marslane

Mõtle nagu marslane
Isaac Asimov


Ameerika Ulmekirjanduse Assotsiatsiooni (SFWA) 8. suurmeistri (1986) Isaac Asimovi jutukogu “Mõtle nagu marslane” (The Martian Way and Other Stories; 1955) peetakse “Üheksa homse” (OR 4/2016) kõrval kirjaniku tugevaimaks lühiproosakogumikuks. Kogumiku neljas pikemas loos pakub Asimov meile erinevate inimtsivilisatsiooni lähisajandeil tabada võivate probleemide kirjeldusi ja lahendusi, alates energiakriisidest ja teiste elukeskkondade maasarnastamise eetilisusest kuni koloniaalühiskondade iseseisvumise ja uute energiaallikate otsinguteni. “Mõtle nagu marslane” osutus omal ajal nõnda edukaks, et kirjastus Doubleday võttis kohe avaldada Asimovi järgmise novellikogu.

“Mõtle nagu marslane” on 26. eestikeelne Isaac Asimovi raamat. Orpheuse Raamatukogus on viimati ilmunud tema legendaarne jutukogu "Mina, robot" (OR 3/2021) ja mahukas romaan “Nemesis” (5/2021). Robotilugude-kogumikus ilmunud lühijutt “Küülikut püüdes” pälvis 2022. aastal Eesti ulmelugejate aastaauhinna Stalker.

Kirjastus Fantaasia
Tõlkinud Triin Loide, Piret Frey ja Tatjana Peetersoo.
Kaanepilt Meelis Krošetskin.
256 lk.


guin

Neli teed andestuseni
Ursula K. Le Guin

Ameerika Ulmekirjanike Assotsiatsiooni (SFWA) 20. suurmeistri (2003) Ursula K. Le Guini kogumik "Neli teed andestuseni" (Four Ways to Forgiveness; 1995) kuulub tema legendaarsesse Haini tsüklisse ning jutustab loo Wereli ja Yeowe kaksikplaneetidest, mille asukad, kes on aastasadu traditsiooniliselt jagunenud omanikeks ja nende "omandiks" – orjadeks, peavad pärast verist kodusõja- ja revolutsioonilainet õppima elama uues maailmas. Ühtlasi saame just selles raamatus vast kõige põhjalikuma kirjelduse kirjaniku Oikumeeni-maailma peaplaneedi Haini kultuurist ja elukeskkonnast.

“Neli teed andestuseni” on 15. eestikeelne Ursula K. Le Guini raamat. Orpheuse Raamatukogus on varem ilmunud tema Meremaa-tsükli lühiproosa ja sekundaarartiklite kogumik “Meremaa jutud” (OR 3/2012), kirjaniku auhinnatumaid ning tuntumaid romaane, ka Eesti ulmeauhinnaga Stalker pärjatud “Ilmajäetud. Mitmeti mõistetav utoopia” (OR 4/2018) ja üks tema viimaseid romaane “Pajatus” (OR 4/2022), mis võitis 2001 aasta parima teadusfantastilise romaani Locuse preemia.

Kirjastus Fantaasia
Tõlkinud Martin Kirotar.
Kaanepilt Liis Roden.
266 lk.

uido

Mina ei ole mina; Infosõja agendid
Uido Truija

Äkitselt kostis kohutav kärgatus, auto oli sõitnud miinile. Ufo maastur lendas õhku, paiskus kummuli ja pudenes tükkideks. Ufo silme ees välgatas tohutu tulekera ja kõrvu kostis Olesja surmakarjatus.

Ufo tuli tähelaevas teadvusele. Ta lamas aparaatide all, kogu keha oli ümbritsetud hargnevate voolikute ja mitmevärviste juhtmete ning erinevate anduritega.

„Olesja,“ sosistas Ufo. Tema kõrval istuv Umarani doktor sõnas rahulikult, veenvalt ja kindlalt, mõjutades Ufot telepaatiliselt:“Ufo, sinu armas Olesja ootab sind... Olesja keha me päästa ei suutnud, aga Umarani lähedal on üks väike planeet Arm, millel hoitakse maailmas kadunud asju: sõdades kaotatud elusid, kadunud õnne, kadunud rõõme, kadunud unistusi, kadunud lootusi, kadunud armastust… Kõigile, kes jõuavad sinna, antakse need kord tagasi.”

Kirjastus Läänetasandiku OÜ
476 lk

potter

Kordustrükk noortele

Harry Potter ja surma vägised
J.K. Rowling

Harry ootab Privet Drive’il. Fööniksi ordu tuleb teda Voldemorti ja tema toetajate teadmata ohutusse kohta viima – kui see neil õnnestub. Mida Harry aga seejärel teeb? Kuidas viia lõpule see ränk ja pealtnäha võimatu ülesanne, mille professor Dumbledore talle usaldas?

Ülesandeks on hävitada Voldemorti allesjäänud varikätkid. Kunagi varem pole Harry tundnud end nii üksikuna ega seisnud silmitsi nii tumeda tulevikuga. Ta peab aga endas kuidagiviisi leidma jõudu, et alustatud ettevõtmine lõpule viia. Harryl tuleb maha jätta Jäneseuru soojus, turvatunne ja sõprade selts ning käia hirmu ja kõhkluseta oma rada …

Viimases, seitsmendas „Harry Potteri” sarja raamatus annab J.K. Rowling vastused paljudele põnevust tekitanud küsimustele. Lummav jutustus, mis teeb ootamatuid pöördeid ja liigub ahhetama panevas tempos, kinnitab veelgi autori mainet suurepärase jutuvestjana, mis tagab selle, et tema raamatuid loetakse üha uuesti ja uuesti.

Raamatut kaunistab Harry Potteri raamatusarja kaanekujunduse konkursi võidutöö, mille eesmärgiks oli luua raamatusarjale uued kodumaised kujundused.

Kirjastus Varrak
Tõlkinud Krista Kaer
Kaanepilt: Hanna Särekanno
632 lk

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0589)