TA21 kaaned esi

Täheaeg 21. Tuhapilve sajandil (1/2023)

Ulmealmanahh «Täheaeg 21. Tuhapilve sajandil» keskendub kliimamuutuse teemale ja pakub lugejaile 12 eriilmelist lugu neil teemadel, autoreiks tunnustatud eesti ulmekirjanikud nagu Indrek Hargla, Veiko Belials, Meelis Kraft, Jaagup Mahkra, Miikael Jekimov ja Häli Kivisild ning välismaised klassikud nagu J.-H. Rosny-vanem ja Edgar Pangborn.

Alates 21. köitest on Täheaja almanahhid saanud nii seest kui väljast täiesti uue kuue.

Kogumiku lood viivad lugeja lähemasse ja kaugemasse tulevikku, kus planeedi üle on võimust võtnud üüratud veemassid ja vulkaanilised tuhapilved. Rannajoon on tundmatuseni muutunud, samuti ühiskondlikud ja inimsuhted. Meile tuttav maailm on igaveseks kadunud ning inimene püüab kuidagi oma eluga toime tulla tolles uues ja esmapilgul üsna vaenulikus maailmas.

Koostanud Raul Sulbi
Tõlkinud Martin Kirotar ja Jaana Talja
Toimetanud Eva Luts ja Leiger Luts
Kirjastus Fantaasia
192 lk

erin

Sõdalased. Metsikusse ellu
Erin Hunter

Neli metsikute kasside klanni on aastaid jaganud metsa oma sõdalastest esivanemate määratud seaduste järgi. Kuid nüüd ähvardab Kõueklanni kasse surmaoht, sest õel Varjuklann muutub iga päevaga tugevamaks. Vapraid sõdalasi hukkub üksteise järel ning mõnda surma varjab saladuseloor. Kõige rahutumal ja murelikumal ajal satub sõdalaste sekka tavaline kodukõuts nimega Ruuge, kellest võib kunagi saada vapraim klannikass.

Kirjastus Tänapäev
Tõlkinud Kristina Uluots
248 lk

liinev

Raske on olla inimene
Marek Liinev

Miski pole enam endine, kui Irise akende all kärgatavad plahvatused ja Eestile kallale kippunud vaenlase sõjateele jäävad ette tema kodulinn Tartu, tema perekond, tema kool, tema suhe Markoga ja tema tulevikuunistused. Seitsmeteistkümne aastane Iris peab koos ema ja väikevennaga hülgama tuhandete teiste sõjapõgenike kombel oma kodu, et jõuda Tallinna sadamasse, kus ootab neid ainus pääsetee vabasse maailma. Kuid seegi võib iga hetk sulguda ja jätta nad lõksu pealetungiva vaenlase haardesse. Appi tõttab sõjakolletes karastunud isa, kuid isegi vaatamata tema pingutustele ähvardab teekond, mille läbimiseks kulus rahuajal vaid mõni tund, nüüd venida päevade pikkuseks õudusunenäoks läbi piiramisrõngas Tartu, purukspommitatud autode kolonni, sügisvihmades mudamülkaks muutunud põldude ja metsateede ning ülerahvastatud sadam.


Kirjastus Tänapäev
374 lk


tüdrukud

Põlevad tüdrukud
C. j. Tudor

500 aastat tagasi põletati kaheksa märtrit.
30 aastat tagasi kadusid kaks teismelist.
2 kuud tagasi suri salapäraselt vikaar.
Tere tulemast Chapel Crofti.

Reverend Jack Brooksi ja tema teismelise tütre Flo jaoks on see uus algus. Uus töökoht, uus kodu. Kuid tihedalt ühtehoidvas kogukonnas täis vana ebausku ja võõraste umbusaldamist tuleb ettevaatlikuks jääda.

Ent hetkel on Jackil palju pelutavamaid muresid.

Miks keegi talle ei öelnud, et eelmine vikaar tegi enesetapu? Miks painavad Flod nägemused põlenud tüdrukutest? Ja kes saadab neile ähvardavaid sõnumeid?

Vanad vaimud, kel on klaarimata arveid, ei leia kuidagi rahu. Ja Jack seisab nende teel ees …

Minevik hiilib tasapisi Chapel Crofti – ja ühtlasi Jacki ligi – ja see on süngem, kui keegi oleks osanud karta.

Briti autor C. J. Tudor sai ülemaailmselt tuntuks romaaniga „Kriidimees“, mis on tänaseks avaldatud 40 riigis. Järgnesid veel kolm romaani, kuni ilmus „Põlevad tüdrukud“, mida peetakse Tudori seni kõige paremaks trilleriks. 2023. aastal on linastumas ka raamatu põhjal tehtud telesari.

Tõlkinud Marge Paal
Kirjastus Pegasus
407 lk


Uitulmeline

9789916971673

Traktaat alkeemia II tulemisest ehk juhtumid krüptodetektiivi töölaualt
Kurmo Konsa

Detektiivid tegelevad kuritegude uurimisega, otsides vastust küsimusele, kes on kurjategija. See raamat on samuti küsimustest ja neile vastuste otsijast, detektiivist. Aga kuna küsimused on tavapärasest detektiivitööst erinevad, siis olgu ta nimeks krüptodetektiiv. Mida ta ometi otsis ja kas ta kuhugi üldse välja jõudis? Krüptodetektiiv tegutseb ideedemaailmas, püüab piiluda Jumala mõistusesse, avastada igavese elu saladust, Alan Turingi surma põhjust ning veel mõndagi muud. Kõikidest nendest juhtumistest joonistub välja mingi metafüüsiline struktuur, mingi peaaegu hoomamatu ehitis. Linn, ei, pigem maailm või veel midagi võimsamat ja õrnemat. Unistus või selle unustus

Kirjastus Lummur
264lk

Kordustrükk

9789916142851

Universumi lõpu restoran
Douglas Adams

Kui sa täna hommikul oled juba teinud kuut ilmvõimatut asja, siis miks mitte panna kogu loole punkt Millitees – Universumi Lõpu restoranis?

Täpselt seda Arthur Dent ja tähelaeva Kuldsüda ülejäänud meeskond plaanivadki teha. Enne tuleb neil vaid põgeneda vogonite eest, pääseda Galaktika kõige totaalsemalt kurjust täis maailmast ning õpetada kosmoselaevale, kuidas valmistada üks korralik tass teed.

Ja kas keegi üldse taipas restorani laua kinni panna?

Tõlkinud Kati Metsaots
Kirjastus Rahva Raamat
240 lk

9789916726068

Gort Ashryn I. Enne viimast sõda
Leo Kunnas

„Gort Ashryn“ on lugu kapten Anton Irv VIII, meie Vabadussõja kangelase kaheksanda kloonitud teisiku kasvamisest inimese ja sõdurina ligi tuhat aastat pärast meie aega. Kui keskaja inimene saaks heita pilgu tänapäeva maailma, siis küllap tunduksid talle mõnedki asjad tuttavlikud, peaaegu kodused, teised jälle hämmastavalt võõrad. „Gort Ashryni“ ajaarvestuse järgi elame meie, selle raamatu lugejad, keskajas. Satume maailma, kus kümnete ulmekirjanike sadade teoste peamotiividena esinevad avastused-leiutised on kõigest tarbeesemed. Kuid kõik see, nagu ka tulevikusõda, on vaid loo taust. Tähtis on inimene, tema valikud ja otsused.

„Gort Ashryn“ ei ole oma sisult ainult ulmepõnevik ega ulmesõjapõnevik. Autor on hoolika detailsusega loonud terve maailma, mis ei ole ei utoopiline ega antiutoopiline ning milles on palju head, aga ka halba, nagu meie tänapäevagi ühiskonnas. Nii nagu Leo Kunnase realistlikes teostes, on ka siin palju eri kihistusi, millest iga lugeja leiab endale midagi südamelähedast. Lugu ei lõpe siin. „Gort Ashryni“ triloogia ja Anton Irv VIII saaga alles algab.

Toimetanud Viive Leht
Kirjastus Hea Lugu
416 lk

9789916726075

Gort Ashryn II. Sõda
Leo Kunnas

„Gort Ashryn“ on lugu kapten Anton Irv VIII, meie Vabadussõja kangelase kaheksanda kloonitud teisiku kasvamisest inimese ja sõdurina ligi tuhat aastat pärast meie aega. Triloogia teises osas jätkub kapten Anton Irv VIII saaga. Pärast pikka pausi on inimkond taas jõudnud omavahelise sõjani ning piirid inim- ja tehisintellekti vahel hakkavad hägustuma.

Toimetanud Viive Leht

Kirjastus Hea Lugu
520 lk

9789916726082

Gort Ashryn III. Rahu
Leo Kunnas

„Gort Ashryn“ on lugu kapten Anton Irv VIII, meie Vabadussõja kangelase kaheksanda kloonitud teisiku kasvamisest inimese ja sõdurina ligi tuhat aastat pärast meie aega. Aastatel 2009, 2010 ja 2011 Eesti Ulmeühingu auhinna Stalker pälvinud triloogia viimases osas juhib Anton invasiooni minevikku, et väärata inimeste omavahelise sõja aina meeleheitlikumaid pöördeid võtvat kulgu. Sõda on küll karm, aga rahu osutub veel karmimaks.

Toimetanud Viive Leht
Kirjastus Hea Lugu
461 lk

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0810)