nemesis-kaaned

Nemesis
Isaac Asimov

Ulmeklassik Isaac Asimovi viimast üksikromaani, 1989. aastal ilmunud mahukat ja kuidagi värskena mõjuvat "Nemesist" peetakse tema hilisloomingu silmapaistvaimaks saavutuseks. Kirjaniku robotite ja Asumi tulevikuajalooga vaid hästi nõrgalt seotud romaani tegevus toimub 23. sajandil, mil inimkond teeb esimesi samme tähtedevahelise ruumi tundmaõppimisel. Inimtsivilisatsiooni kosmosejaam Rootor on lahkunud Päikesesüsteemist ning tiirleb ümber punase kääbuse Nemesise ühe gaasihiiglase kuu Erythro, millel avastatakse aga olevat kollektiivne telepaatiline teadvus, millega suudab kosmosejaamas kontakti astuda vaid üks teismeline tütarlaps. Ka hakkab Rootori asukaile muret valmistama Nemesise enda liikumistrajektoor, mis võib tervele inimkonnale saatuslikuks saada

Kirjastus Fantaasia
Inglise keelest tõlkinud Tatjana Peetersoo.
Kaanepilt: Meelis Krošetskin.
Järelsõna: Raul Sulbi.
439 lk.

Saskia läheb metsa esikaas

Saskia läheb metsa
Häli Kivisild

Fantaasiaromaan, milles 16-aastane Saskia on sunnitud vägivaldse isa eest põgenedes koos ema ja väikevennaga õela vanaema juurde kolima. Sealt pageb Saskia talvisesse soometsa, kus kohtab salapärast tüdrukut, kes väidab end olevat Saskia tädi Liina. Too on aga Saskia teada juba palju aastaid tagasi turbaauku uppunud. Liina tutvustab Saskiale soometsa ning meelitab ta võlumaailma, kus seiklevad kuningatütred, haldjaprintsid ja kahe peaga lohed ning kus reeturlikkust kohtab sama sagedasti kui üllust ja südameheadust.

Häli Kivisild sündis ja kasvas Eestis, kus ta sai ka magistrikraadi inglise keele ja kirjanduse alal. Viimased aastad on ta elanud Mehhikos koos abikaasa ja kahe eelteismelise tütrega. Ta kirjutab peamiselt fantaasiat ja ulmet, mis on vürtsitatud kröömikese õudusega. „Saskia läheb metsa“ on tema debüütromaan. Aastal 2021 võitis ta Eesti Ulmeühingu ja kirjastuse Fantaasia korraldatud jutuvõistluse oma jutuga „Juhtumised Pahura Jumala baaris“.

Kirjastus Fantaasia
Kaanepilt Marge Nelk.

rästikuvälu

Rästikuvälu
Eet Tuule

Juhuslikult leitud foto väikesest poisist koos enesekindla hoiakuga mehe ja kauni naisega paneb Tarmo sageli mõtlema selle üle, kes küll on see õnnelik perekond pildil ja ka selle üle, miks talle lapsepõlves vanemate armastust ei jagunud. Alles kolmekümne kahe aastasena, pärast pereisa surma, saab ta kinnitust aimusele, et on tegelikult kasulaps. Koltunud fotost saavad alguse sündmused, mis viivad mehe salapärasele Rästikuvälule – kohta, mis on püsinud muutumatuna paljude aastate jooksul ja kus juhtub ebaharilikke asju. Kohalikud hoiavad lagendikust rästikute tõttu eemale, kuid üks naine, keda kutsutakse Rästikuvälu nõiaks, viibib seal kevadest sügiseni juba mitu aastat. Ootamatult hakkab aga Tarmo elu järjest enam põimuma Rästikuvälu maadel toimuvate sündmustega.

Ulmepõnevik „Rästikuvälu“ on Eet Tuule kuueteistkümnes raamat.
Kirjastus Eesti Raamat
240 lk

 

tumedam-poolus

Tumedam poolus
Kaidi Kangur

„Mind varitseti. Kas Keeruk selle kohta ei maininud midagi? Igat sorti salakuulajad, arulagedad idioodid!“

„Keda sa täpselt mõtled?“ päris Ronk tüdinult. „Iga kord kui kohtume, sarjad sa kedagi. Räägi midagi uut!“

Ta oli koondanud oma pilgu Krati tühjale klaasile ning selles endiselt kihisevale puhtale hapnikule. Kratt limpsas keelega mitmeid kordi üle huulte ning klõbistas oma maniküüritud sõrmedega vastu lauda.

„Sedapuhku olid need päris vaenlased. Aga las ma räägin sulle, kuidas kõik täpselt toimus. Saad ise otsustada, kui…“ ta heitis kahtlustava pilgu üle ruumi „ohtlikuks olukord kujuneda võib.“

Kaidi Kangur on tuntust kogunud luuletusi ja laulusõnu kirjutades. Tal on ainulaadne oskus maalida kirjanikusulega värvikaid ruumilisi pilte. Kaidi meeliköitev jutustamislaad ja kujutlusvõimet tiivustavad kirjeldused põimuvad käesolevas raamatus kaasahaarava süžeeliiniga, mis viib lugeja müstilisse võlumaailma. Sarnaselt eelmistele raamatutele jääb ka „Tumedam poolus“ pärast läbilugemist veel kauaks meeltesse helisema nagu kauni kõlaga haldjakeel.

Kirjastus Hea Tegu
292 lk

 

raxteri

Raxteri tüdrukud
Rory Power

Meile öeldi, et järgige reegleid ja püsige elus.
Nad lubasid, et aitavad meid.

Sellest, kui Raxteri tüdrukutekool karantiini pandi, on möödunud poolteist aastat. Sellest, kui Mürk välja lõi ja Hetty elu pea peale pööras.

Algul surid üksteise järel õpetajad. Siis hakkasid nakatuma õpilased ja nende kehad muutusid veidraks ja võõraks. Nüüd, ülejäänud maailmast ära lõigatud ja oma saarekodus iseenese hooleks jäetud, ei söanda tüdrukud minna teisele poole kooli ümbritsevat tara, kus Mürk on muutnud metsa metsikuks ja ohtlikuks. Nad ootavad lubatud ravi, sellal kui Mürk imbub kõigesse.

Aga kui Hetty sõber Byatt kadunuks jääb, on ta valmis tegema ükskõik mida, et teda leida, isegi kui see tähendab karantiinireeglite rikkumist ja tarataguste õuduste trotsimist. Ning seda tehes saab Hetty teada, et nende loos, nende elus Raxteril peitub hoopis enamat, kui ta oleks iial aimata osanud.

„Raxteri tüdrukud” on nii terav ja kätkeb endas nii palju arukalt väljendatud emotsioone. Me oleme tunnistajaks kirjandusmaailma uue tähe sünnile.
Jeff Vandermeer, New York Timesi menuki „Häving” autor

Jõhker ja ilus, toores ja vankumatu – ma jumaldasin seda raamatut. - Emily Suvada

Kirjastus: Rahva Raamat AS
Tõlkinud: Marge Paal
320 lk

ilmapuu

Ilmapuu
Richard Powers 

2019. aasta Pulitzeri kirjanduspreemia võitja „Ilmapuu” on mastaapne ja kirglikult kirjutatud raamat inimestest ja nende suhetest loodusega, ülistuslaul puude tarkusele ja koputus inimkonna südamele. Ameerika kirjaniku Richard Powersi (snd 1957) kaheteistkümnenda romaani alljaotustes „Juured”, „Tüvi”, „Võra” ja „Seemned” põimuvad üheksa inimese eluteed, kuid peategelasteks on puud oma iidsete tarkuste ja keskse paigaga meie hapras ökosüsteemis. Ameerika suureks ökoromaaniks tituleeritud „Ilmapuu” näitab, et meie kõrval on teine maailm – tohutu, hiiglaslik, omavahel ühendatud, lõpmata leidlik, kuid meie endi jaoks peaaegu nähtamatu. See on üle sajandite hargnev lugu käputäiest inimestest, kes õpivad maailma nägema ning püüavad seda katastroofi kursilt eemale juhtida. Kas või omaenda elu hinnaga.

„Parim romaan, mis on eales puudest kirjutatud, ja lihtsalt üks parimaid romaane, ja punkt.” – Ann Patchet.

Kirjastus: Varrak
584 lk
Tõlkinud: Triin Tael
Toimetanud: Kirsti Sinissaar

 

Noortele:

 

kaksikheeliks

Kaksikheeliks
Trudi Trueit

Seiklus läheb edasi!

Cruz, Emmet, Sailor ja Bryndis jätkavad õpinguid merel Orioni pardal ja reisivad eksootilistesse paikadesse üle maailma. Salapärane isik hoiatab Cruzi läheneva ohu eest, kui ta koos sõpradega Jordaanias Petra kaljulinna iidsetest varemetest järgmist ema peidetud valemikivitükki otsib. Tagatipuks on nüüd kadunud ka tema isa ja tädi Marisol, Cruzi põhiline kaitsja, on sunnitud isa leidmiseks laevalt lahkuma. Mis mees on uus professor, kes tema koha üle võtab? Kas akadeemia laboris leiutatud uus tehnoloogia aitab Cruzi püüdlustele kaasa või hoopis takistab neid? Miks peab Nebula peatama Cruzi enne, kui ta saab 13-aastaseks?

Kuid kell tiksub ja sünnipäev läheneb… verstapost, mis muudab tema elu igaveseks, on kohe käes.

See on kolmas raamat kogu maailmas menukast romaanisarjast, mis on saanud inspiratsiooni National Geographicu avastajate ehtsatest seiklustest.

Kirjastus: Ühinenud Ajakirjad
Tõlkinud: Triin Olvet
Toimetanud: Mari-Epp Tirkkonen
216 lk

 

Uustrükk:

 

Harry Potter ja saladuste kamber
J.K. Rowling

Järg raamatule „Harry Potter ja tarkade kivi”. Dursleyd käitusid sel suvel nii vastikult ja alatult, et Harry Potter ihkas kogu südamest tagasi Sigatüüka Nõiduse ja Võlukunsti Kooli. Aga just siis, kui Harry oma kohvreid pakkis, sai ta hoiatuse kummaliselt olevuselt, kelle nimi oli Dobby ja kes ütles, et Harry naasmine Sigatüüka kooli põhjustab hirmsa õnnetuse. Ja õnnetusi on tõesti tulemas. Harry teine õppeaasta Sigatüükas toob kaasa uusi katsumusi ja õudusi, nagu näiteks ülimalt edev mustade kunstide vastase kaitse õpetaja Gilderoy Lockhart, vaim nimega Mäuguv Myrtle, kes kummitab tütarlaste pesuruumis, ja Roni õe Ginny varjamatu jumaldav suhtumine. Kõik need aga jäävad tagaplaanile, kui koolis hakkavad toimuma saladuslikud sündmused ja keegi või miski hakkab õpilasi kiviks muutma. Kas see võib olla Draco Malfoy, Harry vana võistleja? Või on süüdlane hoopis Hagrid, kes kunagi mingi patu pärast koolist välja heideti? Ja kuidas õnnestub Harryl tõestada, et see ei olnud tema ise, nagu paljud õpilased kahtlustavad?

Tõlkinud Krista Kaer ja Kaisa Kaer
Kujundanud Hanna Särekanno
304 lk, kõva köide, uue kujundusega kordustrükk

 

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0684)