59626225 2326833760873877 3267256753930108928 n

Ma olen põhimõtteliselt aasta otsa oodanud, et ma võiksin rõõmust särades teatada, et: “Sugukuine Reaktor on lõpuks valmis saanud!”, nii et olgu siis kõigile teada antud, et sugukuine Reaktor on tõepoolest lõpuks ometi valmis saanud ja mul hing kohe kergem & helgem. Edaspidi algab ainult allakäik ja regress, sest juuni saab olema piimakuu ja sellega ongi rahvapäraste kuunimetuste ring täis.

Seekordne number on iseäranis rammus just juttude koha pealt. Fantaasia jutuvõistlus sai läbi ning peale jutuvõistluse kogumikku minevate juttude endale napsamist andis Eva jutuportsu meile. Otsustasime välja anda „Jutuvõistluse järellainetuse“ erinumbri ning panime numbrisse kümme jutuvõistlusele laekunud juttu, mis jäid napilt kogumikust välja, aga tegid muidu igati tubli ja kiiduväärse soorituse. Lisaks jutuvõistluse lugudele jõuab lõpusirgele ka Laura järjejutt „Tagalas on alati soe“.

Tegime tuimalt pätti ja lubasime autoritel oma lugusid soovi korral veel nokitseda, aga seekordse jutuvõistluse tase oli üsna kõrge, nii et erilist vahet ei tohiks olla otse võistlusele laekunud variantidega. Eriti hea meel on mul sellest, et võistlusel osalenud toimetuse liikmed saavutasid kõik üsna kõrged kohad. Kõikide tublidus inspireerib ehk mindki järgmisel võistlusel osalema… Eks kade tunne oli küll seda siblimist ja askeldamist kõrvalt vaadata.

Veensime Weinbergi, et ta on tegelikult ka väga hea arvustaja ja ta ühines vähemalt ajutiselt meie tiimiga ning edaspidi on arvustusteveerge kolm, kui kõik arvustajad tunnevad, et neil on piisavalt energiat ja jaksu, et lugeda ja arvata. Lisaks pakub selline süsteem rohkem paindlikkust, sest kui keegi haigeks jääb või elu omad korrektuurid seab tegemistele, siis saab korraks arvustamata jätta, aga lugude autorid saavad siiski piisavalt tagasisidet kahe teise arvustaja kirjutiste läbi. Pealegi on ilmselge, et justnimelt arvustusi-karvustusi ootavad meie autorid kõige enam. Siit ka märkus, et kes soovib kas või ühekordselt karvustajana kätt proovida, siis ruum meil veel otsa saamas pole – lugege, arvake, arvustage ja saatke meile ära, paneme meelsasti üles ka ühekordseid külalispostitusi. Lisaks kirjutas ta Fantaasia jutuvõistlusest ka teise sisekaemuse, seekord priske annuse spoileritega, sest võitjad on nüüdseks teada. Palju õnne Miikael Jekimovile ja teistele esikümnesse mahtunutele!

Kalveri traditsiooniline õnnitlusteveerg võttis määramata ajaks suvepuhkuse, aga küllap Kalver kogub suvega jõudu ja tuleb sügisel meie juurde tagasi. Kui kellelgi on hea idee mõne püsiveeru jaoks, mida ta viitsiks ise paar kuud kirjutada, siis andke aga toimetusele teada ja lükkame protsessi käima! Mis kirjutamisprotsessi puutub, siis iganädalaste Tartus toimuvate ulmekirjutamistubade asukoht muutus ning see oli sobiv moment, et senimaani toimunust väike kokkuvõte teha.

Tegime tutvust taskuhäälingu „Tumedad Tunnid“ tegijatega ning sellekuiseks ulmestaariks on filmimees Harly Kirspuu.

Täna läks lahti ka Estconile registreerumine, nii et loodetavasti kohtume kõik taas juulikuus Udu talus ja pilgar ning Belialsile meelehärmi valmistamine käib koidikuni!

 

Tervitades

Triin ja toimetus

Kaanepildi autor on Kadri Umbleja, kujundas Toivo Tooming

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0561)