„Esimese kontakti“ mälestuskomplekt, limiteeritud väljalase (USA 2019)

Marmorist nupud, marmorist laud

See komplekt ja valik teisi kommertstooteid valmistati tähistamaks Maa avastamist Tsiviliseeritud Liikide Konföderatsiooni poolt. Oma esimeses eetrisse läinud kõnes hindas Elscea suursaadik malet kui „inimkonna unikaalset leiutist, mis pakub kaalukaid vihjeid pärismaise mõttemaailma kohta“. Vankrid on vormitud Tansaanias maandunud TLK tähelaeva kujuliseks.

 

See komplekt oli eksklusiivselt saadaval ainult ringhäälingukanalil, mis oli pühendunud otse-tarbijale-müügile televisiooni kaudu (vaata ka kahekümnenda sajandi kultuuri näitust).

 

TLK uudsuskomplekt (Taivan, 2027)

Plastikust nupud, kokkurullitav vinüüllaud

Valged nupud on kujundatud mitmesuguste Maa sõjatehnika ja jalaväelaste järgi ning mustad nupud imiteerivad TLK jõustruktuuride laevu, süstikuid ja droone. Kõnealuse perioodi mängud ja lelud disainiti jäljendamaks hüpoteetilist konflikti Maa ja TLK relvastatud vägede vahel. Selliste ksenofoobsete toodete valmistamine ja müük keelustati Planeedi Ühendvalitsuse poolt aastal 2032.

 

Improviseeritud komplekt (Gdanski sõjavangide laager, Poola, ca 2037)

Alumiiniumtraadist nupud, riidest laud

Planeedi Ühendvalitsuse petitsioon 2034. aastal astuda TLK liikmeks põhjustas kodusõja mitmete regressiivsete klikkide vastu, kes olid selle liikumise vastu. Pärast korra taastamist tegi TLK helde pakkumise toimetada Regresiivsuse eest võitlejad ja ideoloogiad mujale.

Selle komplekti valmistas alumiiniumist telgikinnitustest ja valgele laudlinale joonitud lauast keegi kahe miljoni Regressandi seast, kes ootasid väljasaatmist Gdanski laagris millalgi 2030te lõpus.

Muuseumi kollektsioonides on hulk samasuguseid improviseeritud komplekte kõigist 312st sõjavangide laagrist üle maailma (vaadake täpsemaks otsinguks arhiivikataloogi).

 

Xiangqi komplekt (Hiina, 2041)

Nefriidist nupud, kirsipuust laud

Veel hiljuti polnud see ese osa maleteemalisest näitusest, sest usuti tegu olema teise mänguga (pange tähele kabendeid meenutavaid nuppe ja ebatavalist lauda). Kuid kuulus G’Naktia õpetlane K’Ten’Gh avaldas artikli vastupidise väitega. Ta oli avastanud, et mängu nimetus tähendab mandariini keeles, mida rääkisid kunagi selle mängu mängijad,  „male imiteerimist“.

Vaatamata K’Teh’Gh püüdlustele on selle malevariandi reeglid jäänud kadunuks.

 

Käsitsi nikerdatud komplekt (Kuuba, ca 2050)

Roosipuust ja vahtrast nupud, pähklipuust laud

Ese on näide Naturalistide kommuuni käsitöökunstist, mida nad eksportisid arstimite ja väheste muude kaupade vastu, mida nende ideoloogia ette ei näinud.

Regressivistide liikumise hilise haruna ei võidelnud Naturalistid aktiivselt inimkonna valgustumise poole liikumise vastu, otsustades kasutada passiivset vastupanu ja elada primitiivsetes kommuunides. Nende ksenofoobne ideoloogia keelustas välismaailmadest pärit tehnoloogia ja filosoofia.

Nende kahanev hulk kasvas ajuti teiste vastupanuideoloogiliste kommuunide (amishid, ortodokssed juudid jt) arvelt, kuid vaatamata sellele lõpetas viimane Naturalistide kommuun tegevuse 2070. aastaks.

 

Improviseeritud komplekt (6367. sektor, ca 2090)

Polüvinüülkloriidtorust nupud, terasest lauad

Selle komplekt on valmistatud erineva pikkusega valge ja hõbedase PVC torujupidest. Lauaks on kasutatud ruudustatud G’Naktia teraslehte.

Komplekt konfiskeeriti PÜV jõustruktuuride ohvitseri poolt 2092. aastal Tehase 71351 elubarakkides korraldatud läbiotsimise käigus. Regressiivtendetsuse kultiveerimises kahtlustatavad tehasetöölised suunati intensiivse ümberõppe programmi.

 

„Esimese kontakti“ meenekomplekt, juubeliväljalase (Inimkondade Muuseum, 2119)

G’Naktia ehituspolümeerist nupud, Elscea tööstuskummist laud

Kuigi see ese pole pärit valgustuseelsest ajastust, leidis kuraator olema sobilik lõpetada malenäitus antud komplektiga. Komplekti koopiad valmistati tähistamaks esimese kontakti sajandat aastapäeva ja järgnevat inimkonna kaastööd Tsiviliseeritud Liikide Konföderatsiooni kultuuris, kui tähtsusetu see ka ei ole.

Tõsiasi, et komplekti vastu ei tunne muuseumi inimkülastajad mitte mingit huvi, näitab, millise rõõmuga me oleme sulandunud Konföderatsiooni kultuuri ja ühinenud oma kaaslastega valgustumuses.

Mälestuskomplekt on jätkuvalt nõutud muuseumi välismaailmapatroonide seas. Me soovitame seda kui pärismaise Maa kultuuri vanapärast ja unikaalset kurioosumit. Koopaid on saadaval muuseumi kingipoes.

 

 


Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0526)