kosmoselaevastiku-agent

Kir Bulõtšov: Kosmoselaevastiku agent

Selles kogumikus seikleb üks kirjaniku meeldejäävamaid kangelasi, Andrei Bruce. Planeedil, mida asustab mitte veel päriselt tsiviliseeritud klanniühiskond, kaob jäljetult kosmosearheoloog Photius van Kuhn. Peagi selgub, et arheoloogi kadumine on vaid üheks lüliks planeetidevahelises vandenõus.

Lühiromaan „Nõiakoobas“ räägib sellest, kuidas planeedil, mida asustavad mongolitelaadsed metsikud barbarite hordid, võetakse vangi arheoloogilise ekspeditsiooni vähesed ellujäänud liikmed, Andrei Bruce nende hulgas. Selgub, et kõrgelt arenenud humanistlikul tsivilisatsioonil pole üldse lihtne jagu saada rämedast barbaarsusest ja moraalitust kurjusest.

Kirjastus Fantaasia

tuhandes-korrus

Katharine McGee: Tuhandes korrus

SENINÄGEMATU NEW YORK Taevasse sirutuv tuhandekorruseline pilvelõhkuja. Helklev tulevikukujutelm, kus kõik on võimalik – kui seda vaid piisavalt tahta. TERE TULEMAST 2118. AASTA MANHATTANILE! Ka saja aasta pärast on New York uuenduste ja unistuste linn. Iga sealne elanik januneb millegi järele … ja igaühel on midagi kaotada.
LEDA COLEʾi veatu välispind peidab salajast sõltuvust narkootikumi – mida ta poleks eales tohtinud proovida – ning poisi – kellega ta poleks eales tohtinud end siduda – vastu.
ERIS DODD-RADSONi ilus ja muretu elu variseb kokku, kui südantlõhestav reetmine tema perekonna lõhki ajab.
RYLIN MYERSi töö ühel kõrgemaist korrustest paiskab ta maailma – ja armuloo – kütkeisse, milletaolist poleks ta osanud uneski näha … kuid kas selle uue elu hinnaks osutub tema senine elu?
WATT BAKRADI on tehnikageenius, kes varjab saladust: ta teab kõigi kohta kõike. Ent kui kõrgema korruse tüdruk ta endale nuhiks palkab, avastab Watt end ühtäkki valede keerukast sasipuntrast. Ja kõigi teiste kohal, tuhandendal korrusel, elab
AVERY FULLER – tüdruk, kes on loodud geneetiliselt täiuslikuks; tüdruk, kellel tundub kõik olemas olevat. Ent ometi painab teda see üks asi, mida ta kunagi endale ei saa. Kesk peadpööritavat suurlinna ja tulevikuluksust proovivad viis teismelist maailma tipus oma kohta leida. Aga kui olla nii kõrgel, saab liikuda ainult alla …

Kirjastus Pegasus, tõlkinud Katariina Kirss

vanaema-saatis-mind-ütlema-et-ta-palub-vabandust

Fredrik Backman: Vanaema saatis mind ütlema, et ta palub vabandust

Tavaline romaan isemoodi inimestest. Või vastupidi.

Elsa on seitsmeaastane ja ärritab teisi oma isemoodi olekuga. Vanaema on seitsmekümne seitsme aastane ja ärritab teisi hullude tempudega. Näiteks sellega, et seisab rõdul, hommikumantli hõlmad lahti, ja tulistab ootamatuid külalisi värvikuulipüssist.
Vanaema on Elsa ainuke sõber. Neil on oma salakeel ja muinasjutuvestjate kuningriik Miamas, mis asub Peaaegu-Ärkvel-Maal. Sinna viib vanaema Elsa öösiti seiklema, kui Elsa vanemad lahku lähevad ja kui Elsat koolis kiusatakse. Selle maa elanikud on kõik isemoodi ja seal ei kästa normaalne olla.
Kui vanaema sureb, ei pääse Elsa enam Peaaegu-Ärkvel-Maale, aga see-eest on vanaema korraldanud talle suure seikluse pärismaailmas. Elsa peab kohale viima vanaema kirjad naabritele, kellelt vanaema tahab vabandust paluda. Ülesannet täites õpib Elsa lähemalt tundma joodikut, monstrumit, võitluskoera, vinguviiulit ja teisi majaelanikke ning avastab nii mõndagi üllatavat Miamase ja vanaema kohta.

Kirjastus Varrak, tõlkinud Ene Mäe

jumala-koerad

Ville Hytonen: Jumala koerad

Ajalooline romaan viib lugeja 17. sajandi lõpuaastate Lihulasse. Ühes nälja-aastatel tühjaks jäänud osmikus on end sisse seadnud Soomest pagenud sorts Aaprami ja Riiast libahundina välja saadetud ätt Thies. Need kaks veidrat inimeselooma ei taha kellegagi tüli, ent kui hakkab juhtuma hirmsaid asju ja õhus on maailmalõpu märke, langeb külarahva viha vääramatult kahe võõra peale.

Turu Akadeemia üliõpilase Matias Homelini pilgu läbi nähtud pöörane lugu jutustab võõravihast ja ligimesearmastusest ning sellest, kuidas hirm, ebausk ja eelarvamused võivad mõistuse peast viia ja maailmakorra segi lüüa. Omaette lugemisväärsus on raamatu lopsakalt uperpallitav ja ajaloolist atmosfääri loov keel.

„Jumala koerad” on luuletaja ja lastekirjanikuna tuntud Ville Hytöse (s 1982) esimene romaan. Hytönen on ka kirjastuse Savukeidas asutaja ja tegevjuht. Ta elab Tallinnas ning veedab suved Läänemaal.

Kirjastus Koolibri, tõlkinud Kadri Jaanits

vendi

Steven Brust "Yendi"
Vlad Taltose seiklused, teine raamat
Sari: Sündmuste horisont

Vlad Taltos on sarkastiline ja paranoiline palgamõrtsukas, kes elab Dragaera-nimelises maailmas, mida asustavad peamiselt pika elueaga võlurid, kes on üsna osavad ka surnute elustamisel. Dragaera maailmas käib pidev vastasseis inimeste ja Dragaera võlurite vahel – inimesed on alla surutud ja põlatud, mistõttu on ka Vlad palgamõrvari karjääri valinud – et tappa dragaeralasi.

Selles loos on Vladil tegemist salakavala võluriga, kes kuulub Yendi Kotta. Yendi ehk liivamao järgi nime saanud koja võlurid on osavad intriigipunujad, kes Vladile ja tema sõpradele päris palju probleeme tekitavad.

Mu vanaisa hoiatas mind Ida vehklemist õpetades, et ma ei laseks end varjudest eksitada. Vastasin: “Noish-pa, Impeeriumi läheduses pole varje...”
“Ma tean, Vladimir, ma tean. Ära lase end varjudest eksitada. Keskendu eesmärgile.”
“Jah, Noish-pa.”
Ma ei tea, miks see mulle just siis pähe tuli.
Jõudsime Malaki ringile ja pöörasime seal paremale. Olin vaenlase territooriumil. See nägi välja täpselt nagu kodu.

Kirjastus Fantaasia. Tõlkinud Eva Luts.

verne esi

Jules Verne "Back Cupi saare saladus"
sari: Seiklusjutte ajast aega

Jules Verne'i (1828–1905) romaani «Back Cupi saare saladus» (1896) tegi maailmakuulsaks tšehhi režissööri Karel Zemani 1958. aasta film, mis oli novaatorlik eelkõige oma visuaalse poole ehk siis 19. sajandi stiilis joongravüüri tüüpi animatsiooni ning reaalsete näitlejate ühendamise tõttu.

Filmi aluseks olev romaan on kiiretempoline ja pööraste süžeekäikudega ulmeseiklus, millest ei puudu hull teadlane ja tema tohutu hävitusjõuga hirmuäratav relv, piraatide võimas salaorganisatsioon, nende baas vulkaanikraatriga saladusliku saare südames, lahingud allveelaevade vahel ning loo kulminatsiooniks ka suurriikide laevastike rünnak piraatide saarele ja vastasseis superrelvaga.

Käesolev romaan on vahest Jules Verne’i kõige iseloomulikum, kuna siin on üheskoos esindatud kõik need teemad ja tüpaažid, mis tema varasemates (ja kuulsamates) teostes on eraldi olemas: vulkaanid, ülivõimsad kahurid, allveelaevad, aga eelkõige oma identiteeti maailma eest varjav suur üksiklane, olgu siis geniaalne teadlane, piraat või krahvmontecristolik kättemaksja, kelle valduses on inimkonnale tundmatu tehnoloogia.

Prantsuse keelest tõlkinud Martin Kirotar
Illustreerinud Léon Benett
Kirjastus Viiking

Allikas: ulme.ee
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0687)