Kuldseeklid
Philip Reeve

Raamatu „Surelikud masinad” järjes jätkuvad Tomi ja Hesteri seiklused kõledas tulevikumaailmas. Auklikuks tulistatud õhulaevas jääväljade kohal triivides sattuvad nad uiskudel linnale. Katkust räsitud Anchorage otsib peidupaika näljaste kiskjalinnade eest. Linna nooruke valitseja markkrahvinna Freya võtab kirjanik Pennyroyali teosest innustust saades ja kirjaniku enda juhtimisel ette meeleheitliku retke Surnud Mandrile – Ameerikasse, kannul tema linna mootoreid ihaldav Arkangel.

Raamat on tulvil intriige, mõrvu, kättemaksu ning ustavusest ette võetud kangelastegusid. Philip Reeve viib lugeja halastamatusse ja kohutavalt usutavasse maailma, kus linnad söövad teisi linnu, reetmine on igapäevane ja sõpru peab tikutulega otsima.

Kirjastus Rahva Raamat
Tõlkinud Kristina Uluots
288 lk

kuldseeklid

Neetud taevakivi
Tuuli Tolmov

„Neetud taevakivi“ on fantaasiaromaan Eesti noorema pronksiaja ja eesti mütoloogia ainetel. See räägib Kaali kraatri tekkeloost, andes sellele fantastilise värvingu. Kuidas selle langemine tõi kaasa laastava haiguse ja muutis suurema osa haldjaid inimeste suhtes vaenulikeks.

Saarlased mäletasid seda lugu veel aastasadu hiljemgi.
Lugu sellest, kuidas nende maale langes põlev taevakivi, mis tõi endaga kaasa laastava haiguse ning mürgitas haldjate hinged.

Lugu sellest, kuidas mandri poiss Aulemb ja tema sõbrad võtsid ette retke kivi hävitamiseks, uskudes ettemääratusse ja saatusesse.

Lugu sellest, kuidas need kaks, ettemääratus ja saatus, inimestele alati vingerpussi mängivad.

Aga ennekõike oli see lugu, mis pani laste südamed pimedatel õhtutel värisema ja koldehaldja kaitse poole palvetama. Mis siis, et see lugu oli väljamõeldis.

Või kas ikka oli?

Tuuli Tolmov on varem avaldanud veebipõhistes väljaannetes lühijutte ning romaani „Aristarkhovi meetod“, mis võitis kirjastuse Tänapäev 2016. aasta romaanivõistlusel 3. koha.

Kirjastus Fantaasia
312 lk

tolmov

Varjude Jack
Roger Zelazny

Varalahkunud ameerika ulmeklassiku Roger Zelazny (1937-1995) käesolevat romaani peetakse kirjaniku loomingu kvintessents-teoseks, Valguse Isanda” lugejasõbralikuks versiooniks, sammuks Needuste allee” juurest Amberi kroonikate”-varjumaailmade juurde. Ja kõik need hinnangud on omal kombel õiged. Tegu on Zelazny ühe vahest tähtsama üksikromaaniga, mille peategelane elab maailmas, kus hiiglaslik masin on peatanud planeedi pöörlemise, nii et see on jagunenud päevavalguse käes asuvaks teadusmaailmaks ja ööpimedusse mattunud maagiaühiskonnaks. Peategelane Jack on ainus, kes suudab liikuda nii pimeduse- kui valgusetsoonis. Ta peab lahendama dilemma, mida selle maailma südames asuva masinaga peale hakata. See Hugo auhinnale nomineeritud roman on mõeldud austusavaldusena ka ulmekirjanduse suurmeistri Jack Vance’i kaubamärgiks kujunenud eksootilisi ja fantastilisi maailmu kujutavale loomingule.

Kirjastus Fantaasia
Tõlkinud Tatjana Peetersoo
174 lk

jack

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0617)