sõpru, keda kahjuks enam pole.

Reaktor avaldab kaastunnet perele ja lähedastele.


Saarte Hääle kirjandusvõistlus kutsub piire kompama

Saarte Hääle ja raadio Kadi kirjanduskonkurss "Serva pääl" ootab 30. septembriks erinevates žanrites teoseid, kus keskseteks tegelasteks saared ja saareelanikud.

Võistluse auhinnafond on 1000 eurot ja osaleda saab sellel nii luule-, proosa- kui ka draamateostega, mille maht ei ületa 20 000 tähemärki. Kuivõrd konkursi nimi on "Serva pääl", siis ootavad võistluse korraldajad uudseid vaatenurki ja julgeid teemakäsitlusi. Vormilisi piiranguid autoritele ei seata peale selle, et tööd peavad olema eestikeelsed, nad ei tohi ületada etteantud pikkust ning peaksid moel või teisel käsitlema Saaremaa, Muhumaa ja teiste saarte asukatega seotud teemasid.

Žürii liige Jaak Urmet juhtis osalejate tähelepanu sellele, et proosa puhul on alati hea mõte tekst järgmisel päeval värske pilguga üle lugeda. "Võib ka kellelegi, näiteks endale või kassile kõvahäälselt ette lugeda. Kui kass ära läheb, siis on oht, et kirjeldus läks liiga pikaks," lausus ta. "Luule puhul rõhutaksin, et traditsioonilise riimluule kõrval tasub alati kaaluda eneseväljendamise võimalusena ka vabavärsis luulet," lisas Urmet.

Teine võistlustööde hindaja Ülo Tuulik ütles, et võib olla on seda küll liiga palju tahta, aga tema ootab osavõtjatelt oma peaga mõtlemist, oma silmadega nägemist ja keelelist andekust.

Iga võistlusele toodud käsikiri peab olema kolmes eksemplaris, varustatud vabalt valitud märgusõnaga ning lisatud kinnine ümbrik, milles autori nimi ja kontaktandmed. Ümbrikule tuleb samuti kirjutada teose märgusõna. Käsikirju ei tagastata ega retsenseerita.

Võistlustöid oodatakse 30. septembriks 2019, oktoobris-novembris valib žürii koosseisus Jaak Urmet, Ülo Tuulik, Aarne Mägi, Kadri Rabi ja Mehis Tulk välja parimad, kes pärjatakse 22. novembril Kuressaares Saare KEK-i keskuses toimuval pidulikul üritusel. Parematest võistlustöödest on kavas välja anda ka kogumik.

Käsikirjad on oodatud aadressil Kohtu 1, 93819 Kuressaare, lisainfo mehis.tulk@saartehaal.ee.

65101348 373960236807998 6313676941018791936 n


Õudusjuttude kirjutamise konkurss "Valged ööd, tumedad teod"

Sel suvel eksleme põhjamaiselt valgete ööde kiuste varjudes. Kasutame oma fantaasiat ja mõtleme välja verdtarretavaid õuduslugusid. Algab õudusjuttude kirjutamise konkurss „Valged ööd, tumedad teod“!

Ootame jutukonkursil osalema kõiki suleseppi, kes sobituvad ühte järgmistest vanuserühmadest: 6-9, 10-13, 14-17 ja 18+.

Õudusjuttude esitamise tähtaeg on 9. juuli 2019. a.

Parimad tööd valitakse välja ja autasustatakse vanuserühmade kaupa. Parimad väikeste laste kirjutatud õudusjutud avaldatakse lasteajakirja Täheke eesti- ja venekeelses sügisnumbris. Veidi vanemate laste tööd lähevad aga ajakirja Hea Laps kaante vahele. Auhindadega toetavad konkurssi ka Eesti Draamateater ja Vene Teater. Parimate väljakuulutamine toimub kultuuriööl, 31. augustil Tallinna Keskraamatukogu kodulehel, lastelehel ja Facebookis. Seejärel saavad võitjad neile sobival ajal lähimast raamatukogust auhinna kätte.

Osalemise tingimused:

  • Ootame jutukonkursil osalema lapsi ja noori vanusevahemikus 6-17 ning täiskasvanuid vanuses 18+.
  • Üks osaleja võib võistlusele esitada mitu õudusjuttu.
  • Ühe õudusjutu pikkus ei tohi ületada kahte A4 lehekülge. Jutt võib olla lühem.
  • Eesti keele aasta puhul ootame konkursile ainult eestikeelseid lugusid.
  • Esitatud õudusjutt ei või olla internetist, raamatust, ajakirjast või ajalehest kopeeritud.
  • Autor peab olema jutu ise välja mõelnud. Väikeste laste vanemad võivad aidata lapsel juttu arvutis trükkida, aga lapse eest ei või juttu välja mõelda või täiendada.
Esitatud õudusjutt ei või olla varasematel võistlustel osalenud ega avaldatud.

Täiendav info jutukonkursi kohta Tallinna Keskraamatukogu võõrkeelse kirjanduse osakonnast: vko@tln.lib.ee või 683 0961


õudusjutukonkursi plakat


Kellerteatris hakkab novembris kummitama.

alkeemik jalus 600x100 kellerteater

20. juunil toimus Eesti esimeses põnevusteatris Kellerteatris – mis on üks sünge paik endises Meremuusemi miinihoidlas Paksu Margareeta juures – krimisalongi õhtu Indrek Harglaga. Seekord oli rohkem juttu õuduskirjandusest kui apteeker Melchiorist. Teatrijuht Vahur Keller hüüdis hakatuseks välja hea uudise, et Kultuurkapitali toega jõuab novembris lavale uus kummitustükk, mis koosneb kahest Indrek Hargla lühinäitemängust „Phosphorus“ ja „Nõia tütar“. Vahur ise on lavastaja ning mängib trupp koosseisus: Rahel Ollisaar, Margus Prangel, Riho Rosberg ja Andrus Eelmäe.

Salongis ajasid juttu Hargla ja Vahur, peamiselt ulmest ja õudusest ja mismoodi see teatrilaval toimuda saaks, kuigi näitemängude sisust nad kangekaelselt vaikisid – peale selle, et ühe loo tegevus toimub 19. sajandi Saksamaal ja teine tänapäeva Eestis. Publik sai esitada kavalaid küsimusi, Jaak Sooäär mängis elektrikitarril Bachi ja bluusi ning Riho Rosberg luges ette kaks Hargla ulmejuttu – „Viljakoll“ ja „Penningbütteli kummituse juhtum“.

Kõik kummitusehuvilised teatrisõbrad on sel kõhedal sügisel oodatud Kellerteatrisse!

3TM 0448.jpeg
3TM 0471.jpeg
3TM 0504.jpeg
3TM 0511.jpeg

Tartu Autorite Raamatulaat

65320958 10219407625927250 1123706179281747968 o

Tallinna ulmikute kolmas reede

20190621 185728
20190621 185723
20190621 195922
20190621 195933
20190621 195937
20190621 211626
20190621 212508
20190621 212513

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0819)