1. Kõigepealt muidugi omamehelikud õlalepatsutused kodumaise romaani stalkeri võitmise puhul!

Tänan ja ärgem unustagem ka lühijutu Stalkerit. Laast pole liist nagu väljaspool Euroopa Liitu öeldakse.

Mant stalkeriga

2. Mis paneb selle võidu juures kõige enam uhkust tundma?

Eks ikka selle saamine, mis muu :D Raamat jõudis nii vähe väljas olla, et täitsa üllatav, et nii palju inimesi seda enne Stalkerite hääletust lugeda jõudis. Samas jooksis see terve aasta Lääne Elus järjejutuna, küllap see aitas :)


3. Mille pooles erinevad see ManT kes kirjutas valu-vaeva jutu ja see ManT kes kirjutas laevakaitsjad?

Vanuse poolest kindlasti :D sest Valu ja vaeva jutt sai kirjutatud tubli hulk aastaid varem. Kui ma nüüd sodikaustast järgi vaatasin, siis esimene versioon sai kirja aastal 2013 ja Laevakaitsjate esimene mustand valmis 2019. Eks nende kahe vahepeal oli juba hulga uut kirjandust perre voolanud ja kõik loetu sütitanud juba uued ideed ja mõtted. Eks muutus ole ka see, et kui ma enne kirjutasin peamiselt lühijutte, siis viimasel ajal olen hakanud rohkem romaanidele rõhku panema, lühijutud jäävad nüüd pigem vaeslapse ossa. Lihtsalt liiga palju romaani-ideid on kogunenud, mis vajavad lõpuks ära kirjutamist, et ajusahtlit veidi tühjemaks saada.


4. Millal saab lugeda Laevakaitsjate järge?

No vot, jumala ja kirjastajate teed on ettearvamatud ja ma ei tahaks GRRM-i teha, et luban ja ei tule lubatud kuupäevaks. Aga niipalju võin öelda, et pool järge on juba valmis ja selle tööpealkiri on Kosmodessant. Tegelikult kirjutasin ma Kosmodessandi esimesena valmis, aga vaatasin siis, et mul on selle taustaloos samuti väga palju põnevat. Selleks, et Kosmodessandis vähem tausta seletada või ei peaks hakkama takkajärgi priikueli kirjutama, siis lükkasin Kosmodessandi käsikirja sahtlisse ja kirjutasin sellele ette esimese osa, mis saigi nimeks Laevakaitsjad. Kuna aga Laevakaitsjate kirjutamise käigus tegelased veidi muutusid ja maailmgi sai veidi teisem, siis on vaja nüüd Kosmodessanti tublisti ümber siluda. See võtab aega, sest vahepeal sai mul siin valmis veel paar käsikirja – muinas-eesti aineline fantasy Muinaskuningas ja tänapäeva Eestis toimuv küberpungilugu Viivuranna Online. Nii et ma plaanin aasta lõpus kirjutamisest veidi hoogu maha võtta ja kergelt hinge tõmmata. Puhkuse ajal kirjutan ehk mõne lühiloo.


5. Mida soovid oma praegustele ja tulevastele konkurentidele?

Küllalt aega lugemiseks, filmideks ja muuks eluks. Et ideid tuleks nagu küllusesarvest ja et jätkuks sihikindlust kõik need head ideed vahvasti kirja panna ja lugudeks vormistada ja lõpuks ära avaldada. Teatud eesti autorite puhul olen nõus ise mõnest tulevasest Stalkerist hea eesti ulme nimel ilma jääma :D Kui seda kõike püüda ühe sõnaga öelda, siis – edu!


Pildistas Jaana Muna

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0558)