Uuks: "Ou, mis kell sa maale jõuad?"

Raivo: "Stalõune, sina vä?"

Uuks: "Ei, Toivo tead (naerab)."

Raivo: "Ma juba eile tulin, käisin poisiga traktori peal, kevadkülv käib. Väike Tämmi tegi meile tiiru."

Uuks: "Ahsoo, millal mu sünnat pidama hakkame?"

Raivo: "Ma joon kohvi ära ja siis tulen sinu juurde. Paneme vormeli alla laadima ja käime poes kraami järel."

Uuks: "Väga hea, võtame Taavi ka peale siis. Sellele peame paki tobi ka ostma."

Raivo: "No davai, tule siis sporta juurde."

Raivo joob ja sööb ning sõidab Avispealt maakodust Triigi küla spordihoone juurde. Natuke üle kahe kilomeetri sõitu.

Raivo: "Palju õnne veelkord, tõin sulle lühikesed püksid ka kingiks."

Uuks: "Tere-tere, aitäh. Lakersi püksid vä?"

Raivo: "Aa, ei ole, aga head püksid ma arvan. Ballzyst sain. Davai tõmba suits ära ja paneme mängu tõmbama."

Uuks: "Hea küll, Taavi on ka kohe siin, siis lähme toome õlut ja grilli. Noolemängu said?"

Raivo: "Sain, see Matu kingitud lagunes ju laiali. Saad Taavi käest ka jälle põske täna."

Uuks: "Tohohh, ma viskan täna kõik kümnesse (naerab). Hea küll, mul suits tehtud."

Jah, kätte oli jõudnud mai algus ning Uuksil aka StaLõunel oli sünnipäev. Kingiks sai Steamist ostetud F1 arvutimängu ja lühikesed püksid. Uuks on kirglik spordimees ja korvpalliväljakul kuluvad lühikesed püksid ära. Olgugi, et parasjagu ülekaaluline, käib StaLõune kossu viskamas sageli. Mäng pandi alla tõmbama ja Taavi saabudes hakati Raivo autoga Tamsalu Meie poodi minema. Seal on selle kandi kõige parema hinnaga õlled.

Raivo: "Noh Taavi, teeme launch controli ka Uuksi sünna puhul? Sul buss ju ei lenda niimoodi."

Taavi: "Muidugi teeme, kiirenda siit metskonna tee otsas."

Uuks: "Hakkab jälle peale, ma lähen maha (naerab)."

Raivo: "Oppaa, 4.3 sekki sajani... Krt lendame sinna Japsi peole ka õhtul launchiga kohale?"

Uuks: "Teeme parem rahulikult omaette, ei hakka sinna küll minema."

Raivo: "Ok, rahulik õhtu."

Taavi: "Muidugi, võtame ise paar alust õlut ja paneme raadiost mussi."

Poisid jõudsid Tamsalu Meie poodi, kus on väikse poe kohta üllatavalt mitmekesine valik ja normaalsed hinnad.

Taavi: "Võtame härrasmeeste õllesid ka?"

Uuks: "Muidugi!"

Raivo: "Sa mõtled Bocki?"

Taavi: "Jaa (naerab)."

Raivo: "Võtame muidugi, lugesin, et Eesti käsitööõllede pimetestile toodi Bock ka pulli pärast ja see võitis. See peab hea olema."

Uuks: "Kangetest õlledest kõige parem. Mäletad, kui Tulipühvlit karjateel jõime (naerab)?"

Raivo: "Õudne saast ikka oli. Hoidsime nina kinni, et see sitt kuidagi sisse vägistada."

Sünnakraam sai ostetud ja sõbrad läksid tagasi Triigi külla. Auto pargiti Raivo venna Etsi juurde. Sealt ei olnud pikk maa ka sünnakohta. Pidu peeti ca 300 m kaugusel Taavi vana lauda juures. Tegemist oli suurema endise puidust laudaga, kus mitmed külaelanikud loomi-linde pidasid. Tänaseks päevaks kasutati lauta pigem kuurina. Poisid hakkasid kraamiga lauda poole liikuma.

Raivo: "Anz pidi ka õhtupeale läbi tulema. Kossumeeste värk, tuleb soovib ka õnne. Me ühest tiimist ikkagi."

Uuks: "No las tuleb, lapsepõlvesõber ka ikkagi."

Taavi: "Tümmi kuulete? Japs juba soojendab enda peoks."

Japs ehk Janis on kohalik peokorraldaja, kelle garaažipeod on legendaarsed. 10000 kW kõlareid lükatakse garaažiuste vahelt välja ja tümps kostab kõrvalküladesse ka ära. Asukoht garaažil on ca 300 m Etsi majast teisele poole. Vahele jääb mõisapark, selle ääres Läänemetsa laudad ja üks kellegi eraomaniku laut.

Raivo: "Meil pole mõtet oma mussi käima pannagi."

Uuks: "Jaa, tellime soovilugusid sõnumiga."

Taavi: "Nonii, kohal. Ma panen kohe grilli sooja ja siis teeme need härrasmeeste õlled ära."

Raivo: "Ma panen nooleka üles, siis saate lakavahele."

Uuks: "Sind tuleb ruttu täis joota, muidu sa võidad kogu aeg."

Taavi: "Kuulsite seda häält vä?"

Uuks: "Mis häält? Sa mõtled neid Liivakute linde?"

Taavi: "Ei ei, nagu mingi ulgumine tuli lautade poolt."

Raivo: "Hundid."

Uuks: "Ah olge vait, ma lähen koju ära."

Taavi: "Liivakute aia taga oli karu käinud."

Raivo: "Ma kuulsin ka jaa, see ju siin samas lähedal. Oleks pidanud paugutajad kaasa võtma (naerab) ja airsofti."

Uuks: "Ah minge munni, päriselt ka, ärge hirmutage."

Raivo: "Hea küll Uuks, rahu. See oli nii väike karu, et Aku oleks selle kätega ka ära kägistanud. Taavi, pane liha tulele ja avame härrasmeeste õlled. Siis lendab nool ka paremini."

Visati noolt, joodi head õlut, tehti nalja ja söödi liha. Ei läinud palju aega mööda, kui saabus Anz. Sõbrad ollakse juba sõimerühmast saadik ja ikka saadakse aeg-ajalt Triigis kokku.

Anz: "Palju õnne, Uuks! Ma võtsin inglase ka kaasa, ära pahanda."

Inglane Luke: "Happy birthday, nice to see you again."

Kõik peale Taavi olid Luke'iga tuttavad. Üheskoos käidi Raivo metsas puid istutamas, millele järgnes otseloomulikult grill, palliloopimine ja kosutav saun.

Uuks: "Hakkab jälle pihta, ma ei oska ju inglise keelt (naerab). Hello, Luke! Who are you?"

Luke: "You mean how are you?"

Uuks: "Äh?"

Kõik lagistavad naerda, aga saavad suheldud. Ka Taavil on inglise keel puine, kuid õlle teeb ju suhtlemisel imesid ning liidab ka kõige võõramad inimesed.

Anz: "Kuule, kus ma kusel võin käia?"

Taavi: "Sa oled maal ju, lase sinna lauda kõrvale pikema rohu sisse."

Anz riista käes hoides: "Ou, tulge vaadake."

Kõik kogunesid vaatama ja mitte Anzu riista.

Anz: "Tra kitsekari kappas just võsavahel. Näe, kaks tükki paistavad jälle!"

Taavi: "Mine munni, nii lähedal. Ma pole neid siin varem näinudki."

Luke: "Who are they, deers?"

Raivo: "No not deers, a little bit smaller ones."

Uuks: "Ou shit, miks nad meie suunas jooksevad!?"

Anz riista püksi ajades: "Tõmbame lauda ette nahhui!"

Ja käbedalt oldi lauda ukse juures, kitsed aga tuiskasid hüpates üle grilli küla poole, mida lahutab laudast ainult üks pisike põllulapp ning Aldi pensionisammas - maarjakaskede puistu. Tehniliselt jääb Taavi laut ka küla piiridesse nagu ka suurfarmi hooned natukene maad eemal, kuid visuaalselt nähtavad. Kompaktne küla.

Raivo: "Kelle kuradi eest nad põgenevad putsi?"

Luke: "What the hell is that!?"

Uuks: "Mine..."

Kitsedele jooksid järele õlakõrgused saleda kehaehitusega koerad. Kangesti meenutasid hurtasid, aga...

Anz: "Mida vittu, nii suured!"

Raivo: "Joppenpuhh, persse, otsime mingi kaika."

Taavi: "Need raisad ulgusidki äkki enne seal laudas?"

Anz: "Millises laudas?"

Taavi: "See vana neljas laut, see ainus, mis Läänemetsale ei kuulu."

Raivo: "See, kus saekaater oli ja nüüd mingeid seeni kasvatatakse?"

Taavi: "Kurat ma ei teagi enam, mida seal laudas kasvatatakse."

Luke: "What the hell is going on?"

Raivo: "We don't know Luke, crab something."

Luke: "A beer."

Raivo: "Yeah, and some kind of stick eather."

Anz: "Vaadake, tulevad tagasi."

Uuks: "Kuradi koeraraiped, tõmbame nahhui."

Anz: "Oota, võtame rahulikult."

Kolm hiiglaslikku koera lähenevad poiste väiksele grillplatsile, mis asub täpselt lauda ees.  Üks koer veel omakorda oli teistest märgatavalt suurem.

Raivo: "Nad on vist ühe kitse kätte saanud, näe, mokad tilguvad verd."

Anz: "Oh puts."

Uuks: "Andke grilli neile raiskadele ja tõmbame lauta sisse."

Raivo: "All right everyone, les go inside. Luke you first and go slow."

Uuks: "Mida sa ütlesid?"

Raivo: "Ma ütlesin, et viska neile natuke grilli ja lähme vaikselt sisse."

Kilo grilli lendab koerte poole kõrge kaarega. Ühe ampsuga on marineeritud kraam sees, aga koerad ei plaanigi kuhugi ära minna, vaid lähenevad poistele, kes üksteise järel lauta taanduvad. Uks tõmmati kinni ja haaki.

Anz: "Tõmmaku nahhui, kust need ilmusid?"

Taavi: "Pole õrna aimugi."

Raivo: "Sellised ei kasva ketis ega aedikus, nii suuri koeri peab keegi aretama kuskil."

Luke: "Have you seen the movie called The Breed?"

Raivo: "Jee, I have seen... but these three are huge... I mean like a fucking bears."

Anz: "Nagu see Liivakute aia taha läinud karu."

Raivo: "Ah see oli kämbu, vaata neid elajaid."

Uuks: "Ei noh, tore sünna küll."

Taavi: "Vähemalt õlled on siin sees."

Raivo: "Persse, andke mulle ka üks."

Raksaki.

Üks koertest tõmbas ära ühe päevi näinud ukse lauatüki. Suur verine koon piilus uksepraost sisse. Hiiglaslik nina nuhatas õhku, nii et muldpõrandalt tolmu tõusis. Hanguvarrega varustatud Luke äsas hea paugu vastu koonu. Koer ei teinud piuksu ka, aga tõmbas nina eemale.

Raivo: "Ahhaa, võtke lapsed! On nüüd hea vä kuradi koeraraibe?"

Anz: "Taff aka Taavi, anna mulle ka mingi hang või roigas. Võtame kõik midagi kätte."

Uuks julgust kokku võttes: "Mul on pealegi sünna, tõmmaku need penid nahhui."

Ja sel hetkel lendas üks koertest peaga läbi ukse, hambad hammustamiseks irevil.

Raivo: "Käi putsi, sul kurat need uksed nii mädad on, Taavi!"

Taavi: "Ammu pole loomi sees olnud!"

Üheskoos äsati tapjakoerale terava hanguga vastu silmnägu, kuid peletis ei taandunud, vaid murdis edasi. Ukse jäänused krigisesid surve all ja teised kaks koera proovisid õhukesest seinaplangust läbi murda.

Raivo: "Vittuu, lähme sinna lauda ossa siit küünist, seal on vähemalt tuhaplokist seinad."

Laudaossa jõudes nägi Raivo, et kanade väljapääsuluuk oli avatud. Seda juba ei tea, mis ajast, sest kanu polnud ammu Taavi laudas. Mürinaga pressis sinna kanade avasse kinni kolmest koerast kõige suurem ja ulgus. Ta oli kottipidi traatvõrkku kinni jäänud. Pikemalt mõtlemata virutas Raivo kogu jõust ühe terava roobiga peni pea suunas. Roop, millega omal ajal kanadele süüa hekseldati, murdus varrest ära, aga rauast osa jäi koeral kõrvast välja turritama. Koer lõrises veel viimast korda...

Raivo: "Türa mittee keegi, türa türa mittee keegi! Käi putsi, nirk!"

Ühtäkki jätsid teised elajad ka seinalõhkumise järele. Raske kergendusohe käis läbi lauda.

Krõks krõks krõks

Avati õlled, üritati rahuneda. Õlu on parim õpetaja.

Raivo tulles lauda osast: "Anna mulle õlut raisk!"

Uuks: "Need värdjad lõpetasid prõmmimise."

Anz: "Täiesti lambist."

Raivo: "Ma lõin vist nende alfa maha."

Uuks: "Misasja?"

Luke: "U know the alpha male, the boss."

Raivo: "That's right Lucky-Luke, the fucking alpha."

Uuks: "Nagu missasja?"

Taavi: "Raivo lõi selle kõige suurema maha."

Anz: "Ah jaa jaa jaa, boss on kutu, ülejäänud lontrused tõmbasid nahhui."

Uuks: "Kuhu?"

Raivo: "Ei tea, aga haarake midagi suurt ja teravat kätte ja uurime välja."

Tasahaaval avati Taavi lauda uks. Uks oli kõvasti räsida saanud ja päris ime kohe, et elukad sellest läbi ei murdnud. Igal poisil oli käes vana hang-hark või muu põllumajanduseks vajalik roigas. Raivo võttis lisaks pika noa vööle.

Anz: "Sitapead on nahhui tõmmanud!"

Raivo: "Tundub küll, ei tea kuhu?"

Taavi: "Äkki läksid lauta tagasi, kõhud täis."

Raivo: "Kõhud täis? Kurat nad meid siis ründasid?!"

Luke: "Listen, listen boys!"

Uuks: "Mida sa tahad putsi."

Luke: "Tasa. Kuulake, mother fuckers."

Kõik jäid vait. Poisid olid vahetult lauda ukse ees, valmis sisse jooksma. Kaugelt kostis...

Taavi: "Kurat, Japsi peokohal kostab mingi kisa ja ulgumine."

Anz: "Tra need on need penid. Lähme!"

Raivo: "Võtame hangud ja lähme!"

Uuks: "Oot, kuhu me lähme. Hea, et ise ellu jäime. Ma lähen koju."

Anz-Raivo: "Sa ei lähe mitte kuhugi, me oleme üks tiim. Putsi, nagu kossus! Need söövad su tee peal ära."

Uuks: "Hea küll, hea küll... Kurat, rahu. Ma olen nii närvis."

Raivo: "Ok Uuks ja davai ruttu nüüd, uurime tee peal, kas mu vennal püss on kodus."

Triigis-Avispeal on päris palju jahimehi ja Ets on üks nendest, kel võiks sileraudne kodus olla. Ühtlasi on ta täpselt Taavi lauda ja Japsi garaažide vahepeal.

Raivo koputas Etsi uksele: "Ets... Ets nahhui, oled siin vä?"

Vastuseks ei tulnud midagi. Mindi suure toa akna taha ja seal vaatas perekond telekat.

Kop-kop-kop.

Ets kuulis ja avas akna.

Ets: "Mida te tahate? Stalkerid, kurat."

Raivo: "Sul jahikas on siin?"

Ets: "Mine sa ka perse. On jah, mis siis?"

Anz: "Kuula kurat, lihtsalt kuula!"

Etsi suure toa aken oli täpselt Japsi peo suunas avatud ja kui pea välja pista, oli kuulda inimeste karjeid.

Ets: "Mis vägistamine seal käib?"

Raivo: "Mingid elajaskoerad ründasid meid Uuksi sünnal, me arvame, et need on seal nüüd."

Ets: "Mis koerad? Helistage menti või jahimeestele."

Raivo: "Triigi jahimehed ka peol ju ilma relvadeta, lähme käbe, enne kui hilja raisk!"

Ets: "Davai, lähme!"

Ets haaras relva koos padrunivööga ja läbi pargi joosti karjumise ning lõkkekuma suunas. Jäänud oli veel vaid takjaid täis lõik läbida, kui platsilt paistsid elajalikud koerad ning paanikas peolised, keda nad taga ajasid. Osa seltskonda oli jõudnud ennast ilmselt garaaži peita. Osa oli roninud põõsaste otsa. Mitu surnukeha vedeles platsi mööda laiali. Ühel oli pea otsast hammustatud ja soolikaid rippus siin seal nagu kiles viinereid. Kolm noormeest olid roninud vana Kamazi järelkäru otsa, kus nad puuhalgudega penisid eemale peksid. Need oli Kaare Oll, dr Markko ja Trei Matu. Hangude, roopide ja ühe kaheraudsega kamp lendas tormates appi.

Raivo: "Vaadake seda suurt elajat, tra neil on uus Alfa!"

Ets lasi kahele peletisele kartetši selga, koerad ulgusid valust. Ülejäänud kaks hiigelkoera tormasid poiste poole. Need olid ikka kartmatud elukad, püssipaugud neid ei hirmutanud. Hangud tõsteti kaitseks ette nagu korralikus kreeklaste faalanksis omal ajal. Isegi need, kes kartetši selga said vingerdasid vahutavate lõugadega poiste poole.

Anz: "Lae ruttu, tulevad!" Hõikas Anz hanguga vehkides.

Neli peletist tulid poiste poole elajaliku pilguga.

Uuks: "Torkame nad ära." Ja äsaski ühele pika hanguga otse vastu koonu, kuid peni ei taandunud. Neli peletist piirasid poisse, kuid Ets sai relva laetud ja torud andsid kuuma. Ühtegi peni ta maha ei saanud, aga valu tegi küll. Seis oli võrdne, kuni platsile ilmus kopaga Koit Vill.

Koit: "Võtke lapsed!"

Koit rammis kahvliga koerad vastu kuuri seina. Kostis mitu head niuksu ja nende koertega oli kõik.

Garaažist tuli välja peokorraldaja Janis.

Janis: "Täitsa ulme!"

Raivo: "Kust need koerad tulid, suured nagu jõehobud?"

Janis: "Ma vist tean, kust need tulid. Tulge, ma näitan."

Tapjakoerad olid surnud. Otsa oli saanud ka hulk peolisi, kuid Janis viis seltskonna neljandasse lauta. Surnuid nagunii aidata ei saanud enam. Üheskoos pisteti pea ukse vahelt sisse. Vaatepilt oli ootamatu.

Janis: "Mul oli juba ammu kahtlus, et seeni siin ei kasvatata. Üks ahv ostis selle ära ja alguses kasvatas seeni. Siis sai mingi lepingu sõjaväelt ja hakkas tapjakoertega eksperimenteerima. Muud ma ei tea oletada. Nagu näha, siis sadu kutsikaid on veel alles."

Ets: "A kuidas need suuremad jooksu said?"

Janis: "Täpselt ei tea, aga ilmselt hüppasid üle aia. Loomal on looma jõud."

Anz: "Paneme põlema selle lauda!"

Janis: "Loll oled vä?! Üks kutsikas maksab oma 20 kilo kindlasti."

Raivo: "Selged pildid, selle äri me võtame üle!"

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0565)