Hooandjast saabus kiri, et lugejate rõõmuks on valmis saanud Hämmastava Asfaltmehe koomiks, tähendab selle esimene osa. Kampaania juurde käis veel muud meediat ka, muusika ja esitlus ja esinemised ja värgid, aga mina, lihtne lugeja, muud ei tahtnudki kui digikoomiksit. 

Tegevus toimub sügaval nõuka-ajal. Seda reedavad nii napp toasisustus (stiilipuhtalt kolepruun!) kui peategelinski Osvaldi moekas mullet ja sangvunts. Valge maika ja hambapastatuubi disain on ka autentsed. 

asfaltmees pilt1

Tegevuse korterist õue suundudes küll ajastutruudus pisut mureneb: nõukaaja teed ega majad ei olnud kunagi nii siledad, muru nii roheline, soojak nii prink või torud nii siredad. (Tollel ajal pandi maa sisse ainult jämedat betooni! Ma tean, me käisime selle otsas turnimas, kui tööd pooleli olid.) Ehitusmasinad näevad ka kahtlaselt kaunid välja ja majade vahele on eksinud veel eriti superkahtlane väljamaa malli auto. Muidugi, võimalik, et nii paistab ümbritsev tegelikkus ainult läbi peategelase optimistlike silmade. 

asfaltmees pilt2

Töö, eriti tööohutuse kujutamisel tuleb nõukareaalsus tagasi ja tabab jõuliselt peategelast ennast. Ja selle koha pealt läheb lahti superkangelase saamise lugu. Asfaldi all puutub peategelane kokku maagilise kiiritusega (loomulikult erkroheline, nagu üks maagiline kiiritus muiste) - ja nimikangelane ongi sündinud! Nõukogude jorss sai nõukogude radiatsiooni paistel kodumaa asfaldiga üheks ja asub kohe hoogsalt kangelastegusid vuhkima. Kangelastegude hädavajalik komponent on muidugi asfalt. Kangelas-asfalt suudab appi tulla ka väga nõukalike tüüpprobleemide puhul - tee ei kanna, ehitusplatsil pudeneb tellingutelt joodikuid, dissidendid kipuvad üle lahe. Elu on ilus ja kangelane lööb Brežnevile endale patsi. 

asfaltmees pilt3

Teises peatükis kisub lugu lausa kriminaalseks kätte - tuleb inimröövleid taga ajada, varitseda spekulante …  Selle käigus selgub aga liidukangelase spetsiifiline nõrkus: asfalt ei pääse üle rohelise looduse. Lahendus peitub asfaltis endas - kõik tuleb kangelaslikult kinni kaanetada! 

Aga ka vaenlane ei maga. Esimesi samme kurjade sepitsuste teel astub Asfaltmehe tulevane igivaenlane, esimesi pöördeid võtab sisse asfaldipuur HuKuvalda … 

asfaltmees pilt4

Jään põnevusega ootama järgmiseid osi! 

Autorid: Elise Rohtmets ja Anton Veermets kirjutasid, Dora Grents ja Ella Kessel kunstisid. 

Kampaania kulgu ja tegijate kontakte vaata Hooandja projektilehelt: 

https://www.hooandja.ee/projekt/hammastav-radioaktiivne-asfaltmees
 

Ülevaade ilmus esmalt ulmeblogis Rujanaut: 

https://rujanaut.blogspot.com/2023/08/koomiksiroom-hammastav-radioaktiivne.html 

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0612)