Seeria: New Era Online: Life Reset (1-6)

Autor: Shemer Kuznits
Tarbitud Formaat: Audible, The Soundbooth Theater

 

516fdvePmnL. SL500

[terve seeria spoileri vaba arvustus]

Oren on VR-maailmas haljal oksal, kui äkki saetakse see alt ära ning ta leiab end väikese, kurja ja rohelise goblinina. Kättemaksu lubades külvab ta seemne mulda, et uut oksa kasvatada, kuid mida suudab üks närune goblin üksi ette võtta? Meie rohelisel Väikesel Myl on vaja oma Muumiorgu! Noh, ja tegelikult saabki siin kogu sarnasus „Muumitrollidega“ otsa, mis on igati hea, sest veresaun Muumiorgu ei sobi ning viimast on seerias omajagu.

Oren peab esiteks arendama enda karakterit ning selleks, et elus püsida, ka oma Muumiorgu. Selleks on vaja aga resursse ja mis peamine: abiväge. Nii nagu Muumiorus esineb igasuguseid erinevaid olevusi, on ka Oreni ümber peagi kirju seltskond ning puudu pole ka hirmus URR koopas.

„Life Reset’i“ puhul on tegemist mõnusa ja kiire tempoga sissejuhatava seeriaga LitRPG-maailma, mis võiks sobida pea igale maitsele (nii nagu Muumitrollid võivad olla esimeseks sammuks multikamaailma). Kui LitRPG heidutab või hirmutab, proovi seda. Julgeks pealehakkamiseks on põhjust, sest seeria on oskuslikult kokku pandud ja huvitav jälgida. Tõsi, karakteri numbrite sagedane üleslugemine võib olla esialgu natuke häiriv, kuid ühelt maalt harjub ka sellega

„Life Reset“ sisaldab resursside majandamist ja asula laiendamist, aga mitte ainult. Palju tähelepanu saavad ellujäämine, maagia, ruunid ja strateegia. Maailma vaadeldakse nii PC kui NPC mätta otsast, tõstatades tihti küsimuse: „Mis on päris?” Inimese aju on lihtsakoeline, eriti mis puudutab emotsioone. Mis eristab aga päris ja mängumaailma siis, kui kõik su meeled on kontrollitud mängu poolt?

Viimasest rääkides… Mängu maailm on üsna klassikaline „Sõrmuste Isanda“ ja „Dungeons and Dragons’i“ koopia, milles äratuntavad rassid ja tegevused, kuid sellele lähenetakse teise nurga alt. Kuigi loo tegevus toimub paljuski virtuaalmaailmas, on omajagu peatükke ka mängust väljaspool. Pean tõdema, et mängus esinevad tegelased tundusid minu jaoks tihti isegi rohkem päris ja usutavad.

Põhjendus, miks peategelane mängus seikleb, on korralik ja usutav, isegi kui saab seeria keskel uue suuna.

Autor on viisakalt puistanud terve seeria seemneid juba esimesse raamatusse, lastes neil loomulikult kasvada – kasutades jooksvalt juba olemasolevat ja defineeritut – viies kõik üsna loomuliku (ja taaskord usutava) lõpuni. Seega on lugemine igati nauditav, pannes looga kaasa mõtlema. Samas ootamatuseid tuleb nii päris- kui virtuaalmaailmas.

Mida tasub kindlasti veel välja tuua, ilma et annaks liiga palju ära, on peategelase inimlikus. Hetki, kus Oren on üle võlli või lausrumalusi teeb (mida LitRPG tihti sisaldab), on äärmiselt vähe. Pigem tundub see kuri roheline Väike My sama mõistlik kui iga tavaline inimene, proovides iga hinna eest hoida end elus ja terve mõistuse juures. Just nagu me kõik.

Hinne: 9/10

 

Ääremärkus: Kui kavatsete kuulata u 100 tundi kõrvaklappidega nagu mina, siis The Soundbooth Theater on lisanud omajagu taustahelisid ja muusikat, mis vajas natukene harjumist.

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0575)