48403107 2245405985683322 1732118743783309312 n

Hoolimata sellest, et vahepeal tabas inimesi jõuluaeg, peatoimetajal kõik tarkusehambad välja tõmmati ühe ropsuga, börsid vabalanguses on ja Omniva ei funktsioneeri, on ilmunud uus värske talvekuine Reaktor. Jõuluaeg meid eriti ei morjenda, peatoimetaja funktsioneerib valuvaigistitest pilves peaga eriti hästi, börsid meid ei mõjuta, sest me oleme nagunii vaesed ja ei maksa kellelegi midagi ning Omniva meid ei puuduta, sest keegi meile nagunii kirju ei kirjuta. Pühade vahele võib aga väga edukalt koorida mõned mandariinid, teha tass (või kaks) kohvi ja lugeda värsket Reaktorit! Kindlasti on see tõhusam ajaviide kui üksteise materdamine FB ulmegruppides.

Kõigepealt soovib Reaktor õnne sünnipäevalastele - Eesti teine ulmeajakiri Algernon tähistas hiljuti 20ndat sünnipäeva. Palju õnne, Hiireke! Ja jõudu ja jaksu tegijatele.

Teine sünnipäevalaps on meie oma Maniakkide Tänav, kelle sünnipäev on täna. Käsitle uut Reaktorit kingitusena, Mant!

Detsembrinumbris peaks lugemist olema küll enamvähem kõigile soovijatele, ainsana on vist puudu luule ja blankvärsis kirjutatud näidend Cthulhu pulmadest. Alalises loomepalavikus Ander Skarp kirjutas Metsavanast inspireerituna repliigi AI-st ja täiendas seda ka kohe sobiva lühijutuga, millele tegi imelise illustratsiooni Ursula Aavasalu. Selle numbri teine originaalne lühijutt on vastukaaluks Skarbi kirjutisele pikem, omamaisem ja pisut rõlgem, samuti on tegu Erkki Viljaranna debüüdiga Reaktoris. Tema jutt kannab pealkirja "Sajatus". Loodan, et intensiivne toimetamisprotsess Erkkit ära ei hirmutanud ja ta kirjutab meile veel jutte. Neile, kes muret tunnevad, et Reaktor avaldab liiga palju algupärast ulmet ja ei veeda piisavalt aega kvaliteetse anglo-ameerika ulme tõlkimisega on lohutuseks pakkuda lausa kaks tõlkejuttu - Mari Arumäe suurepärases tõlkes võib lugeda Vaughan Stangeri juttu "Nähtamatu puudutus" ja Peeter Helme tõlkis Elias Hirschli kirjutatud "Ahvid". Järjekordselt tuleb mainida, et Reaktoris kipuvad mingisugused allhoovused olema - kuivõrd Skarp on häbelik, siis on tema artiklite juures pisipilt tema online-avatarist, mis juhtub ka olema ahv...

Kellele ilukirjandus ei istu, see võib lugeda ka artikleid - Sulbi kirjutas omapoolse vastulause Belialsile, Kallasele ja Eva lutsule ning arutab ulme maine teemadel. Indrek Rüütel luges John Scalzi „Zoë loo“ läbi ja kirjutas sellest inspireerituna Scalzi maailmatest mõtiskluse. Rait Piir külastas Fukushimat ja Laura kindlates kätes sai alguse uus artiklite sari veebikoomiksitest. Lisaks leidub ka raamatuarvustusi, filmiarvustusi, larbiarvustusi ja muudki. Kalveri õnnesoovid läksid Wachowskitele.

Sellekuine intervjuu on Jim Butcheriga, kes oli piisavalt lahke, et võttis oma tihedast ajakavast hetke, et oma Eesti fännide küsimustele vastata.

Detsember ja aasta lõpp on küll traditsiooniliselt see aeg, kus tehakse nostalgilisi tagasivaateid möödunud kuudele ja seatakse eesmärke uueks aastaks, aga mul ei tule selline poliitiliselt korrektne enesekiitus hästi välja. Mul on rõõm märkida, et hoolimata sellest, et ma pole varem üheski nii suures projektis osalenud, ei ole mul õnnestunud Reaktorit täielikult põhja ajada. Kõiksugused kavalad jälgimisseadmed ja statistikakogujad, mis me Reaktorile külge pookinud oleme, ütlevad üksmeelselt, et Reaktori igakuine lugejate arv kasvab. Iga kuu on need numbrid natuke suuremad! Ma pole kindel, et kas süüdi on see, et me teeme head tööd või on inimestel lihtsalt väga igav, aga igastahes annab see teadmine küll jõudu uude aastasse minna. Samuti on mul hea meel tõdeda, et Reaktorile kaastöö tegijate hulk kasvab, mitte ei kahane - tänu meeleheitlikele üleskutsetele on meiega liitunud mitmed andekad tõlkijad ja kunstnikud, kes iga kuu annetavad hulga oma annet ja aega eesti ulme hüvanguks. Aitäh teile!

Head uut ja vana kõigile!

Triin & toimetus

Sellekuine ulmestaar on Tormi Ariva ja lustliku pühademeeleolulise kaanepildi autor on Triin Nuut.

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0522)