Igal aastal (alates 2013.) peetakse Haapsalu õudus- ja fantaasiafilmide festivalil maha ka lühifilmide poolfinaal Melies d’Argent (Hõbedane Melies) auhinnale ning õigusele minna finaali püüdma Melies d’Or (Kuldne Melies) tiitlit. Nagu igal aastal, astus võistlustulle 4 linateost ning kvaliteet kõikus seinast-seina. Žüriisse kuulusid Marta Balaga, Daniel Cohen ja Urmas Eero Liiv.


Kaks lompi (Two Puddles)

UK, 2018

6 min

Filmi tegevus keerleb kahe lombi ümber, mis sissekukkunud inimesi endasse imevad ning pealtnäha suvalisel hetkel välja sülitavad. Filmi esimeses osas näidatakse terve minuti, kuidas perekond einet võtab, kuid selle ära kannatanuna, läheb asi tunduvalt põnevamaks. Väga meeldis mulle lõpplahenduses esile kerkiv moraalne dilemma. Täitsa väärt seda 10 minutit.

Treiler:


Flamenkotantsija (Bailaora)

Hispaania, 2018

15 min

Film algab hästi ning hoogsalt sõdurite sissetungiga mingisse soojas kliimavöötmes paiknevasse asulasse. Annab juba lootust, kuid kogu ülejäänud filmi näitab ekraan peamiselt kinniseotud silmadega tüdruku tantsu. Ei, stiil oli mõnus, mustvalgest rõhutud õhkkond, tehniliselt väga hästi teostatud, aga kogu selle 15 minuti jooksul ei toimunud väga midagi huvitavat. Mingid lapsed seal möllasid, kuid pinget see ei kergitanud ning üldse jäi arusaamatuks, mis üldse toimus.


Kui tuled kustuvad (When the Lights Go Out)

Leedu, 2018

14 min

Koolikiusamist käsitlev leedukate lühike õudusfilm oli tehtud üpriski õnnestunult. CGI andis soorituselt silmad ette nii mõnelegi nähtud täispikale filmile ning lugugi koos lõpupuändiga kukkusid tegijatel hästi välja. Keriti pinget, lendas verd ning torkas õigesse kohta.

Kui tuled kustuvad


Maasikaõgijad (Strawberry Eaters)

Eesti, 2018

15 min

Lühianimatsioon paarikesest, kelle maasikapõllud vallutavad teod. Ilma igasuguse dialoogita anti 15 minuti jooksul edasi üllatavalt pikk lugu ning seda kõike esialgu harjumatus, kuid see-eest meeldivalt sürrealistlikus stiilis. Teose jooksul saab elada kaasa kaotusele, lähenevale hullusele, roimahõngulisele tragöödiale ning kirsiks tordil veel ka ootamatule lõpplahendusele.

Maasikaõgijad / Strawberry Eaters // Trailer from Eesti Joonisfilm on Vimeo.



Oscari kelluke (Oscar’s bell)

UK, 2018

12 min

Südamlik lugu isast, pojast ning koerast metsas, mis suudab lihtsate vahenditega elegantselt pinget kerida ning pakkuda lõpuks klassikalise, kuid ootamatu puändi. Suurepärane näide, kuidas saab ka võrdlemisi väheste vahenditega hea tulemuse.


Lumetorm (Le Blizzard)

Andorra, 2018

12 min

See film oli küll 12 minutit segadust. Segase stsenaariumiga lugu (vist?) ajarattas (time-loop) olevast naisest. Mingi tädi, mingi laps, mingid inimesed, mingid sõdurid – aru sai sellest filmist võrdlemisi vähe ning lõpplahendus jättis liiga palju vastamata küsimusi.

https://www.imdb.com/title/tt6426966/


Robot kaitseb sind (Robot Will Protect You)

Eesti, 2019

11 min

Nicola Piovesanil on Eestis elades juba päris mitu huvitavat projekti käsil olnud ning kuivõrd tema eelmine projekt „Küberkaheksajalgade rünnak“ oli (minu meelest) läbikukkumine, andis see Neo-Berliini näol autorile tubli vundamendi, millele ehitada midagi uut. „Robot kaitseb sind“ on südamlik animeeritud ühepäevaseiklus väikese Neo-Berliini tüdrukuga, kelle seltsiliseks on pirakas robot SAM-53. Naiivse lapse silme läbi nähtud katsumuste taustal veereb detailiderohke maailm ning lõpplahendus oleks peaaegu pisara silma võtnud. Loodan, et Nicola teeb veel midagi sellist.


Karv (Bad Hair)

Eesti, 2019

13 min

Hiljem treilerit vaadates ei tulnud film üldse tuttav ette – kas minu mälu petab või oli tegelikult filmis hoopis teine näitleja ning ka rekvisiidid ei tulnud nii tuttavad ette. Vaadatud sai seda reedel kell 1700, mis tähendab, et nii purjus ei saanud ma ka olla...

Filmi fookuses on võitlus kiilaspäisusega ning sellest tingitud võimalikud kõrvalnähud. Kaameratöö oli hea, näitlemise üle ei saa kurta ning film väärib igati liigitust ihurõlguse (body-horror) alamzanri alla. Ütleme ausalt, silmamuna raseerimine võttis ka minul kehakarvad võbisema. Olematu dialoogiga (mida esindasid enamus selles nimekirjas olnutest) filmist aga jäi miskit puudu ning puhtalt jälkusele ehitatud film ei kippunud hästi kandma. Sellest hoolimata pälvis „Karv“ sel HÕFFil Hõbedase Meliesi ning sõidab Itaaliasse kuldset püüdma. Toimetusepoolsed õnnitlused meeskonnale.


Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0620)