Tsaar Gorohhi salajuurdlus

Andrei Beljanin

Andrei Beljanini tuntud vene mütoloogia ainelistes detektiivi- või spioonilugudes satub miilitsa nooremleitnant Nikita Ivašov otse nõidade, elavate surnute ja muude sarnaste tegelaste keskele vene külaühiskonda. Seal värbab tsaar Gorohh ta oma teenistusse. Kuritegude uurimisel ja vaenlaste salajase sissetungi takistamisel aitavad Nikitat võimekas vanaproua Baba Jagaa ja vägilasekasvu külanooruk Mitja.

Loputasin käsi ja istusin laua äärde. Noh, eks peale pirukate oli seal kõike muudki küllalt. Eit söödab mind, justkui nuumaks. Rahvas räägib, et ta elab pealinnas alles viimased kümme aastat, enne seda aga pidas metsas röövliametit. Ei tea… Kõik on võimalik. Vanust ma temalt ei küsinud, ikkagi naisterahvas. Välimuselt vastab küll täiesti oma nimele – küürakas, nina kõver, hambad teravad ja kollased, lonkab ühte jalga, üks silm on helesinine, teine lillakas. Eeskojas seisab luud, tares jalutab ringi must kass… Normaalne! Siin on kõik niisugused. Metsas on metsavanad, soos sookollid, jõgedes näkid, aga inimesed elavad muudkui omasoodu… Ega minagi oma pead sellega vaeva, liigne mõtlemine on kahjulik. Mul on oma töö, stabiilne sissetulek, kõik hüved, mida tahan – miks siis mitte elada? Puudust tunnen ainult telekast…

„Jaa, raske amet on sul,” ohkas kaastundlikult Jagaa, kui ma pirukatega arveteõiendamise käigus talle üldjoontes asja olemust selgitasin. „Millega saan, sellega aitan, aga ära sa minult liiga palju oota – vanus pole enam see…“

Tõlkinud Tatjana Peetersoo
Sari: Sündmuste horisont
Kirjastus Fantaasia
Kaanepilt: Marge Nelk
175 lk

tsaar

Kosmose pikk vari
Maniakkide tänav ja Joel Jans

„Kosmose pikk vari“ on lugu kaevanduslaeva kapteni Kalle Moskari ohtlikust ja seiklusterohkest elust. Röövellikud korporatsioonid, tulnukad, uued tehnoloogiad ja nende ohud ning kosmilised kataklüsmid. Romaani tegevus toimub enamjaolt kosmoselaevades ja väikeplaneetidel ning tegemist on Eesti ulme ehk kõige kosmilisema teosega.

pikk vari


Raevu päevad
Koostaja ja tõlkija Veiko Belials

Autorid ja jutud:

Sever Gansovski. Raevu päev
Sergei Lukjanenko. Rong Soojale Maale
Tim Skorenko. Revanš
Kirill Benediktov. Koletis
Andrei Tepljakov. Naabrid
Andrei Livadnõi. Teine kolonisatsioon
Aleksandr Batšilo. Mittevajalikud
Aleksandr Buškov. Ja nad püüdsid loomi seal
Julia Ostapenko. Kuninglik jaht
Juri Poguljai. Ökokeskus


Venekeelne ulme on rikas. Eelmised minu koostatud kogumikud olid pühendatud armastusele Maa vastu. Need olid helged ja kohati paatoslikudki, mis on ka mõistetav, sest sisaldasid jutte enamjaolt ajastust, kus paatosest nõretav stiil oli normiks. Vastukaaluks otsustasin koostada antoloogia, mis näitaks inimesi ka teisest küljest. Peale mõne erandi koosneb kogumik sel sajandil kirjutatud lugudest ja nende tonaalsus on kohati sünkmust. Ja kuigi pendel on liikunud teise serva, on mõtteliselt tegu ikkagi sama teemaga, mis „Me armastame Maad“ kogumike puhulgi. Ka see kogumik lahkab sama küsimust: mis või kes on inimene? Kuidas me käitume, kuidas mõtleme?

Ma ei tea, kas asi on selles, et neile on juba 100 aastat lubatud helget tulevikku, mida ei tule ega tule, aga vene keeles kirjutavad autorid suudavad imeusutavalt luua masendavaid maailmu. Inimene ei ole neis teisele inimesele sõber, seltsimees ja vend, vaid paaria, kellest tasub eemale hoida nii liigikaaslastel kui tulnukatelgi. Tsiteerides Andrei Livadnõid, on selle kogumiku keskmes: „…inimesed – koletislikud, geniaalsed, julmad looduse loodud olevused, kes olid sellesama looduse üle võimu saanud, kuid ei kasuta seda võimu mitte kõige elava hüvanguks…“

Veiko Belials

Kirjastus Fantaasia
Kaanepildi autor: Meelis Krošetskin
Sari: Sündmuste horisont

raevu päevad


Roosi märgi all
Reeli Reinaus

Reeli Reinausi uue raamatu sündmused leiavad aset tänapäeva Hiiumaal, kuid noorte peategelaste elu ja suhteid mõjutavad oluliselt ammused salapärased sündmused, millesse olid segatud Suuremõisa aadlik Otto Reinhold Ludwig von Ungern-Sternberg ja tema alluvuses töötanud kapten Carl Johan Malm.

Miikael tuleb Hiiumaale seletust otsima painavatele unenägudele ja kummalisele ettekuulutusele, et teda seob saarega verevõlg. Teda abistab sensitiivsete võimetega Vika, kellel on aga saare ja poisi aitamisega hoopis omad plaanid. Samal ajal püüab Ingel maksku mis maksab oma teadmata kadunud poiss-sõbra jälgi ajada. Ja Ingli sõbranna Saara ei tea ise ka täpselt, kuidas ta äkki nende peadpööritavate sündmuste keskele on sattunud.

Noortepõnevikuga „Roosi märgi all” jätkab üks eesti tunnustatumaid noortekirjanikke Reeli Reinaus Eesti ajaloo ja rahvapärimuse tutvustamist noorele lugejale. Raamatust leiab nii romantikat, saladusi kui ka kriminaalsust, samuti paraja portsu paranähtusi. Tegemist on põneva kokteiliga, mis hoiab noort lugejat oma kütkes kuni viimase lehekülje viimase reani.

Kirjastus Varrak
336 lk

roosi märgi all

Poolpäris
Margaret Kalm

Ühel tavalisel suveõhtul kaob paljutõotav noor kunstnik Claire Gelling jäljetult ja on põhjust arvata, et ta on röövitud. Kui Claire aasta hiljem ootamatult koju naaseb, asendub vanemate rõõm peagi hämmelduse ja õudusega, sest nende tütrega on midagi väga valesti. Claire on tuim, ükskõikne ja käitub masinlikult. Ta on justkui… robot. Nagu sellest veel vähe oleks, on naise näol sügavad lõikehaavad ja ta ei mäleta juhtunust midagi. Kas Claire üldse on Claire? Mis on päris ja mis mitte? Algab vanemate visa võitlus tütre päästmise nimel. Psühhiaater Adam Loori abil jõutakse aastatetaguse tragöödia ja uskumatuna näiva tõeni.

Noore autori Margaret Kalmu põnevikus „Poolpäris” põimuvad ulme ja tegelikkus, pannakse proovile peresidemed ning näidatakse, kui õrn on piir armastuse ja kinnisidee ning geniaalsuse ja hulluse vahel.

Kirjastus Eesti Raamat
112 lk

poolpäris

Distants & horisondid
I osa
Riho Uibo

„Gregor kuulis teiselt poolt ust võtme keeramist. Võtmete keeramisele näis järgnevat nende lauale asetamine. Kannatlikult jäi Gregor ootama ukse avanemist. Lõpuks avaneski uks ... tasakesi millimeetri haaval... kuni lõpuks...”
„Distants & horisondid: I osa” on düstoopiline romaan, mille tegevus toimub Kolmanda maailmasõja järgses ühiskonnas. Gregor Ragle on noorim liige Ülemvõimus, salajases maailmavalitsuses, kelle alluvusse on jäänud viiskümmend töölist ehk Ülejäänut, nagu Ülemvõimlased neid kutsuvad. Gregor jõuab kiiresti järeldusele, et Ülemvõimlased suhtuvad Ülejäänutesse äärmiselt julmalt ja omakasupüüdlikult. Ülemvõimu liider Püha Õde püüab doktor Riitneeme abiga neid mõtteid Gregoris maha suruda ja näib, et see on õnnestumas. Ühel hommikul Ülejäänute rajoonis kõndides juhtub Gregoriga midagi, mis paneb ta jäädavalt meelt muutma ja ähvardab teha lõpu Ülemvõimu salajasele valitsuspositsioonile. „Distants & horisondid” on loo autorit kummitama jäänud fraas, mis pärineb Margus Karu teisest romaanist „Täna on täna ja forever on forever”.

distants


Uustrükk:

Frenchi ja Koulu reisid
Indrek Hargla

„Frenchi ja Koulu reisid” on Indrek Hargla kultusmainelise alternatiivajaloolise kelmiromaanide sarja kolmanda osa parandatud kordustrükk, mis algselt ilmus 2009. aastal. Toona arvustati seda „Eesti Ekspressis“ nõnda: „Tegevust saadab Harglale omane karge huumor, kulinaariamõnud ja paeluv jutustamisoskus. Jagub äratundmisrõõmu globaliseerunud lugeja silmile ning heatahtlikku irooniat enese ja teiste kulul. Rõõm on leida vaimuka reisikirja, köitva põneviku, psühholoogilise traagika ja Euroopa klišeede taibukate tõlgenduste põimumisi.“

Maavalla arbuja Koulu, tema ustav ori French, libahundineiu Nell, rahvapoetess Imbi ja Tarbatu rahumaleva pealik Leibo peavad võitlema saladusliku Dagoberdi Leegioni vastu, kes tahab turvalise monarhilise ilmakorra asendada valgustatud vabariikliku valitsemisvormiga. Frenchi ja Koulu rännutee viib neid läbi Euroopa, esmalt läbi Poloonia, Steiermargi ja Madjarimaa kaunile Capri saarele, seejärel Kastiilia kuningriiki ning lõpuks Frankiasse, kuid kõikjal jälitavad neid salapärase kurja geeniuse vikont Cœur de Lioni käsilased ning jällegi peab French olema see, kelle vigurid ja võitlused päästavad maailma.

Frenchi ja Koulu epopöa lõpetab 2020. aastal ilmuv lühiromaan „Frenchi ja Koulu surm“.

Kirjastus Raudhammas
678 lk

Koulu

Harry Potter ja surma vägised
J. K. Rowling

Harry Potteri sarja viimases ja seitsmendas raamatus seisab Harry silmitsi raske ülesandega – leida ja hävitada Voldemori varikätkid. Samal ajal on olukord võlurite maailmas raskeks muutunud – seal märatsevad surmasööjad ning kiusatakse taga muguverelisi võlureid. Muidugi aga on Harryl abiks tema sõbrad Ron ja Hermione ning Fööniksi ordu liikmed. Harry Potter lugude seitsmendas osas saavad lugejad vastuse paljudele seni vastamata küsimustele.

Kirjastus Varrak
640 lk, pehmekaaneline

harry potter

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0754)