Järjekordne ulmeühingu aastakoosolek toimus 12. märtsil ja kuna Reaktor palus väikest ülevaadet, siis siin see on. Ühtlasi on see hea põhjus heita pilk tagasi eelmise aasta tegemistesse.

Ulmeühingul on 88 liiget ja me oleme rahaliselt jõudnud lõpuks seisu, kus ei pea kogu aeg värisema, et kas järjekordne Estcon peetud saab. Ka suutsime eelmisel aastal teha Estconiks nii särke kui kruuse, tikanditest rääkimata.

Eelmise aasta üks olulisemaid sündmusi, mis ulmeringkonnast ka väljapoole jõudis, oli ilmselt Voronja galeriis toimunud näitus „Kolmainsus: Teadus. Kunst. Ulme“, mille valmimisele aitas ühing kaasa konsultatsioonidega, ulmeraamatute nimekirjade koostamisega, ulmetekstide hankimisega eesti autoritelt ja ulmekirjutamise töötoa korraldamisega näituse raames. Veiko Belials osales ka 2.08.2021 taskuhäälingu avalikul salvestusel „Kunst, teadus ja ulme“, mis toimus koostöös filmifestivaliga Tartuff, salvestusel „Teadus, kunst ja ulmevaktsiinid“ 25.10.2021 osales Rait Piir. Kolmas salvestus toimus HÕFFi raames, kui üles võeti vestlusring „Kas heast ulmeraamatust saab hea filmi“, kus osalesid vestlust juhtinud Veiko Belialsile lisaks Jüri kallas ja Laura Loolaid. Hea meel on märkida, et näitust kureerinud teadlased Kaija Põhako-Esko ja Tõnu Esko said näituse korraldamise eest ühe Eesti teaduse populariseerimise peaauhindadest.

Eelmine aasta oli ka traditsioonilise jutuvõistluse aasta. Koos kirjastusega Fantaasia kuulutati võitjad välja kirjandusfestivali Prima Vista raames, kuid eelüritusena mais, kuna Prima Vista lükati koroona tõttu edasi septembrisse.

13.-15.08.2021 oli Eesti Ulmeühing Haapsalu Õudusfilmide Festivali ametlikuks koostööpartneriks. Jüri Kallas osales Stanislaw Lemi 100. sünniaastapäevale pühendatud programmis ettekande ja filmide sissejuhatamistega, Eesti Ulmeühingu žürii (Veiko Belials, Joel Jans ja Jüri Kallas) andis välja parima ulmefilmi auhinna „Navigaator Pirx“.

25.09.2021 oli ühing ametlikuks koostööpartneriks Prima Vista raames toimunud Stanislaw Lemi 100. sünniaastapäevale pühendatud „Futuroloogilisele kongressile“. Jüri Kallas ja Joel Jans rääkisid Lemi loomingust, Mairi Laurik ja Triinu Meres esinesid kirjanike plokis ning Mairi Laurik ja Veiko Belials lõid kaasa ka korralduslikul poolel. „Futuroloogiline kongress“ oli nomineeritud Tartu Kultuurikandja aunimetusele aasta kultuurisündmuse kategoorias.

29.07.2021 osalesid ühingu liikmed Mann Loper ja Mairi Laurik Tartu Linnaraamatukogu kirjanduslikul kohtumisel „Mütoloogiate põimimise võimalustest, vajadustest ja eesmärkidest noorsookirjanduses“. Kindlasti toimus liikmete tasandil veel asju, millest ühingul ülevaade puudub.

Ühing aitas eelmisel aastal Väikese Hipi Fondil koostada ulmeteose väljaandmise toetuse reglemendi. Kahjuks ei esitatud aga taotlusi ja toetus jäi välja andmata.

Tartu kirjanduse majas regulaarselt kord kuus toimuvat sündmuste sarja „Õhtud Eesti ulmega“ toimunud ürituste teemad:

• 8.01.2021. Meelis Krafti jutukogu "Saared" esitlus. Vestles Mairi Laurik. Osales 22 inimest.

• 14.05.2021. Jutuvõistluse võitjate väljakuulutamine. Osales 36 inimest.

• 11.06.2021. Kurmo Konsa ettekanne ulmemaailmade loomisest “Kultuur-ulmekultuur-tehiskultuur”. Osales 41 inimest.

• 9.07.2021. Rait Piiri jutukogu „Hinged mõõgateral“ esitlus. Vestles Riho Välk. Osales 36 inimest.

• 11.09.2021. Mairi Lauriku romaani „On aeg!“ esitlus. Autoriga vestles Mann Loper. Osales 29 inimest.

• 8.10.2021. Reaktori 10. sünnipäev. Laura Loolaid vestles Joel Jansi ja Agur Karukäpaga. Osales 36 inimest.

• 12.11.2021. Veiko Belialsi jutukogu „Surnud mehe käsi“ esitlus. Autoriga vestles Mairi Laurik. Osales 31 inimest.

• 10.12.2021. Külas tõlkija Raivo Hool. Vestles Veiko Belials. Osales 20 inimest.


Muudest aastakoosolekul teemaks olnud küsimustest ehk nii palju, et pikalt arutati selle üle, mida teha Stalkeri nimekirjades olevate vene autoritega Ukraina sõja valguses. Lõpuks langetati otsus, et sõda toetanud autorid eemaldatakse, teised jäävad nimekirja.

Estcon tuleb 15.-17.07.2022 ja kuna kavas on veel ruumi, siis on kõik ettepanekud teretulnud. Kõik, kes tahavad midagi korraldada või ettekannet teha, võtke ühendust: juhatus@ulme.ee.


Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0588)