Rait

Hinged mõõgateral
Rait Piir

Yodohime vedas ennast seljaga vastu silla käsipuud ja jäi silmitsema kuu peegeldust udusel tiigil. „See pole üldse paha vaatepilt suremiseks,” sai ta vaevu üle huulte ja lisas siis: „Mine, Yukino. Äkki sul läheb õnneks. Kui mitte, siis... äkki järgmises elus kohtume.”

„Hinged Mõõgateral“ on Rait Piiri neljast lühiromaanist koosnev debüütantoloogia. Kaks neist kujutavad keskaegsest Jaapanist ja selle mütoloogiast inspireeritud fantaasiamaailma, millest ei puudu ka samuraid, lahingud ja võimumängud. Kahes teises teoses viiakse lugeja aga Ceresele ja Veenusele–küberpungist, neuroliidestest ning transhumanismist läbipõimunud tulevikku.

„Kellel oli ligipääs nanomasinatele, mida sai kasutada massihävitusrelvana?” küsis Ellis. „Kuidas ta omale üldse sellised asjad soetas?” „Ta lõi need ise,” tunnistas turvaülem kohmetult.

Kirjastus Lummur
Sari: Teaduse kaardivägi
Kaanepilt ja illustratsioonid Kadri Umbleja
Kaanekujundus: Meelis Krošetskin
Toimetas: Kristjan-Jaak Rätsep
Sisutoimetas: Riho Välk
368lk

laevakaitsjad

Laevakaitsjad
Maniakkide Tänav

Päikesesüsteemi hämarale äärealale kolinud heidikud, kosmosepiraadid ja vaenulikud tulnukad seavad ohtu sõjad ja sõdimise unustanud inimeste õitsva tulevikuühiskonna. Noor arvutimängur Paul Möldri, kes on end elu karuselli servale keerutanud, astub vabatahtlikult vastloodud Laevakaitseteenistusse. Relvaga, kuid ilma suurema väljaõppeta, astub Paul kosmosepimeduses ja Pluuto hämaral pinnal vastu kõigile, kes inimkonna rahu ähvardavad.

Kirjastus Lummur
Sari: Teaduse kaardivägi
Kaanepilt Meelis Krošetskin
Illustratsioonid Kait Kübar
Toimetas: Kristjan-Jaak Rätsep
336lk

on-aeg

On aeg!
Mairi Laurik

Romaanist „Mina olen Surm“ tuttav Roomet on nüüd vanem ja võiks öelda, et harjunud oma „eripäraga“ näha inimeste peade kohal nende elukellasid ning sellest tuleneva kohustusega öelda neile, kelle elukell on purunenud või tühjaks jooksnud, hinge teelesaatmissõnad. Nüüd sõidab Roomet Tallinnasse, et Erik – ka üks Surmadest – talle seda veidrat maailma seletaks ja paigast ära asjad aitaks paika seada. Kuid selgub, et maailm on veel veidram ja veel rohkem paigast ära. Oma tõelistest võimetest veel õieti aru saamata peab Roomet vastu astuma palju suuremale kurjusele, kui ta on osanud ette kujutadagi.

Kirjastus Tänapäev
168 lk

Põhja+nõid+esikaas

Põhja Nõid
Tuuli Tolmov

„Põhja Nõid“ on järg raamatule „Neetud taevakivi“ (2019).

Kuigi neetud taevakivi on hävitatud ja haldjad pole enam inimestele ohtlikud, on Maaema veel ärkvel, valmis kättemaksuhimuliselt vastaseid hävitama. Neli noorukit, Aulemb, Säde, Raho ja Vagur, võtavad ette seiklusrikka teekonna kuulsa Põhja Nõia juurde, et leida viis, kuidas Maaemast jagu saada. Aulembi suureks rõõmuks ühineb nendega ka Raho õde Heljä, kaunis ja elukogenud ravitsejanaine. Kuid retk osutub oodatust keerulisemaks ning pole üldsegi kindel, et nad kõik õigeks ajaks Põhja Nõia juurde jõuavad… Kas maailma annab veel Maaema käest päästa? Või on muutus juba pöördumatu?

Tuuli Tolmov on varem avaldanud veebipõhistes väljaannetes lühijutte ning romaanid „Neetud taevakivi“ ja „Aristarkhovi meetod“.

Kaanepilt Marge Nelk.
Kirjastus Fantaasia

võlurite-juures

Võlurite juures
Mehis Heinsaar

Mehis Heinsaar armastab rännata paar-kolm kuud aastas läbi Eesti- ja Lätimaa metsade, alevite ja külade, lõpetades oma retked enamasti mere ääres. Ka tema juttude tegelased seiklevad tihti samu radu pidi. Autor ise on öelnud, et kirjutab muinasjutte täiskasvanuile, kelles elab ikka veel edasi unistav ja mässumeelne, imedesse uskuv laps.

Käesolev on Mehis Heinsaare kuues novellikogu, kuhu kirjanik on koondanud oma loomingu paremiku, teiste seas ka kolm Tuglase novelliauhinnaga pärjatud lugu. Viis juttu ilmuvad raamatukaante vahel esmakordselt.

Kirjastus Paradiis
304 lk

mõõgad

Mõõgad ja nõidus
Fritz Leiber

Fritz Leiberi «Mõõgad ja nõidus» (Swords and Deviltry; 1970) on kirjaniku kuulsaimast tegelastepaarist Fafhrdist ja Hallist Hiirepüüdjast rääkiva seitsmeköitelise sarja esimene osa. See sari sai alguse 1939. aastal ja on üks fantaasiakirjanduse mõõga-ja-maagia alažanri tüvitekste, oma kõrge üldkirjandusliku taseme ja iroonilise stiili poolest moodsa sünkmorni fantasy üks suurimaid mõjutajaid. Fafhrd on jõmmist palgasõdur ja Hall Hiirepüüdja sulihingega varas, läbi nende silmade uurib kirjanik inimhinge tühisemat ja räpasemat külge, need kangelased on anti-tolkienilikud tähenduses, et satuvad tihti pummeldama, müüdavat armastust otsima ja tühistesse kaklustesse ning tülidesse. Leiberi Lankhmari linna puhul tunneb lugeja kõigi keharakkudega isiklikult selle räpaste agulite ja tagahoovide solgihaisu ning värskelt valatud vere lõhna. Leiberi kangelasfantaasiate sarja kuulub kokku kuus köidet auhinnatud jutte ja lühiromaane ning üks romaan.

Kirjastus Fantaasia
Sari "Orpheuse raamatukogu"
Tõlkinud Triin Loide
Kaanepilt Peter Elson

sidrunkollane-planeet

Sidrunkollane planeet
Leonid Kaganov

Kogumikus on kuus Leonid Kaganovi lühiteost aastatest 2011-2020. Eesti lugeja mäletab autorit antoloogiatest „Munk maailma äärel“ (2009, Enne koitu ja Hamsik) ning „Maagia“ (2019, Mul veab ja Maagia).

Anna teadvusse tungib võõrolend, kes teeb ettepaneku elada naise eest ära tema ebameeldivad hetked, ebameeldivad päevad. (Võõrtööline)

Lähitulevikus pannakse lapsed distantsjuhtimisega robotite abil islamimaades sõdima. Patrullteenistuse ajal tutvub kümneaastane Artur niisama vana islamitüdruku Farhaga... (Tankett)

Marty on maffiale võlgu mitu miljonit naela ja seda võlga nõutakse karmil käel tagasi. Ta on oma multimiljonärist vanaonu ainus pärija, aga vanaonul on raudne tervis. Siinkohal tulebki mängu doktor Harvey oma depressantidega. (Depressant)

See on põrgu täis hiigeltarakane. Enamik baasi töötajatest on sattunud sellesse põrgusse minevikus tehtud eksimuste tõttu. Kõik peale Nigeli, kes on siin sündinud.

Näeme erineval arengutasemel olevate tsivilisatsioonide kokkupõrget, kooselu võimatust. (Sidrunkollane planeet)

Kirjastus Skarabeus
Tõlkinud Arvi Nikkarev
268lk

tuha-kuningriik-i-osa

Tuha kuningriik
Sarah J. Maas

“Klaastrooni” seeria jutustab Celaena Sardothienist, 18-aastasest palgamõrvarist Adarlani kuningriigis. Kui kuningas vangistab ta, võtab Celaena vastu kutse võistelda klaaskantsis teiste palgamõrtsukate ja varastega võimaluse eest teenida kuningriigi kangelasena ja saada nelja aasta pärast vabaks. Seeläbi loob ta ootamatud sidemed kaardiväe kapteni Chaoli ja Adarlani kroonprintsi Dorianiga. Aja jooksul tõmmatakse Celaena vandenõusse ja lahingutesse, mis viivad avastusteni nii kuningriigi kui tema enda kohta.

„Tuha kuningriik” on sarja seitsmes ja viimane osa. Raamat on suure mahu tõttu jagatud kaheks osaks.

Kirjastus Pikoprint
Tõlkinud Mario Pulver,
654 lk

shakespeare

Shakespeare oravatele
Christopher Moore

Kunagine kuninglik narr Tasku jõuab merehädalisena Kreeka kallastele, kus loodab leida tööd Ateena hertsogi juures. Kuid teda ootavad ees keerulised olud ja kirev seltskond: haldjad, tondid, amatsoonide kuninganna, Ateena noored armastajad, üliagar vahtkond ja kentsakas punt isehakanud näitlejaid. Kui varjude kuninga Oberoni narr Puck traagiliselt hukka saab, satub Tasku intriigide keskmesse, mis ähvardavad nii teda kui tema sõpru. Tal tuleb tõde välja selgitada, päästa oma nahk ja luua loole õnnelik lõpp, vältides sealjuures vägevate salasepitsusi ja oravate vingerpusse.

Kirjastus: Ühinenud Ajakirjad
Tõlkinud: Martin Kirotar
304lk

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0699)