27. augustil, kui pikk näitusesuvi Voronjas hakkas lõppema, kogunes Reaktori/Ulmekirjustoa delegatsioon külaskäiguks, et ise järele katsuda, mismoodi teadus, kunst ja ulme siis ikkagi kokku hakkavad. Delegatsiooni kuulusid Katre, Reidar, Loviise (hällis), Agur, Laura.

voronja artikli juurde 00 saabumine

Käsil on tauditõrje-kontroll. Külakoer hoiab silma peal.

Kohapeal uudistasime kõigepealt omal käel teoseid ja avastasime kirjanduslikke nurgataguseid. Muuhulgas veendusime, et galerii poes on suurepärane raamatuvalik!

voronja artikli juurde 07 kirjandusliknurgatagune1

voronja 020

Eriti põhjalikult tuhnisime muidugi ulme-raamatukogus. Seda nii lihtsalt avastamiseõhinast, äratundmisrõõmust (Estookini küberlammas!), kui sulaselgest omakasust. Nimelt, koos näitusesuve lõppemisega lähevad näituseraamatukogu kasvandikud müüki - jälgige teateid ulmekanalites!

voronja artikli juurde 09 raanatukogunurgake

voronja 054

voronja artikli juurde 10 raamatukogunurgake2

Kui kohale jõudsid kuraatorid Kaija ja Tõnu, tegime põnevusega kaasa teaduse-ulme-kunsti tuuri, pärast aga istusime nendega natukeseks juttu ajama. Jutuajamine tuli tegelikult päris pikk ja selle kajastust saab lugeda juba septembri Reaktorist. [Tegelikult küll alles detsembri Reaktorist - Toim.]

20210827 151427

Pildistas Katre

Kojusõidul palusin igaühel nimetada ühe teose või paiga, mis jäi eriti meelde.

Katre arvates oli kõige kutsuvam saun - seal eksponeeriti teadusfotosid. Saunamiljöö, eriti vana tuhm peegel tekitas fotodega koos eriti mõnusa kontrasti. Katre arvas veel, et kogu kohapealne miljöö väärib kiitmist - tekib tahtmine Voronjasse jäädagi ja seal loometööd teha.

voronja artikli juurde teosed saun

Agurile avaldas muljet DNA-piibel: grandioosne, raske mõistusega haarata. Nagu kosmos!

voronja artikli juurde teosed gattaca2

voronja artikli juurde teosed gattaca1

Muidugi, juhtmed ja plinkivad tuled ehk Püha Endel meeldis ikka ka.

voronja 121

Reidarit kõnetasid just teaduse võtmes pehmed robotid - robotitoas oleks hea meelega veel pikemat ettekannet kuulanud. Veel meeldisid Markus Kasemaa joonistused, mis sobiksid raamatusse abstraktseteks illustratsioonideks.

voronja artikli juurde teosed pehmerobot

voronja 079

Ma ei tea, kas täpselt needsamad tööd, aga osa Kasemaa joonistusi kõnetas mindki tugevalt - need meenutasid lapsepõlves hullupööra meeldinud animafilmi “Nuril”. Veel leidsin isiklike seoste rõõmu morbiidsete skulptuuride nurgakeses - vaat, kui tuleb nurga tagant rümpsik ja hõikab “kuku!”

voronja artikli juurde 16 rümpsikud

voronja artikli juurde teosed morbiid2

Nagu öeldud, pikem jutt tuleb järgmises numbris. Aga lõpetuseks lisan paar meeleolukat märkamist, mis vist otseselt ei kuulunud näituse juurde.

voronja artikli juurde 08 kirjandusliknurgatagune2

voronja artikli juurde 05 vares


Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0829)