Kuna hiljaaegu oli Eesti Ulmeühingu aastakoosolek, siis on paslik teha väike kokkuvõte tehtust ja vaadata, mis edaspidi plaanis.

Ulmeühingul on hetkeseisuga 86 liiget (üks uus liige on liitunud juba sellelgi aastal, nii ei kattu praegune seis graafikul kujutatuga). Liikmete arv on stabiilselt kasvanud (joonis 1).

Belials pilt1 liikemte arv

Joonis 1. Liikmete arv (seisuga 31.12.2020).

Julgen arvata, et paljuski on selle taga ühingu aktiivsem tegevus – avaldusi on esitatud nii Estconil, jutuvõistluse järel kui „Õhtud Eesti ulmega“ üritustel.

Koos kirjastusega Fantaasia ja Prima Vistaga korraldatav ulmejutuvõistlus on muutunud üle aasta toimuvaks traditsiooniks. Ka koostöö Haapsalu Õudusfilmide Festivaliga on aina tugevnenud ja me oleme kinnistunud nende ametliku koostööpartnerina. Aastal 2018 toimus Lovecrafti ettekanne ning koostöös kuulutati välja sõnaus ulme ja filmindusega seotud eestikeelsete terminite leidmiseks, mis kestis juunini. Võitjad kuulutati välja Estconil. Aastal 2019 tutvustas artikli autor HÕFFi ja Ulmeühingut Raadio Elmaris 25.04.2019 Elmari hommikujutu saates ning Jüri Kallas oli kaasatud Vladimir Tarassovi retrospektiivi. Eelmise koroonaaasta virtuaalsel HÕFFil toimus Joel Jansi romaani „Tondilatern“ esitlus. Jüri Kallas juhtis Indrek Hargla ja Mart Sanderi vestlusringi ning tutvustas kogumikku „Ülestõusjad ja kodukäijad“.

Septembris 2019 alustas ulmeühing Tartu kirjanduse majas regulaarselt kord kuus toimuvat sündmuste sarja „Õhtud Eesti ulmega“, mis on kestnud tänaseni. Praeguseks on kokku toimunud 16 ulmeõhtut, millest on osa võtnud kokku üle 500 inimese (joonis 2).

Belials pilt2 õhtud

Joonis 2. „Õhtud Eesti ulmega“ osalejate arvud

Kuna osad ei kipu end kirja panema, siis ei pruugi arvud olla päris täpsed. Graafikust on näha ka koroonapiirangute mõju, samas on üritused siiski toimunud (v.a kevadel 2020, kui oli eriolukord ja üritused ära keelati, ja nüüd uuesti – veebruar, märts ja aprill 2021).

Toimunud ürituste teemasid võib igaüks ise vaadata aadressilt http://ulme.ee/veeb/?page_id=83&lang=et


Edasised plaanid

• Estcon 2021 toimub 16.-18. juulil Udu talus Jõgevamaal.

• „Õhtud Eesti ulmega“ jätkuvad.

• Voronja galeriis on kuni 29. augustini 2021 avatud näitus „Kolmainsus: Teadus. Kunst. Ulme“, mille tegemisele me jõudumööda kaasa aitasime. K-P kell 12-18. Sissepääs 2 eurot (lastele tasuta)

• HÕFF tuleb 13.-15. augustil. Koos korraldajatega on plaanis hakata välja andma auhinda festivali parimale ulmefilmile (ulme siis eelkõige SF-i tähenduses). Töönimetus „Navigaator Pirx“. Ulmeühingu poolt on žürii, kuhu sel aastal kuuluvad Jüri Kallas, Joel Jans ja Veiko Belials. Lisaks aitab Jüri Kallas ka filme sisse juhatada.

• Väikese Hipi Fond annab välja noore ulmeautori toetuse. Aitasime teha reglemendi ja aitame ka taotlusi hinnata.

• Koostöös Prima Vistaga tuleb sügisel Lemi 100. juubelile pühendatud Futuroloogiline kongress, mille peaorganisaator on Jaak Tomberg. Lisaks vestleb Jüri Kallas Prima Vistal Uwe Laubiga.

• Tartu Linnaraamatukogu ja Genialistide Klubi koostöös tulevad eesti noorteulmele pühendatud vestlusõhtud, mida veab Mairi Laurik.

veiko

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0616)